تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
نقش هواپیما‌های بدون سرنشین در میدان نبرد

جنگ اوکراین؛ تبدیل پهپادهای ارزان به بمب‌های پرنده

پس از تجاوز نظامی گسترده روسیه به خاک اوکراین، اوکراینی‌ها برای دفاع از کشور خود دست به هر کاری می‌زنند تا جلوی پیشروی و ویرانی بیشتر توسط ارتش پوتین را بگیرند؛ از جمله تبدیل پهپادهای ارزان و کوچک به بمب‌های پرنده علیه تجهیزات روسی.

کد خبر: ۱۴۹۶۹۷
۰۹:۳۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

جنگ اوکراین؛ تبدیل پهپادهای ارزان به بمب‌های پرنده

دیدارنیوز: رویترز به نقل از یک برنامه‌نویس سابق فناوری اطلاعات که اکنون به عنوان سرباز در ارتش اوکراین خدمت می‌کند، خبر داد که این کشور در عملیات‌های خود علیه نیرو‌ها و تجهیزات نظامی روسیه از پهپاد‌های تجاری ۳۰۰ دلاری استفاده می‌کند.

این سرباز گفت که گروه آن‌ها بار‌ها تجهیزات نظامی روس‌ها از جمله تانک‌های روسی را با استفاده از پهپاد‌های تجاری چهارپره مسلح شده خود منهدم کرده است.

بنا به این گزارش، تیپ ۳۵ تفنگداران دریایی اوکراین که این سرباز در آن مشغول به خدمت است با بازسازی پهپاد‌های تجاری، از این وسایل پرنده برای حمله به نیرو‌های روسی که مناطقی از اوکراین را اشغال کرده‌اند، استفاده می‌کند. همچنین این پهپاد‌ها در مکان‌یابی اهداف دشمن و هدایت آتش توپخانه به سمت آن‌ها مؤثر بوده‌اند.

تصاویر ویدئویی که این تیپ منتشر کرده است، نشان می‌دهند که پهپاد‌های چهار پره موسوم به «کوادکوپتر» چگونه پیش از هدف قرار دادن مواضع نیرو‌های نظامی روسیه، روی آن‌ها پرسه می‌زنند.

از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین در ماه فوریه سال گذشته میلادی، هواپیما‌های بدون سرنشین به طور گسترده توسط نیرو‌های هر دو طرف درگیر در جنگ مورد استفاده قرار گرفته است.

اوکراین اعلام کرده است که برنامه‌های پهپادی خود را برای شناسایی و حمله به اهداف دشمن گسترش می‌دهد تا شکاف میان توانایی‌های نظامی خود و روسیه را کاهش دهد.

این سرباز گفت که اوکراین سرمایه‌گذاری هنگفتی در فناوری هواپیما‌های بدون سرنشین انجام داده است. او در ادامه گفت، از آنجا که استفاده از تجهیزات بهتر از استفاده از مردم در جنگ است، ارتش اوکراین خیلی سریع در این مسیر پیشرفت می‌کند.

این سرباز اوکراینی در ادامه گفت: «گروه ما تصمیم گرفته است که با بازسازی پهپاد‌های غیرنظامی، از آن‌ها استفاده کند تا دشمن را از بین ببرد. آن‌ها به راحتی قابل دستیابی هستند.»

تصاویر ویدئویی منتشر شده نشان می‌دهند که چگونه یک بمب ساده پرتاب شده از یک پهپاد می‌تواند به تانک‌ها یا نفربر‌های زرهی آسیب برساند.

سرباز دیگری در گفتگو با رویترز پیش‌بینی می‌کند که اوکراین در هفته‌های آینده به طور گسترده از بمب‌های پرنده استفاده کند.

او در ادامه گفت: «پهپاد‌های انتحاری (کامیکازه) در حملات متقابل به سنگر‌های نیرو‌های دشمن و کشتن آن‌ها نقش بزرگی خواهند داشت.»

به گفته کارشناسان نظامی، از آنجا که پهپاد‌ها در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و می‌توان آن‌ها را فوج فوج به محل مورد نظر فرستاد، مقابله با فوج پهپاد‌ها با پدافند هوایی بسیار سخت‌تر است.

سرباز اول گفت که پهپاد‌های بازسازی شده به هنگام پرسه زدن روی اهداف تعیین شده، در برابر پارازیت‌های ارسالی از سوی روسیه آسیب‌پذیر نیستند.

به نظر می‌رسد پهپاد‌های تجاری مسلح شده توسط ارتش اوکراین به ابزاری ارزان قیمت و مناسب برای مقابله با نیرو‌های نظامی روسیه تبدیل شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی