تیتر امروز

محمد (ص) تحریف شده‌ترین شخصیت تاریخ است/ محمدی که در توصیف فقهی تعریف می‌شود؛ شخصیتی سیاه و تاریک است/ حکم سب‌النبی حکم وحشتناکی است که مغایر با قرآن است
در سی‌و‌نهمین برنامه دیدار اندیشه با سلیمانی اردستانی مطرح شد:

محمد (ص) تحریف شده‌ترین شخصیت تاریخ است/ محمدی که در توصیف فقهی تعریف می‌شود؛ شخصیتی سیاه و تاریک است/ حکم سب‌النبی حکم وحشتناکی است که مغایر با قرآن است

در سی‌ونهمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام عبدالرحیم سلیمانی اردستانی با موضوع "محمد (ص) تحریف شده‌ترین شخصیت تاریخ" گفت‌و‌گو کردیم.
قفل تاریخی بر سر راه بخش صنعتی/ تهران؛ شهری برای همه یا منافع گروه‌های خاص؟/ بررسی CFT، سیگنالی مثبت به جهان
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

قفل تاریخی بر سر راه بخش صنعتی/ تهران؛ شهری برای همه یا منافع گروه‌های خاص؟/ بررسی CFT، سیگنالی مثبت به جهان

این بیست و پنجمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
خشم عمومی مردم و سقوط دولت نپال/ حمله به قطر با مشارکت کشورهای عربی!/ حمله روسیه به لهستان؛ اعلان جنگ به ناتو؟
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

خشم عمومی مردم و سقوط دولت نپال/ حمله به قطر با مشارکت کشورهای عربی!/ حمله روسیه به لهستان؛ اعلان جنگ به ناتو؟

این صد و پانزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
محمود احمدی‌نژاد مقید به آداب مدیریتی نبود

حق‌شناس: مدیری که در جایگاه ریاست جمهوری یا شهرداری نشسته پایبند به ادب باشد

محمدجواد حق‌شناس، روزنامه‌نگار و عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران نوشت: «بدون تردید انتظار این است که مدیرانی که در جایگاه‌های رفیعی، چون ریاست‌جمهوری، وزارت، صدارت، سفارت یا شهرداری و نماینده و... نشسته‌اند هم باید کارا و توانمند و فرهیخته باشند و هم اینکه آداب ارتباط با مردم، مخاطب و رسانه‌ها را آموخته و به آن‌ها پایبند باشند.»

کد خبر: ۱۵۰۹۰۴
۱۱:۵۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

حق‌شناس: مدیری که در جایگاه ریاست جمهوری یا شهرداری نشسته پایبند به ادب باشد

دیدارنیوز: محمدجواد حق‌شناس نوشت: انتظار این است که مدیرانی که در جایگاه‌های رفیعی، چون ریاست‌جمهوری، وزارت، صدارت، سفارت یا شهرداری و نماینده و... نشسته‌اند هم باید کارا و توانمند و فرهیخته باشند و هم اینکه آداب ارتباط با مردم، مخاطب و رسانه‌ها را آموخته و به آن‌ها پایبند باشند.

«ارتباط میان ادب و خرد با عملکرد»‌ عنوان یادداشتی به قلم محمدجواد حق‌شناس در روزنامه اعتماد است که در آن آمده: «خوب است با شعری که طی دهه‌های اخیر و پس از ظهور برخی افراد و جریانات در کشور دهان به دهان میان ایرانیان می‌چرخید، بحث آغاز شود. «ادب مرد بِه زدولت اوست...» معتقدم یکی از ویژگی‌های مهم ایرانیان در طول تاریخ فرهنگ و ادب و نگاه زیباشناسانه انسان ایرانی است. در این میان افرادی که در پهنه سیاست ورود می‌کردند، می‌بایست بیشترین بهره را از ادب و فرهنگ می‌بردند. در گلستان و بوستان سعدی باب‌های مهمی به بحث ادب سیاست‌مداران اختصاص داده شده است و یکی از شاخص‌های مهم برای ورود به عرصه سیاست ادب و فرهنگ سیاستمداران بوده است.

مطلب مرتبط:

زاکانی: زبانم طوری است که می‌توانم جواب همه را بدهم!

در گذشته اگر ایراد و اشکالی در کلام و سخن سیاست‌مداری شکل می‌گرفت، به سرعت اصلاح و از مردم به خاطر گفتمان خارج از محدوده ادب عذرخواهی می‌شد. این روند، اما در دوران معاصر با انحرافاتی مواجه شد و افراد و جریاناتی سکان هدایت ساختار سیاست و مدیریت کشور را به دست گرفتند که فاقد ادب و متانت در گفتار و خرد در عمل بودند. این افراد و گروه‌ها کلامی را به کار می‌بردند که نه با گفتمان دینی و اسلامی ایرانیان همخوان است و نه با فرهنگ ملی و تاریخی ما هماهنگی دارد.

برخی تصور می‌کنند ارتباط مستقیمی میان گفتمان و عملکرد افراد و مدیران وجود دارد؛ البته من قصد ندارم این دو گزاره را مطلق‌انگاری کنم. چه بسیار افرادی که ممکن است توانایی‌های قابل توجهی داشته باشند، اما مبادی به آداب نباشند و از سوی دیگر چه بسیار افرادی که ادب ظاهری دارند، اما توانایی و عملکرد مناسبی از آن‌ها ثبت نشده باشد. اما بدون تردید انتظار این است که مدیرانی که در جایگاه‌های رفیعی، چون ریاست‌جمهوری، وزارت، صدارت، سفارت یا شهرداری و نماینده و... نشسته‌اند هم باید کارا و توانمند و فرهیخته باشند و هم اینکه آداب ارتباط با مردم، مخاطب و رسانه‌ها را آموخته و به آن‌ها پایبند باشند.

متاسفانه محمود احمدی‌نژاد از جمله روسای جمهوری بود که مقید به آداب مدیریتی نبود. عباراتی، چون «خس و خاشاک» به دایره وسیعی از ایرانیان یکی از این واژگان بود که اثرات نامطلوبی بر افکار عمومی ایرانیان به جای گذاشت. پس از این دوران هم جریانی در کشور شکل گرفت که همین نوع ادبیات و همین شکل گفتمان را به کار گرفت. گروه‌هایی که تلاش می‌کردند منتقدان‌شان را با تهمت و فحاشی از میدان به‌در کنند؛ جریانی که، چون از یک فضای رقابتی و منصفانه در انتخابات بیرون نیامده بود، برایش مهم نبود که مردم درباره‌اش چگونه می‌اندیشند.»

ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۲۳ شهريور
امروز يکشنبه ۲۳ شهريور
امروز يکشنبه ۲۳ شهريور
امروز يکشنبه ۲۳ شهريور