تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

اعتراض به دولت صربستان؛ ده‌ها هزار نفر راهی خیابان‌ها شدند

ده‌ها هزار نفر روز جمعه در بلگراد، پایتخت صربستان به خیابان‌ها آمدند و در اعتراض به گسترش فرهنگ خشونت در این کشور که به تازگی منجر به وقوع دو تیراندازی شد و ۱۸ کشته برجای گذاشت، اعتراض کردند.

کد خبر: ۱۴۹۸۵۶
۲۲:۰۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

اعتراض به دولت صربستان؛ ده‌ها هزار نفر راهی خیابان‌ها شدند

دیدارنیوز: آن‌ها در جریان این اعتراض ضد دولتی، مقامات صربستان را مسئول این وقایع دانستند و اعلام کردند که گسترش چنین فرهنگی در کشور حاصل عملکرد دولت بوده است.

در اولین تیراندازی که در سوم ماه مه در مدرسه‌ای در شهر بلگراد روی داد، یک پسر نوجوان ۹ دانش آموز و یک نگهبان را کشت. یک روز پس از آن نیز مردی ۲۱ ساله مردم را در خارج از پایتخت به رگبار گلوله بست و ۸ نفر از آن‌ها را کشت.

احزاب اپوزیسیون که سازماندهندگان این تظاهرات بودند، می‌گویند که دولت به رهبری الکساندر ووچیچ نتوانسته است رسانه‌هایی را که خشونت را ترویج می‌کنند مهار و علیه جنایتکاران در جامعه اقدام کند.

اشاره آن‌ها به برنامه‌های تلویزیونی «رئالیتی شو» است که اخیرا در این کشور پخش می‌شود و محکومان جنایتکار از جمله قاتلان همچنین مردانی را نشان می‌دهد که زنان را کتک می‌زنند.

معترضان در جریان این راهپیمایی از نخست‌وزیر ووچیچ، همچنین وزیر کشور و رئیس آژانس امنیت صربستان خواستند که استعفا دهند.

یکی از شرکت کنندگان در این اعتراض که یک استاد دانشگاه است به خبرگزاری رویترز می‌گوید: «من به اینجا آمدم تا علیه خشونتی که در همه جا از جمله در سخنرانی‌های عمومی و در رسانه‌ها دیده می‌شود، علیه وضعیت شیطانی که در آن زندگی می‌کنیم و علیه شیوۀ رهبری در این کشور اعتراض کنم.»

این سومین اعتراض مردمی در ماه اخیر به گسترش فرهنگ خشونت در صربستان است و دولت نیز در مقابل، اتهامات احزاب مخالف را رد کرده و آن‌ها را به سازماندهی اعتراضات با انگیزه‌های سیاسی متهم کرده است.

با این وجود براتیسلاو گاسیچ، وزیر کشور صربستان روز جمعه در پارلمان اعتراف کرد که پیش از این چندین شکایت علیه مهاجم ۲۱ سالۀ دومین حادثه تیراندازی مطرح شده بود، اما به هیچ کدام از آن‌ها رسیدگی نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی