تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رافا نادال به روزهای پایانی دوران پرافتخارش نزدیک شد

دنیای تنیس در شوک وداع «پادشاه» با پاریس

رافائل نادال، یکی از اسطوره‌های دنیای تنیس که محبوبیت زیادی در اسپانیا و جهان دارد، به دلیل مصدومیتی که از اوپن استرالیا دچارش شد و ماه‌ها از میادین دور بود، نمی‌تواند در تورنمنت محبوبش «رولان گاروس» یا همان تنیس آزاد فرانسه شرکت کند؛ اتفاقی که هواداران تنیس را شوک کرده و نشان می‌دهد ماتادور اسپانیایی ۳۶ ساله پس از سال‌ها جنگیدن در میادین مختلف به روز‌های پایانی دوران تحسین‌برانگیز خود نزدیک شده است.

کد خبر: ۱۴۹۷۸۳
۱۱:۱۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

دنیای تنیس در شوک وداع «پادشاه» با پاریس

دیدارنیوز: شایعاتی که طی روزهای گذشته دوست‌داران تنیس را نگران کرده بود رنگ واقعیت به خود گرفت.

به نقل از تنیسفا، رافائل نادال قهرمان چهارده دوره گرند اسلم رولان گاروس (اوپن فرانسه) به صورت رسمی از حضور در این مسابقات انصراف داد.

اسطوره ۳۶ ساله اسپانیایی عصر پنجشنبه با حضور در یک نشست خبری در آکادمی خود این خبر را اعلام کرد و گفت مصدومیتش به طور کامل بهبود نیافته و با این وضعیت حضور در رولان گاروس برایش غیرممکن است.

مرد اول پیشین تنیس جهان هم‌چنین اعلام کرد که چند ماه آینده را به استراحت می‌پردازد و تمام تلاشش را به کار خواهد بست تا سال ۲۰۲۴ به رقابت‌ها برگردد. اما تاکید کرد که زمان دقیق بازگشتش مشخص نیست و شاید در مسابقات دیویس کاپ در پایان امسال این اتفاق بیفتد.

دنیای تنیس در شوک وداع «پادشاه» با پاریس

رافا در ابتدای جوانی؛ زمانی که کسی در خاک حریفش نمی‌شد

قهرمان ۲۲ دوره گرند اسلم هم‌چنین از قصد خود برای خداحافظی در سال ۲۰۲۴ خبر داد و گفت احتمالاً سال آینده آخرین سال دوران حرفه‌ای او خواهد بود.

نادال در این باره اظهار داشت: «هدف و آرزوی بلندپروازانه من این است که سال آینده در تمام مسابقاتی که طی این سال‌ها برای من مهم بوده‌اند شرکت کنم و بعد خداحافظی کنم. اینکه بتوانم به معنای واقعی کلمه رقابت کنم و از حضور در زمین لذت ببرم. چیزی که امروز ممکن نیست. به باورم مستحق این نیستم که الان از میادین خداحافظی کنم. در طول دوران ورزشی‌ام آن‌قدر جنگیدم که پایان کارم اینجا و در نشستی مطبوعاتی اتفاق نیفتد. پایان کار من جور دیگری رقم خواهد خورد و می‌جنگم که همین اتفاق رخ دهد.»

خبری بهت‌آور و ناراحت‌کننده برای عشاق تنیس که به فاصله کوتاهی از خداحافظی راجر فدرر حالا باید آماده وداع با یکی دیگر از بزرگترین بازیکنان تاریخ تنیس شوند.

دنیای تنیس در شوک وداع «پادشاه» با پاریس

اولین قهرمانی از ۱۴ قهرمانی نادال در گرند اسلم رولان گاروس

صحبت‌های نادال در نشست مطبوعاتی:

«سه مطلب را می‌خواهم با شما در میان بگذارم. مطلب اول، امسال نمی‌توانم در رولان گاروس بازی کنم. در چهار ماه گذشته هر روز در حد توان تمرین کردم، ماه‌های بسیار سختی بود، اما نتوانستیم راه حلی برای مشکلی که در استرالیا ایجاد شد پیدا کنیم.»

«در حال حاضر آمادگی کافی برای رقابت در سطح و استاندارد رولان گاروس را ندارم، من کسی نیستم که صرف حضور در رولان گاروس برایم کافی باشد و دوست ندارم خود را در چنین موقعیتی قرار دهم.»

«با وجود آنکه در دو سال اخیر موفقیت‌های بزرگی کسب کردم و جام‌های مهمی بردم، اما حقیقت این است که بعد از همه‌گیری من دیگر از تمریناتم لذت نمی‌بردم چراکه بدنم آنطور که باید قادر به تحمل فشار تمرینات نبود و نمی‌توانستم از مسابقه دادن لذت ببرم.»

«نمی‌دانم از چه زمانی تمرینات خود را از سر خواهم گرفت. شاید دو ماه، یک ماه، سه ماه و شاید هم چهار ماه دیگر. نمی‌دانم و علاقه‌ای هم به پیش‌بینی آینده ندارم. باید ببینم چه احساسی دارم و آن چیزی را انجام خواهم داد که برای بدنم درست است و مرا شاد می‌کند.»

«هدف اصلی من این است که با توقف تمرینات به خودم فرصتی بدهم تا سال آینده از رقابت لذت ببرم. احتمالاً سال ۲۰۲۴ آخرین سال دوران حرفه‌ای من خواهد بود. البته نمی‌توانم ۱۰۰ درصد بگویم، چون نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد.»

«اما هدف من این است که سال آینده در تمام مسابقاتی که برای من مهم بوده‌اند، حضور پیدا کنم و بعد خداحافظی کنم. اینکه بتوانم به معنای واقعی کلمه رقابت کنم و از حضور در زمین لذت ببرم. چیزی که امروز ممکن نیست.»

«معتقدم که اگر با این شرایط ادامه می‌دادم، نمی‌توانستم به هدف خود برسم. البته ممکن است بعد از این وقفه هم نتوانم به آن دست پیدا کنم، اما فکر می‌کنم در این صورت شانسم خیلی بیشتر خواهد بود.»

نادال در اوایل سال جاری میلادی در جریان دور دوم رقابت‌های اوپن استرالیا از ناحیه لگن آسیب دید و از آن زمان تاکنون نتوانسته در هیچ رقابتی حضور پیدا کند. در ابتدا انتظار می‌رفت روند درمان ماتادور ۶ تا ۸ هفته به طول بینجامد، اما گویا این مصدومیت با موارد متعدد قبلی که نادال طی این سال‌ها به آن‌ها دچار شده بود فرق می‌کند و حالا او باید خود را برای آخرین فصل دوران حرفه‌ایش آماده کند.

با انصراف نادال از رولان گاروس برای نخستین بار طی ۱۸ سال اخیر این گرند اسلم در غیاب پادشاه بلامنازع خود برگزار خواهد شد تا دورانی باشکوه در تاریخ تنیس به پایان برسد.

دورانی که از سال ۲۰۰۵ آغاز شد؛ زمانیکه جوانی چپ‌دست و سخت‌کوش با بازوان تنومند و شلوارک بلند ملوانی و تی‌شرت آستین حلقه‌ای — ظاهری که چندان به شکل و شمایل یک تنیس‌باز نمی‌خورد همه را در فیلیپ شاتریه مجذوب خود کرد. این آغاز حکمرانی طولانی مدت و بلامنازع نادال در پاریس بود؛ ۱۷ حضور و ۱۴ قهرمانی. همینقدر شگفت‌انگیز، خارق‌العاده و باورنکردنی.

حالا و بعد از این همه افتخارآفرینی و خلق خاطرات تلخ و شیرین برای دوستداران تنیس، پادشاه زمین‌های رسی به ته خط نزدیک شده و دیگر حتی معلوم نیست او را در میادین ببینیم. هیچ چیز مشخص نیست، فقط باید منتظر ماند و امیدوار بود. همه می‌دانیم که ماتادور جنگجو به این سادگی‌ها تسلیم نمی‌شود و تمام تلاشش را خواهد کرد.

به امید آنکه او بار دیگر مصدومیت را شکست دهد و سال آینده آنطور که شایسته اوست و خودش می‌خواهد در قلمرویش با هواداران وداع کند.

مطلب مرتبط:

«جوکر» حریف غول‌کش نشد؛ پایان عصر جوکوویچ و نادال؟

اولین شوک در ملبورن؛ حال «نادال» خوب نبود و حذف شد +ویدیو

خداحافظی «فدرر» از دنیای تنیس + ویدیوی اشک‌های «فدال»

نادال در بامداد پاریس جوکوویچ را به زیر کشید؛ در جستجوی گرنداسلم ۲۲

زندگی مجلل نادال؛ از عمارت چشم‌نواز تا تصاویر عروسی و جت

پیام تبریک فدرر و جوکوویچ به «نادال»/ هیچ‌وقت یک قهرمان بزرگ را دست‌کم نگیرید

واکنش نادال به تاریخ‌سازی در استرالیا/ «رافا» از فدرر و جوکوویچ عبور کرد

کامپیوتر‌ها نمی‌دانستند این رافائل نادال است

دنیای تنیس در شوک وداع «پادشاه» با پاریس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی