تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
نیمه نهایی تنیس آزاد فرانسه

آلکاراس پس از اتفاق غیرمنتظره برابر جوکوویچ؛ از خودم ناامید شدم

نیمه نهایی تنیس آزاد فرانسه (رولان گاروس) آنطور که عاشقان این ورزش انتظار داشتند پیش نرفت و آلکاراس جوان از نیمه‌های جدال سنگین با نواک جوکوویچ دچار مشکل شد و خیلی زود دستان خود را به نشانه تسلیم بالا برد.

کد خبر: ۱۵۰۸۱۳
۰۹:۰۹ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

آلکاراس پس از اتفاق غیرمنتظره برابر جوکوویچ؛ از خودم ناامید شدم

دیدارنیوز: کارلوس آلکاراس در دیدار بزرگ برابر نواک جوکوویچ دچار مشکل جسمی شد و به فینال تنیس آزاد فرانسه نرسید.

پس از پیروزی جوکوویچ در ست اول در روزی که آلکاراس پراشتباه و عصبی بود، این ستاره جوان اسپانیایی در ست دوم به خود آمد و جنگید و بالاخره نتیجه را برابر کرد اما در ابتدای ست سوم به دلیل انقباض عضلانی کم‌آورد و نتوانست به طور عادی به توپ ضربه بزند.

آلکاراس: از خودم ناامید شدم

به نقل از تنیس‌فا، بازیکن ۲۰ ساله اسپانیایی می‌گوید فشار و اضطراب ناشی از رویارویی با حریف نامدارش باعث شد تا دچار انقباض عضلانی شود.

او بعد از شکست مقابل جوکوویچ در نشست مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: «از خودم ناامید شدم. از نظر بدنی در شرایط خوبی پا به این مسابقه گذاشتم، اما این اتفاق افتاد.»

او با تأکید بر اینکه اسپاسم عضلاتش علت عصبی داشته افزود: «در اواخر ست دوم ابتدا عضلاتم دستم شروع به اسپاسم کرد و در ست سوم تمام بدنم گرفت.»

آلکاراس همچنین گفت که این مسابقه پراضطراب‌ترین مسابقه دوران حرفه‌ای او بوده است: «اگر کسی گفت رقابت با بازیکنی مثل نواک مثل سایر بازی‌هاست به شما دروغ می‌گوید.»

صحبت‌های جوکوویچ بعد از راهیابی به فینال

«قبل از هر چیز باید بگویم از اتفاقی که برای کارلوس افتاد متأسفم. مسلماً گرفتگی عضلات و مشکلات بدنی بدترین اتفاقی است که در این سطح و در مراحل پایانی یک گرند اسلم ممکن است برای کسی رخ بدهد. حال او را درک می‌کنم.»

«امیدوارم خیلی زود بهبود پیدا کند و به مسابقات برگردد. در پایان مسابقه به او گفتم که هنوز خیلی جوان است و برای قهرمانی زمان زیاد دارد. مطمئنم که بار‌ها و بار‌ها قهرمان رولان گاروس خواهد شد.»

«کارلوس بازیکن فوق‌العاده‌ای است. یک بازیکن بسیار جنگنده و همینطور انسانی خوب. شایستگی تمامی تشویق‌ها و حمایت‌هایی که از او می‌شود را دارد. مسلماً برای کارلوس سخت بود که تصمیم بگیرد که به بازی ادامه دهد یا کناره‌گیری کند. به او تبریک می‌گویم که ایستاد و تا آخرین امتیاز جنگید. با این کار احترام مرا نسبت به خودش بیشتر کرد... هر دو از نظر فیزیکی تحت فشار بودیم. صادقانه بگویم در پایان ست دوم کاملاً احساس خستگی می‌کردم.»

«مسابقه متعادلی بود و داشتیم پا به پای هم پیش می‌رفتیم. در ست‌ها ۱-۱ برابر بودیم که در سومین گیم ست سوم ناگهان آن اتفاق افتاد و عضله کارلوس گرفت. از آن لحظه به بعد مسابقه متفاوتی را شاهد بودیم.»

«من تلاش کردم تا تمرکزم را حفظ کنم. می‌دیدم که به مشکل برخورده، اما نمی‌خواستم زیاد به این فکر کنم که در آن طرف زمین چه می‌گذرد...»

«من هم در اوایل دوران حرفه‌ای‌ام کمی از نظر بدنی مشکل داشتم و می‌توانم شرایط او را درک کنم. شاید برای اولین بار بود که آلکاراس شانس اصلی قهرمانی بود و احتمالاً این موضوع روی او تأثیر گذاشته بود.»

رود حریف جوکوویچ در فینال شد

کسپر رود مرد چهارم تنیس جهان با پیروزی قاطعانه مقابل الکساندر زورف برای دومین سال متوالی راهی فینال اوپن فرانسه شد.

آلکاراس پس از اتفاق غیرمنتظره برابر جوکوویچ؛ از خودم ناامید شدم

در دیدار دوم مرحله نیمه‌نهایی که یک‌طرفه از آب درآمد، تنیس‌باز نروژی در ست ست پیاپی با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ و ۶-۰ حریف آلمانی خود را در هم کوبید تا برای سومین بار طی پنج گرند اسلم اخیر راهی فینال شود.

این بازیکن ۲۴ ساله اوایل فصل نتایج فاجعه‌باری گرفت و در فصل خاک هم پرنوسان بود. اما در پاریس فرم مطلوبش را پیدا کرد تا با کسب شش پیروزی متوالی حریف نواک جوکوویچ در فینال شود.

دو تلاش قبلی رود برای قهرمانی در یک گرند اسلم با شکست مقابل نادال در پاریس و آلکاراس در نیویورک بی‌نتیجه ماند و او این بار نیز کار دشواری در پیش دارد.

جوکوویچ و رود تاکنون چهار مرتبه با هم بازی کرده‌اند که بازیکن نروژی در تمامی آن‌ها بازنده بوده و تاکنون حتی یک ست هم نتوانسته از حریف پرآوازه‌اش بگیرد؛ دو بار مسترز رم (۲۰۲۰ و ۲۰۲۲) و دو بار در فینال تور جهانی در تورین (۲۰۲۱ و ۲۰۲۲).

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی