تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

جنجال «تیک‌تاک» در آمریکا

در حالی که برخی مقامات آمریکایی و اروپایی تیک‌تاک چینی را به جاسوسی متهم کرده‌اند و خواستار ممنوعیت استفاده از آن در کشور‌های خود هستند، برخی کاربران در آمریکا شکایت خود را به دادگاه برده‌اند.

کد خبر: ۱۴۹۸۷۷
۱۱:۰۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

جنجال «تیک‌تاک» در آمریکا

دیدارنیوز: ۵ کاربر تیک تاک در ایالت مونتانا آمریکا که در این پلتفرم محتوا تولید می‌کنند، با ثبت شکایتی در دادگاه فدرال خواستار مسدودسازی حکم ممنوعیت اپ مذکور شده‌اند.

گرگ جیان فورته فرماندار مونتانا قانونی را امضا کرد تا تیک تاک از یکم ژانویه ۲۰۲۴ میلادی در این ایالت ممنوع شود. اما اکنون ۵ کاربر خواستار مسدودسازی این دستور هستند که طبق آن فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل از عرضه تیک تاک در این ایالت منع می‌شوند.

در این شکایت که در دادگاه مونتانا ثبت شده، نام آستین کنودسن دادستان کل ایالت نیز دیده می‌شود که مسئولیت اجرای قانون مذکور را برعهده دارد.

کاربران شبکه اجتماعی چینی مدعی هستند دولت ایالتی خواستار اعمال قدرت بر امنیت ملی است که البته چنین اختیاری ندارد و از سوی دیگر چنین اقدامی احتمالاً به سرکوب آزادی بیان منجر می‌شود.

طبق شکایت، کاربران معتقدند این دستور ناقض قانون است.

در بخشی از متن شکایت آمده است: مونتانا نمی‌تواند شهروندانش را از دیدن یا پست کردن محتوا در تیک تاک منع کند درست مانند آنکه نمی‌توانند روزنامه وال استریت ژورنال را به دلیل مالکانش یا ایده‌هایی که منتشر می‌کند، مسدود کند.

تیک تاک که یک شبکه اجتماعی اشتراک گذاری ویدئو کوتاه است به شرکت چینی بایت دنس تعلق دارد و چند ماه است با تقاضا‌های روزافزون ممنوعیت و مسدودسازی از سوی قانونگذاران و مقامات بلندپایه آمریکایی بر مبنای ریسک تأثیر دولت چین بر پلتفرم مواجه است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی