تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

مهدی تاج و وعده‌های پوچ برای زنان

مهدی تاج، پس از انتخابات جنجالی فدراسیون فوتبال وعده‌هایی درباره حمایت از فوتبال و فوتسال زنان و البته حمایت از حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌ها داد اما آقای رئیس خیلی زود طرح‌های خود را فراموش کرد و وعده‌هایش رنگ واقعیت به خود نگرفت. با وجود ادعای تازه وزیر ورزش درباره عدم مشکل برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، بازهم بازی‌های پایانی لیگ برتر بدون حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برگزار شد و ظاهرا آقایان فقط هنگام نزدیک شدن هواپیمای رئیس فیفا به ایران یاد زنان می‌افتند و زود حرف‌هایش یادشان می‌رود!

کد خبر: ۱۴۹۸۴۲
۱۸:۳۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

مهدی تاج و وعده‌های پوچ برای زنان

دیدارنیوز: با وجود طرح ادعا‌های مختلف از سوی رئیس فدراسیون فوتبال، پیشرفت چشمگیری در حوزه مسائل مرتبط با زنان در فوتبال ایران به چشم نمی‌خورد.

مهدی تاج روز گذشته در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود به طور ویژه از دستاورد‌های فدراسیون فوتبال در حوزه زنان صحبت کرد و به جز موفقیت تیم‌های ملی زنان، توضیحاتی را هم درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها ارائه کرد.

تاج در شرایطی به یک‌سالگی دوره جدید مدیریتش در فدراسیون فوتبال نزدیک می‌شود که با وجود طرح ادعا‌های مختلف در زمینه حمایت از فوتبال و فوتسال زنان و البته حمایت از حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌ها، موفقیت چشمگیری در کارنامه رئیس فدراسیون فوتبال به چشم نمی‌خورد.

در‌هایی که خیلی زود بسته شد

مهدی تاج در روز هشتم شهریورماه به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب و جانشین شهاب‌الدین عزیزی‌خادم انتخاب شد؛ آن‌هم در شرایطی که اولین حضور تماشاگران زن در مسابقات لیگ برتر پیش از انتخاب مهدی تاج اتفاق افتاد و روز سوم شهریورماه، زنان علاقه‌مند به تیم استقلال در دیدار تیم محبوب‌شان مقابل مس کرمان حضور پیدا کردند تا قبل از بازگشت تاج به ساختمان سئول، حضور زنان در ورزشگاه‌ها رخ بدهد.

تاج در شرایطی رئیس فدراسیون فوتبال شد که تنها در ۳ مسابقه (استقلال و پیکان تهران، استقلال و نساجی مازندران، پرسپولیس و صنعت‌نفت آبادان) زنان توانستند در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند و بعد از این ۳ مسابقه، به واسطه شرایط به‌وجود آمده در‌های ورزشگاه‌ها بسته شد و بعد از بازگشت دوباره تماشاگران به ورزشگاه‌ها، همچنان خبری از حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌ها نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در بهمن‌ماه سال گذشته و پیش از آنکه هفته بیستم لیگ برتر آغاز شود، مدعی شد که احتمالاً دیدار تیم‌های پرسپولیس و هوادار با حضور تماشاگران زن برگزار خواهد شد، اما این اتفاق نه‌تن‌ها در این مسابقه رخ نداد بلکه تا پایان فصل هم خبری از حضور تماشاگران در بازی‌های باشگاهی نبود و تنها در ۲ مسابقه ملی مقابل تیم‌های روسیه و کنیا، تماشاگران زن به صورت محدود توانستند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

تیم‌های ملی نسبتاً موفق، اما بلاتکلیف!

مهدی تاج در کنار موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها، دیگر دستاورد دوره جدید مدیریتش در فدراسیون فوتبال را موفقیت تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان می‌داند. در عرصه فوتبال، تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان دستاورد‌هایی داشته‌اند که مهم‌ترین آن صعود تیم ملی بزرگسالان به مرحله دوم انتخابی المپیک بوده که دستاوردی جدید برای فوتبال زنان ایران محسوب می‌شود و در رده‌های سنی پایه هم همواره صعود به مرحله دوم انتخابی جام ملت‌های آسیا رخ داده و اتفاق تازه‌ای محسوب نمی‌شود.

تیم ملی فوتسال زنان ایران هم در دوره مهدی تاج که همزمان به عنوان رئیس کمیته فوتسال آسیا فعالیت می‌کند، نتوانسته موفقیت چشمگیری داشته باشد. ملی‌پوشان فوتسال زنان در طول ۸ ماه ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال، در مسابقات کافا و نوروزگاه شرکت کرده‌اند که تورنمنت‌های قابل‌توجهی محسوب نمی‌شود و نکته عجیب در این میان، بلاتکلیفی مطلق کادر‌های فنی تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان است؛ به‌طوری که مریم آزمون و فروزان سلیمانی در این مدت در قامت سرمربی موقت فعالیت کرده‌اند و هنوز به صورت رسمی تکلیف کادرفنی تیم‌های ملی انتخاب نشده است!

تاج با وجود صحبت‌هایی که درباره موفقیت‌های به‌دست آمده انجام داده، اما بررسی موشکافانه موضوعات مرتبط با زنان نشان می‌دهد که پیشرفت ملموسی در این حوزه رخ نداده و به نظر می‌رسد که صحبت‌های مهدی تاج به مانند وعده‌های عمل نشده است و در آستانه یک‌سالگی دوره جدید مدیریت تاج، پیشرفتی در مسائل مرتبط با فوتبال و فوتسال زنان و البته حضور زنان در ورزشگاه‌ها به چشم نمی‌آید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی