تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
دستور مهم به فدراسیون و تیم‌های استقلال و پرسپولیس

قرارداد دلاری ممنوع!

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه‌ای به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نکاتی را درباره انعقاد قرارداد‌های خارجی عنوان کرده و خواهان ممنوعیت عقد قرارداد دلاری یا یورویی با بازیکنان و مربیان خارجی شده است.

کد خبر: ۱۵۰۴۴۹
۱۳:۰۷ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

قرارداد دلاری ممنوع!

دیدارنیوز: با دستور معاون اول رئیس‌جمهور و ابلاغ وزارت ورزش به کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون‌ها، عقد قرارداد دلاری با ورزشکاران و مربیان خارجی ممنوع شد.

تسنیم در گزارشی در این باره می‌نویسد: «ورزش ایران در سال‌های اخیر با شکایت‌های زیادی از ورزشکاران و مربیان خارجی مواجه شده که جرایم زیادی هم در پی داشته است، همین موضوع باعث شد رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه‌ای به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نکاتی را درباره انعقاد قرارداد‌های خارجی عنوان کند و خواهان ممنوعیت عقد قرارداد دلاری یا یورویی با بازیکنان و مربیان خارجی شود.

در بخشی از این نامه «درخواست استفاده از ریال یا سایر ارز‌های جایگزین منطقه‌ای به‌جای دلار در انعقاد قرارداد‌های کاری و حرفه‌ای با مربیان و بازیکنان ورزشی خارجی» مطرح شده است. در پی این موضوع مخبر معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان این موضوع را ابلاغ و دستور اجرای آن را صادر کرده است.

در ادامه برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس کمیته پارالمپیک، مدیران باشگاه پرسپولیس و استقلال و رؤسای فدراسیون‌ها «درخواست استفاده از ریال یا سایر ارز‌های جایگزین منطقه‌ای به‌جای دلار» را به اطلاع آن‌ها رساند. هرچند در نامه معاون وزارت ورزش نامی از یورو برده نشده، اما در بخشی از نامه دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی این کلمه (یورو) به چشم می‌خورد. با توجه به این نامه تیم‌های پرسپولیس و استقلال منع عقد قرارداد دلاری و یورویی دارند، اما سایر تیم‌های لیگ برتر چنین ممنوعیتی ندارند چرا که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان نیستند. اکنون باید دید این دو باشگاه، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی چگونه این ماجرا را پیش خواهند برد و تکلیف خارجی‌هایی که در این تیم‌ها و فدراسیون‌ها مشغول فعالیت هستند، چه خواهد شد.

در حال حاضر بیشتر اعضای کادر فنی تیم استقلال خارجی هستند. ریکاردو ساپینتو در کنار سه دستیار خارجی این تیم را در فصلی که گذشت هدایت کرد و دو بازیکن خارجی هم در ترکیب تیم حضور داشتند. کوین یامگا و رافائل سیلوا. باید منتظر ماند و دید که آیا این‌ها حاضر می‌شوند به ریال قرارداد خود را تمدید کنند. البته کوین و رافائل قرارداد خود را پیش‌تر با ارز خارجی امضاء کرده‌اند و هنوز تعهد آن‌ها نسبت به باشگاه پایان نیافته است. پیش‌تر تنها عقد قرارداد دلاری با بازیکنان و مربیان داخلی ممنوع بود و این محدودیت برای خارجی‌ها وجود نداشت.

پرسپولیس هم در ترکیب از مربی و بازیکن خارجی سود می‌برد. نکته مهم در این بین نوسان قیمت ارز‌های خارجی در ایران است و اینکه هر ساله و شاید بهتر است بگوییم هر ماهه قیمت ریال در برابر ارز‌های خارجی پایین می‌آید و پیش‌بینی می‌شود خارجی‌ها در صورتی حاضر به عقد قرارداد به ریال می‌شوند که ارزش ریال برای آن‌ها تثبیت شود و اگر دچار نوسان شد هزینه افت را دریافت کنند. هر چند متقاعد کردن خارجی‌ها برای عقد قرارداد به ریال کار بسیار سختی است، به این خاطر که تبدیل کردن ریال به ارز‌های خارجی هم برای آن‌ها به عنوان یک بازیکن و مربی خارجی آسان نیست و باید منتظر ماند و تبعات این تصمیم را در آینده دید. جالب اینکه برای فصل جدید فدراسیون فوتبال تعداد خارجی‌های لیگ برتر را از ۱+۳ به ۱+۵ افزایش داده است. همچنین تیم‌های لیگ برتری محدودیتی برای جذب مربی خارجی ندارند و می‌توانند به اندازه مجاز در کادر فنی از مربی خارجی بهره ببرند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی