تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان

بانوان ایران با طلای «کیانی» پنجم شدند

تیم ملی تکواندو بانوان ایران توانست با کسب مدال طلای تاریخی ناهید کیانی، رتبه پنجمی جهان را در باکو جمهوری آذربایجان از آن خود کند.

کد خبر: ۱۵۰۶۰۴
۲۰:۴۴ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

بانوان ایران با طلای «کیانی» پنجم شدند

دیدارنیوز: پس از پایان رقابت‌های قهرمانی جهان باکو، تیم‌های برتر و بهترین‌های این رویداد در دو گروه بانوان و آقایان معرفی شدند که تیم بانوان ایران به‌عنوان پنجمی این مسابقات رسید.

به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های جهانی تکواندو که از هشتم خرداد ماه در باکوی آذربایجان آغاز شده بود بالاخره امروز (یکشنبه - ۱۴ خرداد ماه) با برگزاری رقابت‌های اوزان ۵۳- کیلوگرم بانوان و ۸۷+ کیلوگرم آقایان به اتمام رسید، رقابتی که سهم ایران از آن یک مدال طلا بود و دو برنز.

با پایان این رویداد تیم‌های برتر و بهترین‌های این رویداد در دو گروه بانوان و آقایان معرفی شدند که تیم ملی تکواندو بانوان ایران به یک رکورد تاریخی دست یافت و توانست با کسب مدال طلای کیانی، رتبه و جام پنجمی جهان را از آن خود کند. در گروه بانوان تیم‌های ترکیه، فرانسه، مجارستان، کرواسی و ایران رتبه‌های اول تا پنجم را تصاحب کردند. کره جنوبی، کرواسی، ترکیه، ایتالیا و مالی نیز در گروه آقایان عنوان برترین تیم‌های جهان را کسب کردند.

مطلب مرتبط:

مدال تاریخی برای کیانی؛ «ناهید» طلایی شد

بانوان ایران با طلای «کیانی» پنجم شدند

گفتنی است ناهید کیانی اولین تکواندوکار بانوی تاریخ ایران است که نشان طلای جهان را بر گردن می‌اندازد و همچنین با این مدال طلا بعد از ۹ سال اولین طلایی کشورمان در دو گروه بانوان و آقایان لقب گرفت.

براساس این گزارش، عنوان بهترین داور مرد مسابقات به «ایمن اداربه» از اردن و همین عنوان در بخش بانوان به «بیونگ هی کیم» از برونئی رسید. «مروه دنچل» از ترکیه و «پارک تائه جون» از کره جنوبی نیز طلایی‌های رقابت‌های جهانی باکو برترین تکواندوکاران این دوره از مسابقات شدند. همچنین «هونگ یاب» از کره جنوبی برترین مربی آقایان و «علی شاهین» از ترکیه برترین مربی در بخش بانوان انتخاب شدند.

جایزه پیشرفت به کشور کانادا رسید، کاپ اخلاق را هم کشور ترکیه بالای سر برد. جمهوری آذربایجان کشور میزبان بیست‌وششمین دوره رقابت‌ها گرچه امسال موفق عمل نکرد، اما جایزه روح جوانمردی مبارزه را به دست آورد.

لازم به ذکر است هدایت تیم ملی در گروه بانوان برعهده مینو مداح به‌عنوان سرمربی و مهروز ساعی به‌عنوان مربی بود. بیژن مقانلو سرمربیگری تیم آقایان را عهده‌دار بود و مسعود حجی زواره به‌عنوان مربی وی را یاری می‌کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی