تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

واکنش کنعانی به اظهارات مقامات غربی علیه جمهوری اسلامی

پس از اظهارات تعدادی از مقامات غربی علیه جمهوری اسلامی ایران در پی اعدام‌های متوالی و پرتعداد اخیر در کشور، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه صحبت‌های برخی مقامات آمریکایی و اروپایی را محکوم کرد و گفت: اروپا و آمریکا صلاحیت قانونی، قضایی و اخلاقی برای اظهار نظر در موضوعات قضائی و حقوق بشری دیگر کشور‌ها را ندارند.

کد خبر: ۱۴۹۸۳۲
۱۴:۰۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

واکنش کنعانی به اظهارات مقامات غربی علیه جمهوری اسلامی

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات برخی مقامات آمریکایی و اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات مداخله جویانه جدید برخی مقامات آمریکایی و اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: سیاستمداران غربی به جای مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و نمایش چهره‌ای به ظاهر بشردوستانه از خود، بهتر است صدای اعتراضات شهروندان خود را بشنوند و وقت خود را مصروف تامین حقوق انسانی و مطالبات شهروندی آنان کنند.

کنعانی ادامه داد: نقض گسترده حقوق اولیه شهروندان غربی از جمله حق آزادی بیان و توسل پلیس و نیرو‌های امنیتی به خشونت مُفرَط علیه مردم معترض در اروپا و آمریکا در کنار صدور بیانیه‌های سیاسی در مورد قوانین داخلی سایر کشورها، به وضوح نشان دهنده استفاده ابزاری از حقوق بشر بمنظور پیشبرد اهداف و تحقق منافع نامشروع سیاسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: بسیار مضحک است که کسانی که خود سابقه سنگینی از نقض فاحش حقوق بشر علیه دیگر ملت‌ها را دارند و در کشور خود نیز علنا مشغول نقض حقوق شهروندان خود هستند و نیز در مقابل فجایع و جنایات روزمره اسرائیل علیه ملت فلسطین سکوت کرده و حتی موضع حمایتی می‌گیرند، در مورد اجرای احکام قضائی نسبت به قاتلان و ترویج دهندگان خشونت علیه جان و آرامش و امنیت مردم ایران اظهارنظر می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اروپا و آمریکا صلاحیت قانونی، قضایی و اخلاقی برای اظهار نظر در موضوعات قضائی و حقوق بشری دیگر کشور‌ها را ندارند.

به گزارش دیدارنیوز، پس از موج اعدام‌های اخیر در جمهوری اسلامی ایران، برخی از مقامات غربی این اقدام مسوولان ایرانی را محکوم کرده بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی