تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
حضور دختران نوجوان در دفتر معاون اول رئیسی

مخبر: دختران نباید از فعالیت‌های اجتماعی محروم باشند

۲۱ نفر از دختران نوجوان فعال اجتماعی شب گذشته و به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر مهمان معاون اول رئیس جمهور بوده و در این دیدار دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

کد خبر: ۱۴۹۹۴۳
۱۰:۲۵ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

حضور دختران نوجوان در دفتر مخبر

دیدارنیوز: محمد مخبر که بعد از یک روز کاری در دفتر خود میزبان دختران نوجوان بود، در این نشست کشور ایران را دارای بیشترین دختران و زنان تحصیل کرده در سطح منطقه دانست و با اشاره به رشد ۱۱۴ درصدی زنان شاغل در دولت به نسبت ابتدای انقلاب و افزایش ۲۶۰ درصدی بانوان هنرمند و نویسنده و سایر آمار‌های موجود، خاطرنشان ساخت: همه این آمار‌ها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای دختران و بانوان این سرزمین ارزش و احترام فوق العاده‌ای قائل است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: دختران نباید از فعالیت‌های اجتماعی محروم باشند، اما از طرف دیگر نباید که زن مثل یک کالای مصرفی در جامعه مورد سوء استفاده قرار گیرد و کرامت، عزت و هویت انسانی او خدشه دار شود.

وی با اشاره به الگو‌های بزرگ دینی ما از جمله زندگی نمونه حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) تصریح کرد: با تاسی به زندگی زنان بزرگ دینی مان که در همه ابعاد قابلیت الگو شدن دارند، ما قائل به یک زیست سوم برای‌زندگی‌زنان و دختران جامعه مان هستیم که در آن خانه و خانواده هم پناه گاه امن آنهاست و هم آن‌ها را برای نقش آفرینی ویژه در حوزه‌های اجتماعی همسو با ویژگی‌ها و توانمندی هایشان آماده می‌کند.

مخبر دوره نوجوانی را فرصتی بزرگ برای تمرین کار گروهی، مهارت آموزی، تشخیص مسئله و تلاش برای ارائه راه حل و اقدام، تفکر انتقادی و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی دانست و از آن‌ها خواست با جدیت برای امیدآفرینی، ایجاد تحول در جامعه و آینده‌ای روشن تلاش کنند و از مواجهه با مشکلات نهراسند.

گفتنی است در این دیدار ۲۱ نفر از دختران از گروه‌های فعال اجتماعی ایران زمین در سنین ۱۰ تا ۱۶ سال حضور داشتند که تعدادی از آن‌ها به نمایندگی از دیگران به بیان فعالیت‌ها و دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پرداختند و در مقابل توصیه‌ها و تجربه‌های معاون اول رئیس جمهور را شنیده و برای حل برخی مشکلات و چالش‌های شان قول مساعد گرفتند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی