تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
پس از طرح ۳۷ اتهام علیه رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح شد

درخواست دادگستری آمریکا؛ «ترامپ» فورا محاکمه شود

پس از طرح ۳۷ اتهام علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، جک اسمیت، بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا، جمعه ۱۹ خرداد تاکید کرد این وزارتخانه خواستار «محاکمه سریع ترامپ» است.

کد خبر: ۱۵۰۸۲۶
۱۰:۵۸ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

درخواست دادگستری آمریکا؛ «ترامپ» را فورا محاکمه کنید

دیدارنیوز: بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا با اعلام این که قانون در ایالات متحده «بر همه به طور یکسان اعمال می‌شود»، توضیح داد، اتهامات ترامپ توسط هیئت منصفه دادگاه ارائه شده است.

اسمیت همچنین با اشاره به اینکه رئیس جمهوری سابق متهم به توطئه علیه عدالت است، افزود: «ترامپ تا زمانی که جرمش ثابت نشود بی‌گناه است».

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که ترامپ در جریان محاکمه در فلوریدا جنوبی از همه حقوق قانونی خود برخوردار خواهد بود.

پاسخ ترامپ به اتهام‌ها

از سویی، ترامپ در حساب کاربری خود در «تروث سوشیال نوشت: «من حق دارم پرونده‌های مربوط به خودم را بر اساس قانون سوابق ریاست جمهوری از کاخ سفید به منزل خود بیاورم».

شبکه خبری CNN در گزارشی نوشت: «هیچ چیزی در قانون آمریکا وجود ندارد که به ترامپ اجازه دهد کاری را که انجام داده است توجیه کند».

بر اساس کیفرخواستی که روز جمعه اعلام شد، ۳۷ اتهام علیه ترامپ مطرح شده است. او به نگهداری پرونده‌های محرمانه مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای و دفاعی متهم شده است.

به گفته وزارت دادگستری، زمانی که او در ژانویه ۲۰۲۱ کاخ سفید را ترک کرد، جعبه‌های کاملی از پرونده‌های طبقه‌بندی شده از پنتاگون، سیا، آژانس امنیت ملی و سایر سازمان‌های اطلاعاتی را با خود برد.

بر اساس کیفرخواستی که در دادگاه فدرال فلوریدا ارائه شده است، ترامپ همچنین این پرونده‌ها را به طور ناامن در خانه خود در مار-آ-لاگو، فلوریدا، جایی که میزبان رویداد‌های اجتماعی بزرگ با حضور ده‌ها هزار مهمان بود، نگهداری می‌کرد.

این اسناد «اطلاعات مربوط به قابلیت‌های دفاعی و تسلیحات برای ایالات متحده و کشور‌های خارجی، برنامه‌های هسته‌ای ایالات متحده، آسیب‌پذیری‌های احتمالی ایالات متحده و متحدانش در صورت حمله نظامی، و برنامه‌هایی برای پاسخ احتمالی به حمله خارجی» شامل می‌شوند.

اظهارات نادرست

بر اساس کیفرخواست، افشای غیرمجاز این اسناد طبقه‌بندی شده ممکن است امنیت ملی ایالات متحده را به خطر بیندازد.

این کیفرخواست شامل اتهاماتی از جمله نگهداری اطلاعات مربوط به امنیت ملی، اجتماع و تبانی برای ممانعت در اجرای عدالت، مخفی‌کردن اسناد و اظهارات دروغ است.

به نقل از العریبه، اتهامات مطرح‌شده توسط دادستان ویژه، که نظارت مستقل بر تحقیقات را عهده‌دار است، هر کدام تا ۲۰ سال حبس به همراه دارد.

در همین رابطه، شش اتهام نیز علیه والت نائوتا، دستیار ترامپ، به‌دلیل کمک به مخفی‌کردن اسناد مذکور مطرح شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی