تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

میزبانی خمین از عاشقان «امام»

شهر خمین زادگاه امام راحل در ایام ارتحال بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی میزبان عاشقان امام خمینی (ره) است.

کد خبر: ۱۵۰۵۹۲
۱۷:۲۳ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲

میزبانی خمین از عاشقان «امام»

دیدارنیوز: بیت تاریخی امام راحل که دوران کودکی و نوجوانی امام امت در آنجا سپری شده است، معروف‌ترین جاذبه گردشگری شهرستان خمین بوده که به همین سبب این شهر را به قطب فرهنگی استان و کشور بدل کرده، این خانه در محله قدیمی سرپل واقع شده و حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد.

پدربزرگ امام راحل، این بنا را در سال ۱۲۵۵ از شخصی به نام محسن خان خریداری کرد به طوری که از جانب برادر بزرگ حضرت امام (ره) نقل شده که این خانه در روز‌های ناخوش حمله یاغیان به خمین، پناهگاه مردم این شهر بوده است.

برخی از دروس مقدماتی امام خمینی (ره) و خواهر‌ها و برادر‌های ایشان نیز، در همین خانه آموخته شده که البته بعد‌ها امام راحل برای کسب تعالیم و علم آموزی راهی اراک و بعد‌ها شهر قم شد.

با شروع نهضت همه جانبه مردم ایران علیه نظام طاغوتی پهلوی و به دنبال آن، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نگاه همه دنیا به ایران و انقلاب اسلامی و در راس آن امام خمینی (قدس سره)، رهبر این حرکت مردمی، معطوف شد به طوری که بیت قدیمی امام خمینی (ره) در شهر خمین سالانه پذیرای صد‌ها هزار بازدید کننده داخلی و خارجی، خانه‌ای تاریخی و با صفاست که امروزه به میعادگاه عاشقان انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) تبدیل شده است.

با این حال، نقطه عطف برنامه‌ها امروز و فرداست که از ابتدای صبح با حضور اعضای شورای اداری استان مرکزی و شورای اداری شهرستان اراک است، همچنین برگزاری برنامه بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل با سخنرانی آیت الله دری نجف‌آبادی، نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.

نمایشگاهی از تصاویر امام راحل و برنامه‌های فرهنگی و معرفتی در راستای معرفی و تبیین شخصیت و تفکر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌هایی است که در شهرستان خمین، مردم و مسئولان زادگاه امام راحل خود را برای ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد آماده می‌کنند.

در روز‌های اخیر نیز برنامه‌های متنوعی در خمین آغاز شده به طوری که کاروان دوی امدادی ۱۰۰۰ نفری "عاشقان حسینی (ع)، زائران خمینی (ره) " با حضور در بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان خمین با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند فه طوری که این کاروان یکهزار نفری در ابتدای ورود به زادگاه امام راحل (ره) با حضور در گلزار شهدای خمین به شهدای این شهرستان ادای احترام و با اهدای تاج گل در اتاق تولد امام راحل (ره) به مقام شامخ امام راحل ادای احترام کردند و در مراسم عزاداری سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب حضور یافتند.

همین طور، همزمان با سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) محفل شعرخوانی رویداد ملی شعر روح الله در سالن جلسات بیت تاریخی امام راحل با حضور جمعی از مسئولان و شاعران خمین برگزار شد، در این محفل ۲۰ شاعر برجسته این شهرستان تازه‌ترین اشعار خود در باره امام خمینی (ره) را قرائت کردند که البته این محفل همزمان با ۱۰ شهرستان دیگر استان مرکزی برگزار شد و آیین اختتامیه رویداد ملی روح الله با تقدیر از ۱۵ شاعر برگزیده استان عصر ۱۴ خرداد در بیت تاریخی امام راحل در خمین برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی