تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

حمله «ترامپ» به وزارت دادگستری آمریکا؛ پاتوق افراد بیمار است!

دونالد ترامپ سیاستمدار جنجالی و پرحاشیه آمریکا که در سال‌های اخیر با اظهارات بحث‌برانگیز خود خبرساز شده، به وزارت دادگستری آمریکا حمله کرده و گفته آنجا پاتوق افراد بیمار است.

کد خبر: ۱۵۰۹۱۴
۱۳:۱۴ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

حمله «ترامپ» به وزارت دادگستری آمریکا؛ پاتوق افراد بیمار است!

دیدارنیوز: دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، در نخستین سخنرانی عمومی خود پس از طرح اتهامات جدید، بار دیگر به وزارت دادگستری حمله کرد.

دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی عمومی خود در گردهمایی جمهوری خواهان ایالت جورجیا، از این فرصت استفاده کرد و بار دیگر به وزارت دادگستری حمله کرد.

وی در این گردهمایی که نخستین سخنرانی وی پس از طرح ۳۸ مورد اتهام جدید است، دادستان‌ها را متهم کرد که بدون هیچ مدرکی و تنها با انگیزه سیاسی قصد دارند مانع از حضور دوباره وی در کاخ سفید شوند.

ترامپ همچنین جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا را متهم کرد که اتهامات جنایی را علیه او ترتیب داده تا کمپین اصلی‌ترین رقیب سیاسی اش را تحت تاثیر قرار داده و نیز در مسیر تحقیقات کنگره و فدرال در پرونده پسر بایدن، اختلال ایجاد کند.

این در حالی است که جوبایدن در این باره گفت که با وزیر دادگستری درباره کیفرخواست ترامپ صحبت نکردم و قصدی برای این کار ندارم و درباره آنچه هم رخ داده، اظهارنظری نمی‌کنم.

رئیس جمهور سابق آمریکا خاطرنشان کرد اتهامات بی اساس علیه من از سوی وزارت دادگستری دولت بایدن، تمام می‌شود در حالی که این اتهامات یکی از وحشتناک‌ترین موارد سوء استفاده از قدرت در تاریخ آمریکاست. این آزار و اذیت وحشیانه تحریف آشکار عدالت است. کاری که بایدن انجام می‌دهد وحشتناک است.

وی جک اسمیت مامور ویژه‌ای که او را متهم کرده، فردی تبهکار نامید و خواستار لغو تحقیقات رسمی علیه خود شد. ترامپ تاکید کرد وزارت دادگستری پاتوق افراد بیماری هستند که باید به سرعت کنار گذاشته شوند.

ترامپ روز گذشته در گفتگو با پولیتیکو اظهار کرد حتی اگر محکوم شود همچنان به رقابت‌های انتخاباتی ادامه می‌دهد.

دادگاهی در آمریکا بر اساس اسنادی اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به ۳۸ مورد از جمله داشتن اسناد طبقه بندی شده مرتبط با امنیت ملی متهم شده است.

اسناد محرمانه‌ای که در منزل ترامپ به دست آمده، دربرگیرنده جزئیاتی از توانمندی‌های هسته‌ای یک کشور خارجی است.

خبر دیگر اینکه، وکلای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا استعفا کردند و ترامپ تیم جدیدی را برای دفاع از خود مامور کرده است.

با اقدام دادگاه فدرال، ترامپ نخستین رئیس جمهور پیشین آمریکا است که هدف تحقیقات مجرمانه قرار می‌گیرد. کیفرخواست صادر شده برای ترامپ پیامد‌های حقوقی غیرقابل انکاری مانند امکان زندان شدن او در صورت محکومیتش دارد.

صدور این کیفرخواست همچنین پیامد‌های سیاسی عظیمی هم برای ترامپ به همراه خواهد داشت، زیرا می‌تواند نظر جمهوری‌خواهان را در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا را نسبت به کاندیدایی که دو بار متهم شده است، تغییر دهد.

همچنین جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از ترامپ خواست تا در پی اتهامات جدید مربوط به نگهداری اسناد طبقه بندی شده، از انتخابات ۲۰۲۴ کناره گیری کند.

در همین حال دادستان پرونده رئیس جمهوری سابق آمریکا تاکید کرد که اقدام ترامپ در نگهداری اسناد محرمانه، امنیت آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اما ترامپ در واکنش به این اظهارات گفت: دادستان پرونده‌ام از من نفرت دارد و به همین خاطرنباید در هیچ کدام از اقدامات مربوط به عدالت مشارکت داشته باشد.

وی افزود: من چیزی برای مخفی کردن ندارم. کسی به من نگفته بود که اجازه ندارم اسناد شخصی خود را از کاخ سفید بردارم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی