تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
برنامه هفدهم تنگنا در گفت‌و‌گو با اسدالله بادامچیان (قسمت اول)

تاریخ به روایت موتلفه اسلامی

در نخستین بخش از برنامه تنگنا در گفت‌وگو با دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، روایتی از آغاز به کار این حزب در دهه ۱۳۴۰ را از زبان اسدالله بادامچیان خواهید شنید که پر از جزئیات جالب و مهم است.

کد خبر: ۱۵۰۴۷۷
۱۵:۰۲ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲

تنگنا بادامچیان

 

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: بیش از دو سال از ضبط نخستین برنامه تنگنا می‌گذرد و طی این مدت تلاش‌های نگارنده و همکارانم در مجموعه رسانه‌ای دیدارنیوز برای دعوت از چهره‌های متعلق به جریان اصولگرا، که همچنان در موضع تایید همه‌جانبه و دفاع از کلیت عملکرد جناح مذکور هستند، بی‌نتیجه مانده بود. اگر چه طی یک سال اخیر مهدی نصیری، محمد مهاجری و حسین علایی در تنگنا حاضر شدند اما از آنجا که نامبردگان همگی در موضع انتقادی نسبت به رویکرد و عملکرد جناح راست حاکمیت در سالیان اخیر بوده‌اند و به نظر می‌رسد جریان‌های رسانه‌ای و تشکیلاتی اصولگرایان هم مدتهاست ایشان را از خود نمی‌دانند این حضور را نمی‌توان به منزله گفت‌وگو با چهره‌های تاثیرگذار فعلی اصولگرایان قلمداد کرد.

در این رهگذر، اسدالله بادامچیان، دبیر کل هشتاد و دو ساله حزب موتلفه اسلامی، به عنوان یکی از وزنه‌های اصلی و مهم جناح اصولگرا و شخصی که همچنان امین و طرف مشورت مقامات عالیه حکومتی در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و اقتصادی‌ست دعوت به حضور در تنگنا را پذیرفت.

ویدیو قسمت اول تنگنای هفدهم را اینجا ببینید

قرار ما با بادامچیان در استودیوی دیدارنیوز یک بار به دلیل پیشامد جلسه‌ای غیرمترقبه برای ایشان لغو شد و به فاصله چند روز هماهنگی دوباره برای ضبط تنگنا صورت گرفت. البته این بار توافق شد به دلیل شرایط سنی و جسمی و فشردگی جلسات و مراجعات ایشان تیم تنگنا، بر خلاف رویه‌ معمول و استاندارد برنامه، ضبط را در محل دفتر حزب موتلفه اسلامی انجام دهد که تک‌نگاری ظریف و خواندنی آن توسط آرش راهبر صورت گرفت و در تیزر مربوط به قسمت نخست برنامه در سایت دیدارنیوز در دسترس علاقمندان است.

گفت‌و‌گو با اسدالله بادامچیان در تنگنای هفدهم در محل دفتر حزب موتلفه و در غیاب دکور همیشگی برنامه، در حالی تبدیل به طولانی‌ترین برنامه تنگنا تا کنون شده است که بسیاری از پرسش‌ها به دلیل مطول شدن گفت‌وگو و محدودیت‌های فنی و زمانی موجود نزد طرفین امکان طرح پیدا نکردند.

در بخش نخست که سالگرد تاسیس حزب موتلفه اسلامی چاشنی آغاز گفت‌وگو شده بود مباحث، بیشتر حول رویکردهای سیاسی و مبارزاتی بادامچیان و همراهان و پیشکسوتانش در ایام پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۷ و تمایزات موتلفه‌ای‌ها با سایر مخالفان رژیم پهلوی، به ویژه جبهه ملی و نهضت آزادی ایران طرح گردید.

طبیعتا در کل این گفت‌وگوی سه ساعته نکات تاریخی متعددی از سوی اسدالله بادامچیان مطرح شد که می‌تواند موضوع بحث و نقد افراد مطلع و موافقان و مخالفان بادامچیان و حزب موتلفه اسلامی باشد.

بی‌شک این برنامه سه قسمتی و تا حدی متفاوت تنگنا مخاطبان را با روایت تاریخ حدود هفت دهه اخیر کشور از دریچه نگاه حزب موتلفه اسلامی روبرو می‌سازد.

نگارنده و کلیه دست اندرکاران تنگنا ضمن تشکر دوباره از اسدالله بادامچیان به جهت قبول دعوت این برنامه، امیدوارند حضور ایشان فتح بابی برای شرکت سایر چهره‌های اصولگرا و نزدیک به حاکمیت در تنگنا باشد.

تنگنا اسدالله بادامچیان




ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی