تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند
گزارش تکمیلی دیدارنیوز سه روز بعد از حریق گسترده امامزاده ابراهیم

چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند

دیدارنیوز در گفت‌وگو با یکی از ساکنین بومی امامزاده ابراهیم از حال و هوای این روزهای منطقه آتش گرفته پرسیده؛ که می‌خوانید.

هواشناسی ایران؛ هشدار آلودگی هوا و بارش‌های پراکنده

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های جنوبی و نفوذ گردوخاک از کشور‌های همسایه غربی نسبت به کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید نیز هشدار صادر کرد.

کد خبر: ۱۵۰۱۶۰
۰۸:۱۷ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲

هواشناسی ایران؛ هشدار آلودگی هوا و بارش‌های پراکنده

دیدارنیوز: پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی روز‌های شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، سمنان، مازندران، برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه نیز در شمال غرب، برخی مناطق غرب، سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز مرکزی بارش روی خواهد داد. طی ۲ روز آینده در برخی مناطق استان‌های غربی کشور پدیده گردوغبار پیش‌بینی شده است. امروز و فردا شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۶

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۷

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج تا حدود ۲ متر بویژه در تنگه هرمز و با تاکید بر بعدازظهر شنبه تا بامداد جمعه.

منطقه اثر: شنبه و یکشنبه: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در تردد‌های دریایی با شناور‌های سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناور‌های مسافربری و آسیب به تور‌های صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی را ساحل.

توصیه: اجتناب از فعالیت‌های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناور‌های سبک و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی به‌ویژه در جزایر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل.

توصیف سامانه: نفوذ گردوخاک

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۶

نوع مخاطره: نفوذ گردوخاک از کشور‌های همسایه غربی (به ویژه به نواحی مرزی)، غبار محلی.

منطقه اثر: خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال آسیب به تأسیسات حساس به گردوغبار، احتمال تاخیر پروازها.

توصیه: عدم حضور افراد در فضای باز، به ویژه اشخاص آسیب پذیر، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق مقررات.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی