تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
روز نهایی برای منچسترسیتی و اینتر فرا رسید

فینال لیگ قهرمانان؛ آخرین فرصت «پپ» در آتاتورک!

امشب (شنبه) ساعت ۲۲:۳۰ فینال مهیج و دیدنی لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و اینتر میلان برگزار می‌شود؛ جدال دو سبک متفاوت در قاره سبز که پپ گواردیولا امیدوار است پس از سال‌ها ناکامی بالاخره با سیتی هم این عنوان بزرگ را در پایان فصلی درخشان فتح کند. کسی چه می‌داند، شاید این آخرین فرصت پپ برای قهرمانی باشد!

کد خبر: ۱۵۰۸۳۲
۱۱:۴۴ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

فینال لیگ قهرمانان؛ آخرین فرصت «پپ»!

دیدارنیوز: شصت‌وهشتمین فینال بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا بین تیم‌های منچسترسیتی و اینترمیلان، محملی برای ثبت یک اولین خواهد بود.

پس از قهرمانی سویا در لیگ اروپا و فتح لیگ کنفرانس توسط وستهام، تکلیف قهرمانی مهمترین تورنمنت باشگاهی یوفا یعنی لیگ قهرمانان اروپا در تقابل دو تیم منچسترسیتی و اینتر هم مشخص می‌شود.

نمایندگان انگلیس و ایتالیا در حالی از ساعت ۲۲:۳۰ امشب (شنبه - به وقت تهران) در ورزشگاه آتاتورک شهر استانبول به مصاف هم می‌روند که منچسترسیتی به دنبال تاریخ‌سازی و ثبت اولین قهرمانی‌اش در تاریخ این رقابت‌ها است و اینتر قصد دارد پس از ۱۳ سال بار دیگر این جام را بالای سر ببرد و چهارمین قهرمانی‌اش در تاریخ این رقابت‌ها را جشن بگیرد.

فرصتی به نام سه‌گانه؛ زمانی برای اعاده حیثیت

این دو تیم در حالی برای اولین بار در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با هم مصاف می‌کنند که شاگردان پپ گواردیولا پس از کسب قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس و جام حذفی انگلیس حالا به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و تکمیل سه‌گانه قهرمانی در فصل فوق‌العاده خود هستند. در سوی دیگر اینتر که سری A را در رده سوم به پایان برده، پس از فتح جام حذفی ایتالیا به دنبال این است که دومین قهرمانی فصل را به هوادارانش هدیه دهد؛ اینتری که همچنان آخرین ایتالیایی قهرمان در این جام بوده و حالا فرصتی برای اعاده حیثیت اهالی چکمه‌نشین دارد.

اینزاگی در باشگاه ۸؛ گواردیولا در جمع هت‌تریکی‌ها

سیمونه اینزاگی انگیزه فراوانی دارد تا با شکست منچسترسیتی پس از ۱۳ سال اینتر را به قله فوتبال اروپا بازگرداند و نام خودش را در کتاب تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به عنوان هشتمین مربی ایتالیایی فاتح لیگ قهرمانان ثبت کند. پیش از اینزاگی ۷ مربی ایتالیایی موفق به فتح این جام شده‌اند؛ آنچلوتی ۴ بار، آریگو ساچی ۲ بار، نرئو روکو ۲ بار، جیووانی تراپاتونی یک بار، فابیو کاپلو یک بار، مارچلو لیپی یک بار و روبرتو دی متئو یک بار.

در سوی دیگر پپ گواردیولا پیش از این با بارسلونا ۲ بار در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ به عنوان سرمربی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده و حالا قصد دارد با هت‌تریک در کسب این جام به رده دوم پرافتخارترین مربیان تاریخ این رقابت‌ها صعود کند و در کنار باب پیزلی (سه قهرمانی با لیورپول) و زین‌الدین زیدان (سه قهرمانی با رئال مادرید) قرار بگیرد.

اینتر؛ پرافتخارتر و باتجربه‌تر در فینال‌ها

منچسترسیتی پیش از این تنها یک بار به دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده که در آن بازی که در سال ۲۰۲۱ بود با نتیجه یک بر صفر مغلوب چلسی شد و از کسب قهرمانی بازماند. اینتر، اما پیش از این پنج بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده که حاصلش سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی بوده است. آن‌ها در آخرین حضورشان در فینال این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۰ با ژوزه مورینیو ۲ بر صفر بر بایرن مونیخ غلبه و سه‌گانه قهرمانی را کسب کردند.

مربیان دو تیم پس از صعود به فینال چه گفتند؟

پپ گواردیولا: «وقتی به فینال لیگ قهرمانان می‌رسید، باید جشن بگیرید. باید صادقانه بگویم تقابل با یک تیم ایتالیایی در فینال همیشه بهترین هدیه نیست. اینتر تیمی رقابتی است. پس از پیروزی‌مان مقابل رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی تعریف و تمجید‌های زیادی از تیم ما خواهد شد، اما ما زمان داریم تا از نظر ذهنی آماده این بازی شویم».

سیمونه اینزاگی: «برای ما حضور در فینال یک رؤیا بود، اما همیشه به آن ایمان داشته‌ایم. من به حضورم در این تیم افتخار می‌کنم. کسی چیزی به ما نداده است، ما لایق هر چیزی هستیم که به دست آورده‌ایم و حالا رؤیای بازی کردن ما در فینال به حقیقت پیوست. مسیر فوق‌العاده‌ای بود و پیروزی در دربی میلان در مرحله نیمه‌نهایی رضایت خاصی را به همراه داشت».

ترکیب احتمالی دو تیم

منچسترسیتی: ادرسون، کایل واکر، روبن دیاز، ناتان آکه، جان استونز، رودری، برناردو سیلوا، کوین دی‌بروینه، ایلکای گوندوگان، جک گریلیش و ارلینگ هالند

اینتر: آندره اونانا، متئو دارمیان، فرانچسکو آچربی، آلساندرو باستونی، دنزل دومفریس، نیکولو بارلا، هاکان چالهان‌اوغلو، هنریک مخیتاریان، فدریکو دی‌مارکو، لائوتارو مارتینس و ادین ژکو

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی