تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
امروز کدام تیم لیگ برتری می‌شود؟

جنگ ۴ تیم برای یک بلیت!

امروز (سه شنبه) پرونده رقابت‌های لیگ آزادگان هم بسته خواهد شد تا تکلیف شانزدهمین تیم شرکت‌کننده در فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شود.

کد خبر: ۱۵۰۰۲۵
۱۳:۱۲ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲

جنگ ۴ تیم برای یک بلیت!

دیدارنیوز: فصل ۰۲-۱۴۰۱ رو به پایان است و بعد از بسته شدن پرونده رقابت‌های بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، حالا هواداران فوتبال چشم‌انتظار تعیین تکلیف تیم قهرمان جام حذفی و البته شانزدهمین تیمی هستند که قرار است در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر شرکت کند.

در جام حذفی، مسابقات نیمه‌نهایی قرار است روز‌های سوم و چهارم خردادماه برگزار شود و مسابقه فینال هم احتمالاً دهم خردادماه برگزار خواهد شد تا تکلیف تیم قهرمان مشخص شود، اما پرونده لیگ آزادگان زودتر از جام حذفی بسته می‌شود.

رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران که تیم شمس‌آذر قزوین توانسته به عنوان قهرمانی آن برسد و در روز پایانی رقابت‌ها هم با قرعه استراحت مواجه است، امروز به نقطه پایان کار خود خواهد رسید و طبق تصمیم مسئولان سازمان لیگ، قرار است با توجه به حساسیت چند مسابقه در کورس صعود و البته رقابت برای بقا، رقابت‌ها به صورت همزمان انجام شود که در کورس صعود، ۴ تیم شانس رسیدن به سهمیه حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را دارند.

جانشین نفت یک تیم خوزستانی است؟

نفت مسجدسلیمان نتوانست در لیگ برتر بماند و آن‌ها در قامت اولین تیم راهی رقابت‌های لیگ آزادگان شدند تا در فصل آینده، در جمع تیم‌های لیگ یکی کار خود را دنبال کنند و سقوط نفت مسجدسلیمان باعث شد تا شمار تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ برتر به عدد ۲ کاهش پیدا کند. با وجود نفت این فرصت وجود دارد که خیلی زود مجدداً سهمیه خوزستانی‌ها به عدد ۳ ارتقا پیدا کند و این مسئله در شرایطی محقق خواهد شد که شاگردان سیروس پورموسوی در تیم استقلال خوزستان بتوانند گام پایانی را با موفقیت بردارند.

استقلالی‌ها امروز در خانه میزبان تیم آرمان‌گهر سیرجان هستند که پیروزی در این مسابقه می‌تواند بدون توجه به سایر نتایج، آبی‌ها را مسافر لیگ بیست‌وسوم کند و حتی کسب نتیجه تساوی هم در صورت ناکامی سایر مدعیان، شاگردان سیروس پورموسوی را به لیگ برتر باز می‌گرداند تا آخرین تیم شهرستانی که توانسته فاتح لیگ برتر شود، بعد از ۴ فصل دوری از رقابت‌های سطح اول فوتبال ایران مجدداً آماده بازگشت به لیگ برتر باشد.

قدیمی‌ها به دنبال خلق معجزه

فجرسپاسی شیراز که فصل گذشته مسافر لیگ یک شد، حالا بعد از یک فصل دوری از لیگ برتر در سودای بازگشت است و شاگردان مهدی رجب‌زاده چشم دوخته‌اند تا در صورت کوچک‌ترین لغزش استقلال خوزستان بتوانند صعود خود را در شهربابک با کسب پیروزی مقابل مس مسجل کنند و در قامت دومین تیم صعودکننده بعد از شمس‌آذر قزوین به لیگ برتر راه پیدا کنند تا جغرافیای مسابقات لیگ برتر گسترش پیدا کند. بعد از استقلال خوزستان و فجرسپاسی، روی کاغذ سایپایی‌ها هم شانس صعود دارند.

خودروسازان برای صعود باید امیدواری به ناکامی مطلق رقبای‌شان باشند تا بتوانند با گذر از استقلال ملاثانی در روز پایانی خود را مجدداً به لیگ برتر برسانند. خیبر خرم‌آباد هم با هدایت فراز کمالوند دیگر تیمی است که شانس صعود به لیگ برتر را دارد، اما خیبری‌ها در شرایطی مسافر لیگ برتر می‌شوند و طلسم‌شکنی می‌کنند که حتما در روز پایانی رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های استقلال خوزستان و فجرسپاسی شیراز شکست بخورند و سایپا تهران هم نتواند حریف خود را شکست بدهد که در این حالت، در صورت کسب پیروزی پرگل مقابل شهرداری همدان، شاگردان کمالوند می‌توانند به لیگ برتر راه پیدا کنند که اتفاق محالی به نظر می‌رسد!

هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ دسته اول فوتبال ایران امروز (سه‌شنبه) با انجام ۸ بازی همزمان از ساعت ۱۸ پیگیری خواهد شد که به جز رقابت جذاب برای رسیدن به لیگ برتر، رقابت تیم‌های خلیج‌فارس ماهشهر و شهرداری همدان هم برای بقا در لیگ یک جذاب است و به نظر می‌رسد بعد از پایان دراماتیک لیگ بیست‌ودوم، سطح دوم رقابت‌های باشگاهی در فوتبال ایران هم پایانی جالب‌توجهی و البته هیجان‌انگیز داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی