تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب مطرح کرد

بین جریان پایداری و قالیباف تفاوت دیدگاهی در زمینه حجاب وجود ندارد

هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه شاید بتوان با زور این روسری را بر سر مردم بازگردانند، اما در دراز مدت توفیقی در باحجاب کردن مردم رخ نمی‌دهد، گفت: بین جریان پایداری و قالیباف تفاوت دیدگاهی در زمینه حجاب وجود ندارد، اما این موضوع به ابزار سیاسی و انتخاباتی تبدیل شده است.

کد خبر: ۱۴۹۸۷۴
۱۰:۴۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

بین جریان پایداری و قالیباف تفاوت دیدگاهی در زمینه حجاب وجود ندارد

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جریان پایداری سعی دارد از این طریق جریان قالیباف و شخص او را از گردونه رقابت حذف کرده و در مقابل جریان اصولگرا او را مخالف اجرای قوانین در حوزه سخت‌گیری برای رعایت حجاب نشان دهد حال آن که به صورت مشخص می‌دانیم بین جریان پایداری و قالیباف تفاوت دیدگاهی در زمینه حجاب وجود ندارد، اما این موضوع به ابزار سیاسی و انتخاباتی تبدیل شده است.

سیدمصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با منیبان درباره اختلافات میان جریان محمدباقر قالیباف و جبهه پایداری در مجلس گفت: این اختلافات از گذشته نیز وجود داشته است و امروز بر سر موضوع تدوین قانون برای مساله حجاب و البته نزدیک شدن به انتخابات هیات رییسه مجلس برای سال چهارم خود را نشان داده است.

او در این‌باره ادامه داد: به صورت روشن و مشخص در مجلس یازدهم، دو جریان در این زمینه وارد تقابل شده و هر کدام سعی دارند بیشترین بهره برداری انتخاباتی را از این مساله داشته باشند تا بتوانند به اتکا این مساله آرا جریان خود را از بخش‌های مختلف ارتقا داده و تضمین حضور در مجلس بعدی را داشته باشند.

هاشمی طبا در تشریح رویکرد‌های جریان پایداری در اینباره گفت: به طور مشخص همان طور که پیش از این نیز دیده شده بود جریان پایداری سعی دارد از این طریق جریان قالیباف و شخص او را از گردونه رقابت حذف کرده و در مقابل جریان اصولگرا او را مخالف اجرای قوانین در حوزه سخت‌گیری برای رعایت حجاب نشان دهد حال آن که به صورت مشخص می‌دانیم بین جریان پایداری و قالیباف تفاوت دیدگاهی در زمینه حجاب وجود ندارد، اما این موضوع به ابزار سیاسی و انتخاباتی تبدیل شده است.

هاشمی طبا درباره اصل مساله تدوین قانون حجاب و تلاش جریان پایداری در مجلس یازدهم در این‌باره تاکید کرد: اجرای قوانین جدید در این حوزه بدون شک با مقاومت‌ها و دست انداز‌هایی رو به رو می‌شود. علاوه بر دست انداز‌ها و حواشی جدید حتی اگر با اجرای قوانین جدید بتوان موضوع کشف حجاب‌های فعلی را کنترل کرد، اما این دست از قوانین نمی‌تواند، به معنای روح واقعی کلمه جامعه را باحجاب کند.

او خاطرنشان کرد: از این بعد شاید بتوان با تدوین قوانین جدید و یا رویکرد‌های سخت گیرانه، روسری‌ها را بر سر مردم برگرداند، اما توفیقی در باحجاب کردن واقعی مردم نخواهد داشت و باز این لجبازی اجتماعی و سیاسی از جای دیگری خود را نشان می‌دهد. حال آنکه سیاست گشت ارشاد به خوبی این مساله را نشان داده و تاکید می‌کند.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: شاید بتوان با زور این روسری را بر سر مردم بازگردانند، اما در دراز مدت توفیقی در باحجاب کردن مردم رخ نمی‌دهد و این مساله پیچیده‌تر از ان است که با تدوین قوانین دم دستی یا سخت گیری‌های موقتی ریشه آن را پیدا و برایش چاره اندیشی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی