تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
پیست خانگی برای لکلرک خوش‌یمن نبود

مکس فرستپن، موناکوی بارانی را فتح کرد

هفتمین مرحله از مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۲۳ در موناکو برگزار شد و باز هم مکس فرستپن راننده هلندی تیم ردبول توانست روی سکوی اول قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۵۰۲۷۵
۱۹:۵۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲

مکس فرستپن، موناکوی بارانی را فتح کرد

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: گرندپری موناکو که یکی از اصیل‌ترین مراحل مسابقات فرمول یک است عصر امروز با ماجرا‌های جالب و دراماتیکی به پایان رسید و مسابقه دو بخش کاملا متفاوت داشت.

روز گذشته و در پی مشخص شدن جایگاه رانندگان، مکس توانست جایگاه اول را به دست آورد و راننده دوم تیم یعنی سرجیو پرز به دلیل یک برخورد عجیب و خرابی خودرو راننده مکزیکی از جایگاه بیستم و آخر کار را آغاز کرد. پیست خیابانی و باریک موناکو تا حدود دور ۵۶ مسابقه با جابجایی‌های کم و سبقت‌های محدود ادامه پیدا کرد و فرستپن و فرناندو آلونسو در جایگاه اول و دوم موقعیت خود را حفظ کردند.

رانندگان دیگر نیز با کمترین ریسک پیش رفتند و مسابقه تا حدی ملال‌آور و بدون اتفاق خاصی ادامه پیدا کرد تا اینکه پیش‌بینی بارش باران که اوایل مسابقه اعلام شده بود به حقیقت پیوست و ناگهان در عرض چند قیقه و با بارش شدید باران، پیست مسابقه کاملا خیس شد و راننده‌ها شروع به سر خوردن در پیچ‌ها کردند و به همین دلیل برخورد‌های زیادی بین رانندگان پیش آمد و چندین بار نیز خودرو‌ها به گارد ریل زدند و به این ترتیب مسابقه هیجان بیشتری پیدا کرد.

مکس فرستپن پیشتاز کلی فصل، اما به دلیل فاصله زمانی مطمئنی که با نفرات بعدی ایجاد کرده بود توانست از ابتدا تا انتهی این رقابت به عنوان پیشتاز باقی بماند و از برخورد‌های بین رانندگان دیگر نیز گزندی نبیند. فرناندو آلونسوی ۴۱ ساله نیز با تکیه بر تجربه بالا و خودرو سرحالش یعنی استون مارتین توانسن مقام دوم را حفظ کند و به دلیل اشتباهات دو راننده فراری یعنی لکلرک و ساینز، این استبان اوکون بود که با یک رانندگی دفاعی جالب و با کمترین اشتباه روی سکوی سوم بایستد.

جالب اینکه لوئیس همیلتون با وجود آپ‌گریدی که روی خودرو‌های مرسدس انجام شده بود نتوانست فاصله یک ثانیه‌ای خود را با اوکون کم کند و نهایتا او و جورج راسل به مقام چهارم و پنجم بسنده کردند. همیلتون البته توانست سریع‌ترین دور مسابقه را به نام خود ثبت کند تا دستکم یک رهاورد از موناکو داشته باشد.

بازنده بزرگ مسابقه، اما شارل لکلرک بود که در خانه‌اش نتوانست مقام درخوری کسب کند و به عنوان راننده ششم از خط پایان گذشت، اما با توجه به جریمه ۵ ثانیه‌ای راسل به مقام پنجم رسید. کارلوس ساینز نیز هشتم شد.

مکس فرستپن، موناکوی بارانی را فتح کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی