تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
استقلال به سرمربی فعلی خود وفادار می‌ماند؟

ریکاردو ساپینتو از استقلال می‌رود؟

طرح هواداران استقلال روی سکوها، تکلیف نیمکت این تیم برای فصل بعد را مسجل کرد.

کد خبر: ۱۵۰۱۳۰
۱۲:۲۵ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

ریکاردو ساپینتو از استقلال می‌رود؟

 

دیدارنیوز: حالا حدود یک سال از حضور ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال سپری شده: یک فصل پرفراز و نشیب. طعم شیرین قهرمانی مقتدرانه و تاریخی استقلال با فرهاد مجیدی خیلی زود برای هواداران این تیم به تلخی گرایید و این سرمربی محبوب به سان سه دهه اخیر، یک بار دیگر طرفداران استقلال را شگفت زده کرد. فرهاد برای ادامه رویا‌های دوران مربیگری خود امارات را انتخاب و بهترین قهرمان تاریخ لیگ برتر، خیلی زود مذاکرات خود با گزینه‌های داخلی را آغاز کرد.

در روز‌هایی که ابتدا جواد نکونام و بعد مهدی رحمتی و رضا عنایتی در لیست سرمربیان استقلال قرار داشتند، مدیر وقت این باشگاه دست به انتخاب عجیبی زده و البته خیلی دیر با ریکاردو ساپینتو، سرمربی باتجربه و پرتغالی به توافق رسید. روزمه اش را که مرور می‌کردیم، در کنار فن مربیگری او بار‌ها تصاویری از رفتار خاص و عجیب ریکاردو ساپینتو نیز به چشم می‌آمد و این روند خبر از حضور یک سرمربی جذاب و متفاوت در فوتبال ایران می‌داد.

یک سرمربی علاوه بر مهارت فنی برای جلب رضایت هواداران نیاز به رفتاری خاص و جذاب نیز دارد و ساپینتو نشان داد در این مورد استاد مسلم است.

فصل برای استقلال با شکست خانگی برابر سپاهان آغاز شد و همین نشان می‌داد در تهران روز‌های سختی در انتظار ساپینتو خواهد بود. شرایط خاص پیش از جام جهانی باعث شد تغییرات تاکتیکی استقلال کمتر به چشم بیاید و تا پیش از شروع این تورنمنت، نظرات مثبت و منفی زیادی در مورد عملکرد ریکاردو ساپینتو وجود داشت. اما بعد از جام جهانی و بازی دربی بود که سبک بازی هجومی استقلال به شدت نظر هواداران این تیم را جلب کرد.

علیرغم شکست در اصفهان و افزایش فاصله با صدر جدول به هشت امتیاز، ریکاردو ساپینتو با قدرت تمام مدعی شد کورس قهرمانی هنوز برای استقلال تمام نشده و این اتفاق هم رخ داد. نمایش فوق العاده این تیم در فصل زمستان و برتری‌های پرگل و متوالی (جز تساوی بدموقع و تلخ در قائمشهر برابر نساجی) این تیم را به تدریج به صدر جدول نزدیک و پیروزی بعد از عید در اراک مقابل آلومینیوم، آن‌ها را تبدیل به یک مدعی واقعی کرد.

شادی‌های خاص و جالب ریکی ساپینتو در این فصل، از سکانس‌های ماندنی و خاطره انگیز او برای هواداران استقلال خواهد بود.

نقطه عطف سبک بازی استقلال در نیم فصل دوم، درخشش اعجاب انگیز مهدی قایدی و محمد محبی در خط حمله بود. هر دو بازیکن نیم فصل اول را به شکل معمولی سپری کرده بودند، اما ۳-۳-۴ جذاب و هجومی آبی پوشان باعث تولد دوباره این دو ستاره جنوبی و تکنیکی شد و استقلال با تکیه بر مهره‌های هجومی خود به صغیر و کبیر رحم نمی‌کرد. برتری با شش گل مقابل هوادار باعث شد اغلب هواداران استقلال در انتظار یک برتری حتی خوب در دربی باشند، اما سوم اردیبهشت امسال بدترین روز مربیگری ریکاردو ساپینتو روی نیمکت این تیم بود.

تیم بی برنامه و سردرگم استقلال در دربی حرف چندانی برای گفتن نداشت و به جز تکیه شدید روی نفوذ محبی و قایدی، آن‌ها از مسیر دیگری نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس را امتحان نمی‌کردند. در روز تصمیم مشکوک داوری در نیمه نخست، استقلال در بدترین موقع ممکن برابر پرسپولیس شکست خورده و از مسیر قهرمانی دور شد. مثل فصل آخر شفر، بازی‌های بعد از دربی نیز برای آبی پوشان بد پیش رفت و آن‌ها در آخرین هفته حتی روی کاغذ هم شانسی برای قهرمانی نداشتند.

در صورت برتری پرسپولیس در بازی امروز، استقلال به دنبال انتقال در فینال خواهد بود و جشنی چنان میانه میدانم آرزوست.

اما برتری تاریخی با هفت گل مقابل تراکتور، ثابت کرد اگر استقلال هم قهرمان این فصل شده بود، اتفاق عجیبی رخ نمی‌داد و حالا آن‌ها در آستانه فتح جام حذفی هستند. استقلال شب گذشته با اقتدار و با چهار گل در مقابل نساجی به پیروزی دست یافت و هر تیمی حریف آن‌ها در فینال باشد، قطعا کار دشواری خواهد داشت. این ریکاردو ساپینتویی که ما می‌شناسیم قطعا خواهان حضور پرسپولیس در فینال است و او می‌خواهد نشان دهد تیمش شایسته قهرمانی در لیگ نیز بوده است.

حالا فقط یک بازی تا پایان فصل برای استقلال باقی مانده و عجیب نیست بخواهیم اولین فصل حضور ریکاردو ساپینتو روی نیمکت این تیم را بررسی کنیم. ناکامی در بازی‌های بزرگ، بدون شک بدترین نقطه کارنامه این سرمربی پرتغالی بوده است. کسب تنها یک امتیاز از ۱۲ امتیازی چهار تقابل با سپاهان و پرسپولیس، تیم او را از مسیر قهرمانی دور کرد و این مشکل فصل باید مرتفع شود. حواشی رفتار خاص ریکاردو ساپینتو برای بسیاری از هواداران فوتبال جذاب است و حقیقتا نیز گاهی او در بروز جنجال مقصر نبوده، اما گاهی نیز رفتار‌های او بیش از اندازه تند می‌شود و این رویه اصلا به سود او در فصول بعد نخواهد بود.

این مشت‌های گره کرده و انرژی تمام نشدنی- قهرمانی در حذفی می‌تواند ساپینتو را تبدیل به یک سرمربی برنده کند.
اما بی تردید تعهد فوق العاده و بیش از اندازه او به کارش در استقلال و البته سبک درخشان و هجومی مورد استفاده ریکاردو ساپینتو، او را اینقدر در بین طرفداران محبوب کرده است. فراموش نکنیم بسیاری از مربیان در سال‌های اخیر با دیر شدن دریافتی خود تیم‌های خود را ترک کرده اند، اما ریکاردو ساپینتو با نهایت حرفه‌ای گری پای کار مانده و در دشوارترین روز‌های استقلال نیز حرفی از جدایی نزد.

چالش بزرگ پیش روی این سرمربی، اما احتمال جدایی دو ستاره هجومی این تیم در فصل تابستان است. حفظ قایدی و محبی برای این تیم دشوار خواهد بود و استقلال علاوه بر این دو بازیکن، نیاز به تقویت ترکیب خود در مرکز میدان و حتی پست مهاجم نوک نیز دارد و کار مدیریت این تیم برای جلب نظر سرمربی اصلا آسان نخواهد بود.

هواداران استقلال پیش از بازی با نساجی سرمربی پرتغالی را سوپرایز کرده و نشان دادند خواهان ماندن او روی نیمکت هستند.

دیروز و قبل از بازی با نساجی بود که طرح هواداران استقلال روی سکو‌های روبروی جایگاه به ریکاردو ساپینتو اختصاص یافت. وقتی در اولین فصل دربی را ببازی و قهرمان لیگ نشوی، خیلی دشوار است به این حجم از محبوبیت بین هواداران دست پیدا کنی و این یعنی باید حضور ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال در فصل بعد را قطعی دانست.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی