تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
پیشنهادی برای فلج شدن اقتصاد طالبان؛ کشت "تریاک خانی"

کارشناس اقتصادی: کشت خشخاش در ایران قانونی شود+ ویدیو

یک کارشناس اقتصاد مدرن که پای ثابت برنامه‌های اقتصادی صدا و سیماست در یک کلیپ که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، پیشنهاد داد، ایران به قطب اصلی کاشت خشخاش تبدیل شود.

کد خبر: ۱۵۰۳۸۱
۰۰:۰۹ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

کارشناس اقتصادی: کشت خشخاش در ایران قانونی شود

 

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: صادق خانی علی‌اکبری کارشناس اقتصادی صدا و سیما یک ویدیو در پیج ایسنتاگرام خود منتشر کرد و گفـت: «صادرات سالیانه مواد مخدر طالبان به ایران ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است، لذا قانونی شدن کشت خشخاش در ایران موجب توسعه کشاورزی، تحول و رشد اقتصاد روستا‌ها و فلج شدن اقتصاد طالبان می‌شود».

ویدیو را اینجا ببنید

 

خانی‌علی‌اکبری در همین رابطه به دیدارنیوز گفت: یکی از واهمه‌های اروپا همیشه ترانزیت مواد مخدر از طریق ایران به اروپاست به همین خاطر از مبارزه ایران با مواد مخدر قدردانی و حمایت کردند و بعضا یک نوع اهرم ایران در مقابل غرب بخصوص اروپا بوده تا اروپایی‌ها در زمان تحریم‌ها تابع تام آمریکا نباشند».

وی افزود: «قانونی شدن خشخاش اروپا را سر عقل می‌آورد و آن‌ها را وادار می‌کند، رویکرد بهتری نسبت به ایران اتخاذ کنند. از طرفی می‌توان با کارخانه‌های داروسازی بزرگ دنیا برای تامین دارو‌های مرفین‌پایه قراردادهای سودآوری نوشت و این نوعی از تحریم ایران در مقایل تحریم اروپا خواهد بود.

خانی علی‌اکبری که استاد پیشنهادات و مطرح کردن مسائلی است که تا پیش از آن کمتر کسی به آن ورود کرده است. او در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ کتابی تحت عنوان «رئیس جمهور نظامی» را منتشر کرد و در آن کتاب ادعا کرد که تنها راه عبور ایران از بحران‌ها «انتخاب یک رئیس جمهور نظامی است».

این کارشناس اقتصادی نزدیک به جناح اصولگرا در رابطه با عواقب بین‌المللی قانونی شدن کشت خشخاش، به دیدارنیوز گفت: «هرچند ممکن است اروپا هم در سازمان ملل اقداماتی بر علیه ما انجام دهد، ولی ما می‌تونیم کاملا قانونی این کارو بکنیم و به عنوانی نوعی سلاح از آن بهره ببریم».

وی با اشاره به اینکه در زمان ترور اعضای حزب میهنی کردستان در آلمان تمام سفرای اروپا از ایران رفتند و سفارتخانه‌های خود را تعطیل کردند، افزود: «جمهوری اسلامی اروپا را تهدید کرد و گفت ما سالانه تلفات زیادی بابت مبارزه با قاچاق موارد مخدر و ممانعت از ترانزیت به اروپا می‌دهیم و اروپا را تهدید کرد که ترانزیت مواد مخدر را آزاد خواهیم کرد؛ جمهوری اسلامی حداقل یکبار تا مرز آزاد سازی تجارت و ترانزیت محصولات خشخاش پیش رفت و بنابراین این موضوع مسبوق به سابقه بوده است».

تریاک خانی

خانی علی‌اکبری ادامه داد: «همین الان هم در استان فارس، لرستان و خوزستان خشخاش قاچاقی کشت می‌شود و محصولی تحت عنوان «تریاک خانی»، که در ایران کشت می‌شود، طرفداران زیادی دارد».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی