تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سفر مخفیانه مقام آمریکایی به عمان؛ توافق احتمالی با ایران؟

پایگاه خبری اکسیوس مدعی شد که برت مک‌گورک، مشاور ارشد امور خاورمیانه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی سفری مخفیانه به عمان داشته تا با مقامات این کشور درخصوص توافق احتمالی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای گفت‌وگویی داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۰۴۱۲
۰۷:۵۰ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

سفر مخفیانه مقام آمریکایی به عمان؛ توافق با ایران؟

دیدارنیوز: پایگاه خبری اکسیوس به نقل از منابع خود از سفر مخفیانه مشاور بایدن به عمان برای بررسی احتمال توافق با ایران خبر داد.

پنج مقام آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که برت مک‌گورک، مشاور ارشد امور خاورمیانه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی سفری مخفیانه به عمان داشته تا با مقامات این کشور درخصوص توافق احتمالی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای گفت‌وگویی داشته باشد.

به گفته مقامات آمریکایی و اسرائیلی، مک‌گورک در تاریخ ۸ مه از مسقط بازدید کرده و همچنین سفری به اسرائیل داشته است تا گفت‌وگویی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل داشته باشد.

به گفته مقامات، محور اصلی گفتگو‌های مک‌گورک طی سفر‌های خود تلاش دیپلماتیک جدید برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران با میانجیگری عمان بوده است.

به گزارش دیدارنیوز، به تازگی سلطان عمان در سفری دو روزه به تهران، با رهبر انقلاب و رئیس جمهوری دیدار و گفتگو داشته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی