تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
وعده‌های دولت سیزدهم کجا رفت

چرا مرغ ارزان نمی‌شود؟!

مدت‌هاست مرغ قیمت مصوب جدید را پشت سر گذاشته و مسئولان وعده کاهش قیمت داده‌اند اما، قیمت این کالای اساسی قصد پایین آمدن ندارد!

کد خبر: ۱۵۰۴۶۵
۱۸:۱۹ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

چرا مرغ ارزان نمی‌شود؟!

دیدارنیوز: خبرهایی مبنی بر افزایش توزیع و برخورد‌های شدید با گران‌فروشان هم نتوانسته است از پرواز مرغ به بالای نرخ مصوب جلوگیری کند.

به رغم وعده‌های مسئولان برای کاهش قیمت مرغ، این کالای اساسی همچنان گران عرضه می‌شود. مسئولان با انتشار اخباری همچون افزایش توزیع مرغ و عرضه آن زیر نرخ مصوب در میادین میوه و تره‌بار تلاش در کاهش قیمت مرغ داشته‌اند، اما بازار این کالای اساسی همچنان روی آرامش را ندیده است.

حتی در چهار خرداد ماه جاری وزارت جهادکشاورزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه پیامکی برای اعلام فروشندگان مرغ بیشتر از قیمت مصوب را راه‌اندازی کرده است. دراین اطلاعیه وزارت جهاد کشاورزی از مردم خواست تا فروش مرغ بیشتر از قیمت مصوب هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۱۳۶ اعلام کنند یا عکس و فیلم تخلفات انجام شده در این زمینه را ارسال کنند، تا به آن رسیدگی شود.

همچنین اخباری مبنی بر واردات مرغ منتشر شد اما، هیچکدام نتوانست از پرواز مرغ به بالای نرخ مصوب جلوگیری کند.

در حال حاضر قیمت مرغ گرم در بازار مصرف از ۸۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان است که، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۲۷ هزار تومان بیش از آخرین نرخ مصوب یعنی ۷۳ هزار تومان است. همچنین قیمت متوسط مرغ زنده ۵۶ هزار و ۹۸۳ تومان است که ۴ هزار و ۹۸۳ تومان بیش از نرخ مصوب آن یعنی ۵۲ هزار تومان است.

محمد علی کمالی سروستانی، مشاور عالی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران، در پاسخ به این سؤال به اقتصاد آنلاین گفت: دلیل گذر مرغ از قیمت مصوب و عدم کاهش آن، بالا بودن هزینه‌های تولید است.

وی تصریح کرد: نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان برای مرغ گرم در شرایطی قابل اجرا است که نهاد‌های تولید با نرخ مصوب از سوی دولت در اختیار مرغداران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بخشی از نهاد‌های خوراک دام از جمله کنجاله سویا و ذرت با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به دست مرغداران می‌رسد.

کمالی سروستانی همچنین قیمت بالای جوجه یکروزه را در افزایش هزینه‌های تولید مرغ مؤثر دانست.

وی گفت: قرار بر این بود، برای اجرای قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان برای مرغ گرم، جوجه یکروزه با نرخ مصوب ۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان در اختیار مرغدار قرار گیرد اما، اکنون قیمت آن بین ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان است.

مشاور عالی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران معتقد است؛ وزارت جهاد کشاورزی برای مهار قیمت مرغ سیاست‌های اشتباهی را در پیش گرفته است، این وزارتخانه تمام تمرکز خود را در حلقه آخر زنجیره مرغ یعنی حلقه توزیع گذاشته است، در حالی که مشکل اصلی در بخش نهاد‌های تولید با قیمت‌های بالا است، به عبارت دیگر، منشاء گرانی مرغ در حلقه تامین نهاد‌های تولید است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی