تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مجلس هیچ نقشی در تغییر ساعت کارمندان نداشته است!

ارکانی: تصمیم دولت برای تغییر ساعت کاری نه کارشناسی است، نه عقلایی

احسان ارکانی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ به انتقاد از دولت ابراهیم رئیسی بابت موضوع بحث‌برانگیز تغییر ساعت کاری به بهانه صرفه‌جویی در انرژی پرداخت و با بیان اینکه تغییر ساعات کاری ادارات نه تصمیمی کارشناسی است، نه عقلایی، گفت: به جای تغییر ساعت و تحمیل هزینه به خانواده‌ها و جامعه یک ساعت از ساعت کاری کارمندان کم شود.

کد خبر: ۱۵۰۹۳۰
۱۷:۵۳ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

ارکانی

دیدارنیوز: عضو کمیسیون اصل ۹۰ با انتقاد از تصمیم دولت برای تغییر ساعت کاری کارمندان دولت گفت: اینکه دولت به بهانه صرفه‌جویی در انرژی ساعت کاری ادارات را تغییر داده است نه تصمیمی کارشناسی است نه عقلایی، بسیاری از خانواده‌های ایرانی با این تصمیم دولت دچار مشکلات جدی شده‌اند.

احسان ارکانی با باین اینکه بر فرض که استدلال دولت در تغییر ساعت کارمندان صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشد گفت: اولاً بسیاری از کارشناسان معتقدند که این میزان صرفه‌جویی از انرژی آنقدر چشمگیر نیست که جامعه را دچار مشکلات جدی کرد و بر فرض درست بودن این منطق چرا دولت یک ساعت از ساعت اداری کارمندان کم نمی‌کند؟

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه با بیان اینکه این تصمیم دولت هزینه‌های جانبی دیگری برای برخی از دستگاه‌ها ایجاد کرده است گفت: مثلاً کارمندان بخش‌های خدماتی مانند مترو که باید از ساعت ۴ صبح سرکار باشند هزینه‌های مازادی را برای دستگاه‌های خدماتی ایجاد می‌کند که عملاً این تصمیم به جای ایجاد فرصت برای کشور هزینه ساز شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: نکته دیگری که در تماس‌های مکرر از سوی مردم با نمایندگان مطرح شده است موضوع عدم بهره‌وری کارمندان دولت در این تغییر ساعت است! آیا کارمندی که ساعت ۶ صبح و قبل از بیدار شدن ارباب رجوع از خواب سرکار حاضر می‌شود چقدر فضای اقتصادی کشور را به جلو سوق می‌دهد؟ این در حالی است که برخی از اصناف مانند بازاریان که به صورت سنتی از ساعت ۹ و ۱۰ صبح کارشان را آغاز می‌کنند عملاً هیچ بهره‌ای از این تصمیم دولت نمی‌برند که هیچ در برخی از بخش‌ها مانند استفاده از خدمات بانکی که ساعت ۱۲ رسما تعطیل است، نمی‌توانند استفاده کنند.

وی با انتقاد از فرافکنی و حاشیه‌سازی علیه مجلس در خصوص تغییر ساعت کاری کارکنان دولت گفت: مجلس هیچ نقشی در تغییر ساعت کارمندان نداشته است و تغییر ساعت کاری ادارات تصمیم دولت بوده است.

ارکانی در گفتگو با خانه ملت، با بیان اینکه برخی رسانه‌ها امروز به طعنه گفته‌اند چطور کارمندان دولت ساعت ۶ سرکار می‌روند و نمایندگان مجلس ساعت ۸ کارشان را شروع می‌کنند گفت: اولاً ساعت آغاز صحن علنی مجلس ساعت ۸ صبح است و نمایندگان پیش از این ساعت در مجلس حضور دارند ثانیاً قوا در چارچوب برنامه‌های سازمانی خودشان ساعات کاری کارکنان‌شان را تنظیم می‌کنند و قرار نیست وقتی قوه مجریه ساعت کاری‌اش را ساعت ۶ کرده است دیگر قوا هم خودشان را با دولت تنظیم کنند. ثالثاً برای نمایندگان مجلس که شبانه روزی در معرض تماس و پیام و مراجعات مردم از سراسر کشور و حوزه انتخابیه هستند و حتی در روز‌های تعطیل نیز درحال فعالیت و سرکشی و جلسات در حوزه انتخابیه می‌باشند اساسا ساعت کاری و تعطیلی معنا ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی