تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

ضرغامی به یک باستان‌شناس حکم داد

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مصطفی ده‌پهلوان را به عنوان رییس جدید پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری معرفی کرد.

کد خبر: ۱۵۰۳۹۹
۱۸:۲۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲

ضرغامی به یک باستان‌شناس حکم داد

دیدارنیوز: یک باستان‌شناس با حکم عزت‌الله ضرغامی، رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری شد.

عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ـ در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه، مصطفی ده‌پهلوان را به عنوان رییس جدید پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری معرفی کرد.

این مسؤولیت پیش از این به عهده مصیب امیری بود که قبل از آن و از سال ۱۳۹۲ مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به عهده داشت. تغییرات پی‌درپی در پژوهشکده باستان‌شناسی، آبگیری محوطه‌های باستانی سد چم‌شیر و تخریب بافت شیراز از جمله مسائل چالش‌برانگیز در زمان مدیریت او بود.

مطلب مرتبط:

کسی از فرش‌های گمشده کاخ سعدآباد خبر ندارد!

سرقت فرش‌های سعدآباد؛ «ضرغامی» چه گفت؟

ماجرای واگذاری اماکن تاریخی وارونه جلوه داده شد/ اقبال سرمایه گذاران به بنا‌های اصفهان، شیراز و یزد

ادعای ضرغامی؛ با حجابِ گردشگر خارجی چالشی نداریم؛ چادر هم سر می‌کنند!

سیم‌کارت بافیلتر برای مردم ایران، بدون فیلتر برای خارجی‌ها!

عزت‌الله ضرغامی درحالی‌که رییس جدید پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را معرفی کرد، به "توانمندی و تجربه" مصیب امیری نیز اشاره کرد و افزود: او جزو سرمایه‌های علمی و دانشگاهی است و در موضوعات علمی و پژوهشی وزارتخانه با جدیت مسائل را پیگیری می‌کرد و از این به بعد هم جزو مشاوران خوب وزارتخانه محسوب می‌شود که در موضوعات تخصصی از نظرات او استفاده خواهیم کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با اشاره به "شخصیت شناخته‌شده مصطفی ده‌پهلوان در حوزه باستان‌شناسی" گفت: او در کاوش‌های باستان‌شناسی صاحب تجربه و دارای سابقه مدیریت علمی‌پژوهشی در حوزه میراث‌فرهنگی است و جزو کارشناسان زبده و متخصص این حوزه محسوب می‌شود.

براساس پیشینه‌ای که روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ده‌پهلوان در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، او دارای دکتری باستان‌شناسی از دانشگاه تهران، مولف کتاب‌های «باغ نگارستان» و «سکه‌شناسی سلوکی» و مترجم کتاب «محاسبات رایانه‌ای در باستان‌شناسی» است. همچنین ده‌ها مقاله در حوزه باستان‌شناسی و تاریخ را به نگارش درآورده است.

برگزاری و اجرای ده‌ها پروژه پژوهشی میدانی و آزمایشگاهی در حوزه باستان‌شناسی، ۱۳ سال سابقه تدریس در دانشگاه، داوری بیش از ۱۰۰ مقاله، پروژه و طرح‌های پژوهشی و اختراع در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری، شرکت در بیش از ۵۰ دوره و کارگاه آموزشی و پژوهشی ملی و بین‌المللی در حوزه باستان‌شناسی و مدیریت منابع‌فرهنگی بخش دیگری از رزومه او به شمار می‌رود.

مصطفی ده‌پهلوان در زمینه مدیریتی و اجرایی نیز عضو هیات علمی گروه باستان‌شناسی و رئیس موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، مدیر موزه مقدم و باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران به مدت ده سال، عضو کمیته علمی چندین همایش ملی و بین‌المللی مرتبط با میراث‌فرهنگی، عضو شورای هماهنگی موزه‌های کشور، سرپرست هیات کاوش آموزشی گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، عضو شورای عالی موزه‌های دانشگاه تهران، عضو هیات مدیره انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و دبیر علمی نخستین همایش موزه‌های دانشگاهی کشور بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی