تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
در مرز سوئیس و ایتالیا رخ داد

حادثه مرموز برای قایق جاسوسان اسرائیل و ایتالیا

مقام‌های ایتالیایی می‌گویند ۲۱ نفر از ۲۳ سرنشین یک قایق اجاره‌ای که هفته گذشته در دریاچه ماجیوره در شمال این کشور غرق شد، کارکنان فعلی یا سابق سرویس‌های اطلاعاتی و دفاعی بودند.

کد خبر: ۱۵۰۵۵۱
۱۹:۲۵ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

حادثه مرموز برای قایق جاسوسان

دیدارنیوز: این قایق ۱۶ متری حامل کارکنان سرویس‌های اطلاعاتی و دفاعی اسرائیل و ایتالیا بود. چهار نفر بر اثر غرق شدن این قایق جان خود را از دست دادند. سایر سرنشینان یا با شنا به سمت ساحل زنده ماندند یا قایق‌های دیگر آن‌ها را از مهلکه نجات دادند.

۱۳ نفر از سرنشینان این قایق اسرائیلی و هشت نفر ایتالیایی بودند. دو نفر از قربانیان شهروند ایتالیا و یک نفر نیز تبعه اسرائیل بود.

چهارمین قربانی این حادثه یک زن ۵۰ ساله روس و همسر کاپیتان قایق بود.

دادستانی ایتالیا تحقیق از کاپیتان این قایق را آغاز کرده است. این در حالی است که با توجه به فعالیت سرنشینان در سرویس‌های اطلاعاتی و دفاعی، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این حادثه و علت آن صورت گرفته است.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تائید کرده است که قربانی اسرائیلی این حادثه از کارکنان پیشین موساد بوده است.

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که این مامور سابق موساد روز یکشنبه گذشته با پروازی که برای آن بلیت داشت سفر نکرد و برنامه‌ای هم برای قایق‌سواری در دریاچه ماجیوره نداشت.

دو شهروند ایتالیایی جان باخته نیز افسر اطلاعاتی بودند. برخی از رسانه‌های ایتالیا گزارش داده‌اند که سفر با این قایق تفریحی در عمل پوششی برای برگزاری جلسه‌ای محرمانه بین ماموران اطلاعاتی ایتالیا و اسرائیل بود.

کاپیتان قایق و همسرش تنها سرنشینان قایق بودند که سابقه کار اطلاعاتی نداشتند. این قایق در پی مواجهه با طوفان با باد‌هایی به سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت واژگون شد. این در حالی است که این قایق باید طبق برنامه عصر یکشنبه پیش از زمان وقوع حادثه به ساحل بر می‌گشت.

به گزارش رسانه‌های ایتالیا شماری از سرنشینان قایق که پس از حادثه جان سالم به در بردند، با تخلیه فوری اقامتگاه‌هایشان به سرعت منطقه را ترک کرده‌اند.

دریاچه ماجیوره در میان کوهستان آلپ و در مرز ایتالیا و سوئیس واقع شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی