تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
در پی اظهار نظر دبیرکل سابق ناتو و مشاور رئیس جمهور اوکراین

کشور‌های عضو ناتو به اوکراین نیرو اعزام می‌کنند؟

دبیرکل سابق ناتو که مشاور ریاست‌جمهوری اوکراین بود، گفته ممکن است اعضای ناتو داوطلبانه سربازان خود را به اوکراین بفرستند.

کد خبر: ۱۵۰۷۸۰
۰۸:۳۳ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

کشور‌های عضو ناتو به اوکراین نیرو اعزام می‌کنند؟

 

دیدارنیوز: به گزارش خبرگزاری راشا تودی، راسموسن که به عنوان مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری کنونی اوکراین و پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین خدمت کرده، گفت که باید قبل از نشست سران ناتو در ماه آینده در ویلنیوس لیتوانی، ضمانت‌های کتبی از جمله برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات غربی، انتقال سلاح و آموزش نظامی مشترک به کی‌یف داده شود.

به گزارش گاردین، او روز چهارشنبه گفت: «اگر ناتو نتواند بر سر راه روشن رو به جلو برای اوکراین توافق کند، این احتمال وجود دارد که برخی کشور‌ها به صورت جداگانه اقدامی انجام دهند.»

راسموسن پس از سفر به اروپا و ایالات متحده در هفته‌های اخیر برای جلب کمک برای حمایت نظامی از اوکراین، استدلال کرد که در صورت درخواست کی‌یف، استقرار نیرو‌های خارجی براساس قوانین بین‌المللی «قانونی» خواهد بود.

در حالی که ینس استولتنبرگ، دبیرکل فعلی ناتو اخیرا تایید کرده که برخی از تضمین‌های امنیتی در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت، او تاکید کرد که تضمین‌های کامل تنها می‌تواند به کشور‌های عضو ارائه شود. این نهاد نظامی برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ متعهد شد که به اوکراین عضویت دهد و کی‌یف به طور رسمی در سپتامبر گذشته درخواست پیوستن را ارائه کرد، اما از آن زمان تاکنون پیشرفت کمی در این زمینه حاصل شده است.

چندین عضو ناتو به طور فزاینده‌ای درباره آینده اوکراین در این اتحادیه نظامی سخن گفته‌اند و از دیگر کشور‌های غربی می‌خواهند مسیر روشنی را برای عضویت کی‌یف ترسیم کنند. در همین اواخر، گروهی از کشور‌های اروپای شرقی ناتو موسوم به «بخارست ۹» بیانیه‌ای صادر کرد و از این اتحادیه خواست که در رویداد ویلنیوس «یک مسیر سیاسی جدید را که منجر به عضویت اوکراین در ناتو خواهد شد» به جریان بیندازد و همچنین یک «بسته پشتیبانی قوی‌تر، چند ساله و جامع‌تر» داشته باشد.

گرچه واشنگتن بار‌ها تایید کرده است که اوکراین روزی به جمع ناتو خواهد پیوست، اما تمرکز بیشتر را بر درگیری فعلی با روسیه قرار داده است و امید دارد که بعدا موضوع عضویت اوکراین را حل کند. با این حال، جولیان اسمیت، سفیر ایالات متحده در ناتو روز چهارشنبه به روزنامه گاردین گفت که مقامات اکنون «به دنبال مجموعه‌ای از گزینه‌ها هستند تا نشان دهند که اوکراین در حال پیشرفت در روابط خود با ناتو است.» با این حال او مشخص نکرد که چه چیزی ممکن است در پیش باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی