تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
داستان‌سازی علیه وزیر خارجه سابق ادامه دارد

ماجرای ظریف و زنگنه؛ «سناریوی جعل و اکاذیب»

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق کشورمان که این روزها اظهاراتش برای برخی‌ها گران تمام شده و عصبانیت آنها را در پی داشته، در واکنش به اظهارنظر منتسب به او درباره بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت گفت: هیچ وجه تعبیر خیانت را درباره کسی به کار نمی‌برم چه برسد درباره یک عضو کابینه. این دست خبرسازی‌ها کاملا نشان می‌دهد که چون قافیه به تنگ آمده، سناریوی نخ‌نمای جعل و اکاذیب را پیش گرفته‌اند.

کد خبر: ۱۵۰۹۴۵
۲۱:۰۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

ماجرای ظریف و زنگنه؛ «سناریوی جعل و اکاذیب»

دیدارنیوز: محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه، اظهارنظر منتسب به او درباره بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت که توسط مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نقل شده را کذب محض خواند.

ظریف تاکید کرد: آنچه در جلسه نمایندگان مجلس گفتم اینست که آقای زنگنه باید به دولت و نهاد‌های نظارتی درباره عملکرد حوزه خود در نفت و انرژی پاسخگو باشد نه سیاست خارجی. عدم پرداخت بدهی ترکمنستان ضربه‌ای در سیاست خارجی بود، اما زنگنه مسئول این زیان نیست.

وزیر سابق امور خارجه افزود: به نمایندگان مجلس گفتم شما باید قانونی که در حوزه سیاست خارجی، ظرفیتی برای وزارت امور خارجه در پیگیری این امور قائل نیست را تغییر دهید، نه اینکه زنگنه را مسئول بدانید.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به پرداخت بدهی ترکمنستان از طریق آزادی مقداری از منابع بلوکه‌شده ایران در عراق، ادامه داد: این دست خبرسازی‌ها کاملا نشان می‌دهد که چون قافیه به تنگ آمده، سناریوی نخ‌نمای جعل و اکاذیب را پیش گرفته‌اند. گرچه چه کسی باور می‌کند من درباره یکی از چهره‌های برجسته دولت چنین تعابیری به کار ببرم؟

مطلب مرتبط:

رحیمی جهان‌آبادی: این چه طرز مملکت داری و حکومت داری است؟

واکنش‌ها به اظهارات ظریف

ظریف: تمام صورتجلسات مذاکرات را برای رهبر انقلاب می‌فرستادیم/ روسیه اولین ضربه را به ما زد

تقابل آرمان‌خواهی ما و واقع‌گرایی ظریف

ظریف: لازمه انقلابی‌بودن دشمن انگاری و دور ریختن افراد نیست

حیدری: دولت رئیسی توان کاهش تورم را ندارد؛ روحانی یک وزیر توانمند مثل ظریف داشت

ظریف تاکید کرد: به هیچ وجه تعبیر خیانت را درباره کسی به کار نمی‌برم چه برسد درباره یک عضو کابینه، باسابقه درخشان و مملو از تلاش و وطن‌دوستی مانند آقای زنگنه.

گفتنی است، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مدعی شده که جواد ظریف سال ۹۹ در جلسه با او و جمعی از نمایندگان در دفترش، زنگنه را متهم به خیانت در ماجرای ترکمنستان ‎کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی