تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
ادامه تنش آفرینی پیونگ یانگ در شبه جزیره کره

آماده‌باش سیستم دفاع موشکی ژاپن پس از هشدار کره‌شمالی

پس از هشدار کره شمالی درباره پرتاب یک ماهواره، ژاپن سیستم دفاع موشکی خود را در حالت آماده باش قرار داد.

کد خبر: ۱۵۰۳۱۱
۱۲:۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲

آماده‌باش سیستم دفاع موشکی ژاپن پس از هشدار کره‌شمالی

دیدارنیوز: پس از آنکه کره شمالی به ژاپن اطلاع داد که ماهواره‌ای را حد فاصل ۳۱ مه تا ۱۱ ژوئن پرتاب خواهد کرد، توکیو سیستم دفاع موشکی بالستیک خود را در حالت آماده باش قرار داد.

مقامات ژاپن هشدار دادند که هر گونه جسم پرتاب شونده‌ای که قلمرو آن‌ها را تهدید کند، سرنگون خواهد کرد.

وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد ما اقدامات تخریبی را علیه موشک‌های بالستیک و هر موشک دیگری که وارد قلمرو ما شود، اتخاذ می‌کنیم. در این راه، ما از موشک ۳ استاندارد (SM-۳) یا موشک پاتریوت PAC-۳ برای انهدام موشک کره شمالی استفاده می‌کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن تاکید کرد به نظر می‌رسد پیونگ یانگ موشکی را به سمت مجموعه جزایر جنوب غربی پرتاب می‌کند، همان کاری که در سال ۲۰۱۶ انجام داد.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن نیز در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن فعالیت‌های اتمی و موشکی پیونگ یانگ اظهار کرد هر گونه پرتاب ماهواره توسط کره شمالی، نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

دفتر وی نیز در توئیتی نوشت: ما قویا از کره شمالی می‌خواهیم تا این پرتاب را انجام ندهد. ما با آمریکا، کره جنوبی و کشور‌های دیگر همکاری خواهیم کرد و هر کاری را که لازم است انجام می‌دهیم تا اطلاعات تحلیلی این پرتاب را بدست آوریم.

این در حالی است که کره شمالی اعلام کرد که ساخت نخستین ماهواره جاسوسی نظامی خود را به پایان رسانده و کیم جونگ اون رئیس این کشور آمادگی نهایی این ماهواره برای پرتاب را تایید کرده است.

تحلیل گران معتقدند این ماهواره بخشی از برنامه تکنولوژی نظارتی پیونگ یانگ و شامل پهپاد‌هایی است که هدف از آن افزایش توانایی هسته‌ای این کشور برای حمله در شرایط جنگی است.

کره جنوبی نیز همراهی خود را با ژاپن در محکومیت این پرتاب اعلام و سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد ما از کره شمالی می‌خواهیم تا فورا از طرح‌های غیرقانونی خود برای پرتاب ماهواره دست بردارد. اگر کره شمالی نسبت به این موضوع پافشاری کند، بهای آن را پرداخت خواهد کرد.

این در حالی است که کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از پرتاب‌های موشکی و آزمایشات اتمی از جمله یک موشک بالستیک قاره پیما با سوخت جامد را انجام داده است.

در همین حال کره شمالی بار‌ها تلاش کرده تا ماهواره‌های دیدبانی زمین را به فضا پرتاب کند، که به نظر می‌رسد دو فروند از این ماهواره‌ها با موفقیت در مدار قرار گرفته و آخرین مورد آن در سال ۲۰۱۶ بوده است.

شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی با سرعت بی سابقه در سال گذشته، باعث شد تا چندی قبل سه کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در مورد افزایش تبادل اطلاعات به توافق برسند.

روابط بین متحدان آسیایی آمریکا در ماه‌های اخیر نیز به علت فعالیت‌های موشکی کره شمالی گرمتر شده است. به طوری که بیش از یک ماه پیش، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تمرینات دفاعی موشکی مشترکی را با هدف مقابله با تهدیدات کره شمالی برگزار کردند.

کره شمالی طی چند سال اخیر تلاش داشته تا با ارتقای توان تسلیحاتی خود بازدارندگی نظامی در برابر ائتلاف نظامی آمریکا و کره جنوبی ایجاد کند.

طبق قوانین شواری امنیت سازمان ملل، پرتاب موشک‌های بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی ممنوع است و سئول، واشنگتن و توکیو همواره این اقدام را محکوم کرده‌اند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی