تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای رسانه عربی؛ امارات می‌خواهد به توافق سعودی - ایرانی ضربه بزند

یک رسانه لبنانی مدعی شد که امارات و عربستان علنا در جنوب یمن با یکدیگر درگیر شده‌اند و ابوظبی به شدت به دنبال جدایی این منطقه از سرزمین مادری و ضربه به توافق سعودی - ایرانی است.

کد خبر: ۱۵۰۴۰۰
۱۹:۰۷ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲

امارات و عربستان در جنوب یمن به جان هم افتادند

دیدارنیوز: روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، امارات اخیرا تحرکات خود را برای جدایی جنوب از شمال یمن افزایش داده تا با این کار خود مذاکرات در حال انجام بین عربستان سعودی و جنبش انصار الله یمن برای پایان دادن به جنگ را به شکست کشانده و در عین حال ضربات سهمگینی به توافق بازگشت روابط سعودی ایرانی وارد کند.

به نوشته این رسانه لبنانی، کشمکش بر سر نفوذ در جنوب یمن بین ریاض و ابوظبی در سایه بحران شکل گرفته در روابط بین این دو کشور به نقطه اوج خود رسیده است و همین امر باعث شده تا عربستان سعودی به مانعی در برابر این برنامه امارات تبدیل شود.

الاخبار در گزارش خود تاکید می‌کند، صرف نظر از اینکه ریاض چه نظری در رابطه با جدایی جنوب یمن داشته، در حال حاضر این اقدام را یک پروژه اماراتی می‌داند که مستقیما عربستان را مورد هدف قرار داده است.

از نگاه این رسانه، آنچه که در جنوب یمن رخ می‌دهد، بار دیگر منعکس کننده اختلافات شکل گرفته بین محمد بن زاید رئیس امارات متحده عربی و شریک سابقش در جنگ یمن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را نشان می‌دهد که باعث شد سعودی‌ها در رابطه با مسایل منطقه‌ای تغییر زاویه داده و رویکردی رادر پیش بگیرد که چندان به مذاق حاکمان ابوظبی خوش نیامده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی