تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

استقلال - نساجی؛ نبرد انتقامی و تکراری!

تیم استقلال پس از ناکامی در لیگ برتر به قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران چشم دوخته تا هوادارانش را خوشحال کند؛ ارتش ساپینتو امروز در آزادی میزبان نساجی است؛ تیمی که فصل پیش آنها را در همین جا حذف کرد و در نهایت قهرمان شد.

کد خبر: ۱۵۰۰۸۱
۱۱:۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲

استقلال - نساجی؛

دیدارنیوز: استقلال در دیداری از مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی به مصاف نساجی مازندران می‌رود.

استقلال با وجود نمایشی در حد تیم قهرمان نتوانست در لیگ از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و رتبه‌ای بهتر از سوم کسب نکرد. حال این تیم برای اینکه پایان فصلش بدون جام نباشد، در نیمه نهایی جام‌حذفی به دیدار نساجی مازندران می‌رود. این بازی روز چهارشنبه سوم خرداد از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

نبرد انتقامی و تکراری

این هفتمین تقابل دو تیم در ۲ فصل اخیر است و در طول این مدت در فوتبال باشگاهی ایران، هیچ دو تیمی به این تعداد با هم روبه‌رو نشده‌اند. در این بازی‌ها استقلال برد‌های خوبی هم برابر نساجی داشته، ولی این تیم مازندرانی توانسته حریف صاحب‌نام خود را آزار دهد. استقلال فصل پیش مقتدرانه قهرمان لیگ شد و در این میان به تنها تیمی که در مجموع ۲ بازی رفت‌وبرگشت نتوانست گل بزند نساجی بود. نساجی در کنار پرسپولیس، ۲ تیمی هستند که استقلال در فصل گذشته موفق به پیروزی مقابل آن‌ها شد. ناکامی بزرگ استقلال برابر نساجی در فصل گذشته در جام حذفی اتفاق افتاد که در ضربات پنالتی از این تیم شکست خورد و نساجی مانع دبل استقلال شد.

استقلال در بازی رفت این فصل به سادگی نساجی را از پیش روی برداشت و در سوپرجام هم این تیم را مغلوب کرد تا به نظر برسد که این فصل کار ساده‌ای مقبل نساجی دارد. استقلال در نیم‌فصل دوم به فرم رویایی رسید و بهترین ۱۰ هفته تاریخ لیگ برتر را پشت سرگذاشت. استقلال در این ۱۰ هفته به ۹ پیروزی و یک تساوی دست یافت که این تساوی برابر نساجی بود و این بار هم نساجی توانست استقلال را متوقف کند و باز هم برای این تیم دردسر ساز شد.

ملاقات پرافتخارترین تیم با مدافع عنوان قهرمانی

استقلال با ۷ قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ جام حذفی محسوب می‌شود. نساجی هم فصل قبل برای اولین‌بار فاتح جام حذفی شد تا بزرگ‌ترین افتخار این باشگاه قدیمی ثبت شود. استقلال و نساجی ۴ دوره در جام حذفی با یکدیگر روبه‌رو شدند که ۳ بار استقلال موفق به صعود به مرحله بعد شده و یک بار هم نساجی توانسته استقلال را حذف کند.

استقلال برای رسیدن به این مرحله ابتدا تراکتور را در وقت اضافه مغلوب کرد. سپس ملوان را حذف کرد و در دور قبل در جم، در وقت اضافه پارس‌جنوبی جم را حذف کرد. نساجی هم در گام نخست، فجرسپاسی را حذف کرد. پس از آن در دیداری که تکرار فینال دوره قبل بود در ضربات پنالتی از سد آلومینیوم اراک گذشت. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی، پیکان را با قاطعیت و با ۳ گل مغلوب کرد.

نساجی در لیگ روز‌های خوبی را پشت سر نگذاشت. این تیم فصل را در رده سیزدهم به پایان رساند و در ۱۶ بازی آخر بردی نداشت، ولی به نظر می‌رسد این تیم در جام حذفی چهره متفاوتی داشته و برای دفاع از عنوان خود مصمم است. برنده این بازی در فینال جام حذفی به مصاف برنده بازی هوادار-پرسپولیس خواهد رفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی