تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

هواشناسی ایران؛ باران ۵ روزه و افزایش دما

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا یکشنبه آینده در برخی مناطق از افزایش دما در نیمه جنوبی کشور خبر داد.

کد خبر: ۱۵۰۰۶۰
۰۸:۱۸ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲

هواشناسی ایران؛ باران ۵ روزه و افزایش دما

دیدارنیوز: پیش‌بینی جدیدترین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس افزایش ابر و بارش خفیف باران روی می‌دهد.

با گذر امواج تراز میانی جو روز‌های پنجشنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز ابرناکی، بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. طی روز‌های جمعه تا یکشنبه آینده در مناطق جنوب شرق کشور به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

از امروز تا یکشنبه آینده در نوار شرقی کشور در برخی ساعات روز افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است. این شرایط روز پنجشنبه تا شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

همچنین از امروز تا آخر هفته در نوار جنوبی کشور افزایش دما روی می‌دهد. شرق دریای عمان طی ۵ روز آینده و تنگه هرمز روز‌های شنبه و یکشنبه آینده مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۰۵

نوع مخاطره: افزایش وزش باد تا ۲۰ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۲ متر د رنواحی شمالی خلیج فارس (استان خوزستان)، وزش باد شدید تا ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر در دریای عمان به‌ویژه شرق دریای عمان، وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی تا ۲۶ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر در نواحی شرقی خلیج فارس (استان هرمزگان) و به‌ویژه در محدوده تنگه هرمز.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۰۵: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، خسارت به قایق‌ها و شناور‌های کوچک و اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، صیادی و مسافربری.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان و در صورت لزوم خودداری از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی در جزایر تنگه هرمز.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی