تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
باید تحولی بنیادی در نگرش‌های سیاسی موجود پدید آید

زیدآبادی: فقط از یک راه می‌توان انتخابات پایان سال را با رونق برگزار کرد

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی در مطلبی با عنوان «مجلسی که مجلس نیست!»، نوشت: «به نظرم فقط از یک راه می‌توان انتخابات پایان سال را با رونق برگزار کرد و آن هم مجلس شدن مجلس است! برای اینکه مجلس مجلس شود، باید تغییراتی ملموس در کارکرد‌ها و رویکرد‌های جاری و تحولی بنیادی در نگرش‌های سیاسی موجود پدید آید.»

کد خبر: ۱۵۰۸۶۳
۱۷:۵۱ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

زیدآبادی: فقط از یک راه می‌توان انتخابات پایان سال را با رونق برگزار کرد

دیدارنیوز: یک تحلیل‌گر سیاسی نوشت: «به نظرم فقط از یک طریق می‌توان انتخابات پایان سال را با رونق برگزار کرد و آن هم مجلس شدن مجلس است!»

زیدآبادی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «برخی از اصولگرایان افراطی گمان می‌کنند که با تهدید امنیتی می‌توان طیف اصلاح‌طلب را وادار به حضور در انتخابات آخر سال کرد و به آن رونق داد. گیریم برخی احزاب و نیرو‌های اصلاح‌طلب نیز مرعوب این تهدید‌ها شوند و یا به طمع پست و موقعیتی، اعلام حضور در انتخابات و معرفی کاندیدا کنند. با فضایی که من بر جامعه حاکم می‌بینم، حضور این نوع احزاب، تأثیر معناداری در افزایش مشارکت عمومی در انتخابات نخواهد داشت، بنابراین، تهدید و تطمیع چارهٔ کار نیست.

به نظرم فقط از یک طریق می‌توان انتخابات پایان سال را با رونق برگزار کرد و آن هم مجلس شدن مجلس است! برای اینکه مجلس مجلس شود، باید تغییراتی ملموس در کارکرد‌ها و رویکرد‌های جاری و تحولی بنیادی در نگرش‌های سیاسی موجود پدید آید به طوری که کارشناسان بی‌طرف آن را آغازی صادقانه در جهت رفع معضلات انباشت‌شده کشور بدانند و قشر خاکستری و خاموش جامعه نیز نسبت به بهبود شرایط امیدوار شوند.

در غیر این صورت، تنها کُند کردن تیغ نظارت استصوابی و اجازه حضور به جمعی بیشتر برای ورود به مجلسی که مجلس نیست، جامعه را برای رای دادن راغب نمی‌کند. این برداشت من از شرایط جامعه است، اگر به مذاق مسئولان خوش نمی‌آید امتحانش کنند!»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی