تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
گزارش اختصاصی دیدار از در مراسم گرامیداشت شهدای فتح خرمشهر

احمد مازنی: ما باید بتوانیم با هم کار کنیم، منصفانه رقابت کنیم و با هم ایران را بسازیم + عکس

رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «فرهنگ سوم خرداد را الگوی خود و فضای رقابتی منصفانه را ایجاد و فرهنگ گفت‌وگو را نهادینه کنیم.

کد خبر: ۱۵۰۱۹۳
۱۳:۲۷ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲

احمد مازنی: منصفانه رقابت کنیم و با هم ایران را بسازیم

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: به گزارش دیدارنیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی در دومین مراسم بزرگداشت شهدای آزادسازی خرمشهر که در مسجد مسلم ابن عقیل برگزار شد، گفت: «در اولین مراسم بزرگداشت شهدای فتح خرمشهر گفتم، عوامل حدوث و تداوم انقلاب عبارتند از اسلام، رهبری و مردم. اسلام مکتب مبارزه، رهبری مدیر و هدایتگر مطالبات مردم در چهارچوب اسلام ناب محمدی "ص" و مردم نیز با مشارکت موثر در عرصه‌های مختلف عوامل اصلی حدوث و تداوم انقلاب اسلامی هستند».
وی افزود: «در همان مراسم نیز گفتم که از میان قرائت‌های مختلف، قرائت جمهوری اسلامی در قانون اساسی نهادینه شد و این میثاق ملی قاعده نظم و هماهنگی و عدول از آن عهد شکنی و گذشتن از آیه شریفه اوفو بالعقود است که بر نقش مردم تاکید کرده است، که زیباترین نقش آن‌ها در عرصه‌های ایثار و شهادت وجود دارد».

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم ادامه داد: «امروز سوم خرداد روز فتح خرمشهر است که در تاریخ کشور ما به حق یکی از روز‌های خدا است، چرا که یوم الله روز پیوند دهنده دل‌ها به سوی هدف‌های متعالی است.
مازنی خاطرنشان کرد: سوم خرداد فصل مشترک تمامی مردم ایران است. ایرانیان از هر دین و مذهب و قوم و گرایشی به روز فتح خرمشهر ایمان دارند و به فتح آفرینان آن عشق می‌ورزند و هیچ ایرانی شرافتمندی نمی‌تواند برای این روز و حماسه احترام قائل نباشد».

وی اضافه کرد: «سوم خرداد نه تنها روز بیرون راندن اشغالگران و به زانو در آوردن ماشین جنگی دشمن، که فتح الفتوح است. سوم خرداد نماد همدلی، انسجام، اعتماد به نفس ملی، ارتقای سرمایه اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات است.»

مازنی با طرح این پرسش که آیا فتح خرمشهر باز هم تکرار خواهد شد؟، اظهار کرد: «گروهی از مورخان معتقدند با خلق دوباره عوامل پدید آورنده رویداد‌های گذشته می‌توان تاریخ را در زمان و مکان دیگر تکرار کرد. بر این اساس در صورت برقرار کردن شبکه معنایی و تفسیری که به آن جهان گذشته خویش را معنا می‌کردیم همان پاسخ گذشته را دریافت خواهیم کرد و ما اینک چقدر به باز آفرینی این شبکه معنایی نیاز داریم. جامعه ما که با سوء نیت بدخواهان و سوء تدبیر مدعیان، با مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند برای عبور از این معضلات به فرهنگ سوم خرداد نیاز دارد».
مازنی گفت: «فرهنگ سوم خرداد فرهنگ توکل به خدا و توسل به آل الله و اعتماد و ایثار و دل سپردن به آیین، وطن، تلاش شبانه‌روزی و اعتماد به ظرفیت لایزال ملت به ویژه نسل جوان و تکیه بر شعار همه با هم است. باز آفرینی این فرهنگ می‌تواند از جوانان دهه هشتادی و کودکان دهه نودی، محمد جهان آرا، ابراهیم همت، احمد کاظمی، متوسلیان، قاسم سلیمانی و دیگر پرچم داران و اسوه‌های ایثار بسازد.

وی با بیان اینکه ما به عوامل پیوند دهنده و انسجام بخش نیاز داریم، یادآور شد: «انسجامی که دل‌ها را به هم نزدیک کند که بتوانیم با هم گفت‌وگو و کار کنیم و منصفانه رقابت کنیم، با هم ایران را بسازیم، دشمن را نا امید کنیم و جمهوری اسلامی را بار دیگر به عنوان الگوی موفقیت و مشارکت و امنیت و رفاه به جهانیان معرفی کنیم و این امید غیر قابل دسترس نیست». تاکید می‌کنم که یادآوری سوم خرداد می‌تواند نمونه‌ای از گرد هم آمدن حول یک نمونه از مشترکات مورد احترام ملت ایران باشد و این ظرفیت را دارد که به جای کوبیدن بر طبل تفرقه و تمسک به موضوعات فرعی، به نماد‌های وحدت و یکپارچگی بینجامد».


به گزارش دیدار؛ در این در این مراسم، سردار بهمن کارگر  رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سخنرانی کرد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی