تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

زیدآبادی: سنت‌های غلط «اصولگرایان» به سختی گریبان‌‌شان را می‌گیرد

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در مطلبی با عنوان «تقصیرات خط‌امامی‌ها» با اشاره به حذف خط امامی‌ها نوشت: «وقتی سنتی اشتباه پایه گذاشته شود، پیامدش جانب سنت‌گذار را می‌گیرد. حالا نوبت اصولگرایان هم فرا می‌رسد. سنت‌های غلط بیشماری که آن‌ها پایه گذاشته‌اند، به سختی گریبان‌شان را خواهد گرفت. به سخره گرفتن ناموس خلقت خداوند بی‌جواب نمی‌ماند.»

کد خبر: ۱۵۰۵۹۵
۱۸:۱۹ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

زیدآبادی: سنت‌های غلط «اصولگرایان» به سختی گریبان‌‌شان را می‌گیرد

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی نوشت: «وقتی سنتی اشتباه پایه گذاشته شود، پیامدش جانب سنت‌گذار را می‌گیرد. حالا نوبت اصولگرایان هم فرا می‌رسد. سنت‌های غلط بیشماری که آن‌ها پایه گذاشته‌اند، به سختی گریبان‌شان را خواهد گرفت.»

احمد زیدآبادی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «آیت‌الله خمینی تا زنده بود از جناح اصطلاحاً چپ که بعد‌ها به اصلاح‌طلب مشهور شد، به شدت حمایت می‌کرد و در مجموع به جناح اصطلاحاً راست که بعد‌ها به محافظه‌کار و اصولگرا شهرت یافت، عنایتی نداشت.

چه شد که پس از فوتش متحجرترین طیف جناح راست، مدعی میراث‌داری او شد و خط‌امامی‌های نشان‌دار تقریبا همگی به ضدیت با وی متهم و یک به یک از گردونهٔ قدرت و حکومت حذف شدند؟

واقعیت این است که خودِ خط‌امامی‌ها در این ماجرا بی‌تقصیر نبودند. آن‌ها در دوران حیات آیت‌الله خمینی با مطلق کردن او، کوچکترین انتقاد از نظرات و عملکردش را به شدیدترین وجه ممکن پاسخ می‌دادند و در این زمینه حتی به شخصیتی در سطح آیت‌الله منتظری هم رحم نکردند.

وقتی سنتی اشتباه پایه گذاشته شود، پیامدش جانب سنت‌گذار را می‌گیرد. حالا نوبت اصولگرایان هم فرا می‌رسد. سنت‌های غلط بیشماری که آن‌ها پایه گذاشته‌اند، به سختی گریبان‌شان را خواهد گرفت. به سخره گرفتن ناموس خلقت خداوند بی‌جواب نمی‌ماند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی