تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در سال مهار تورم، قیمت‌ برخی کالاها بی‌سروصدا بالا می‌رود

تن ماهی ۷۰ هزار تومان!

گرانی اقلام خوراکی در دولت سید ابراهیم رئیسی، حد و مرزی ندارد و هر روز باید شاهد گرانی یک کالای خوراکی در کشور باشیم؛ از فلفل دلمه‌ای که یک روز تا ۵۰ هزار تومان بالا می‌رود یا تخم مرغ و مرغ که قیمت‌شان پرواز کرده و حالا کنسرو تن ماهی که بالای ۴۰ هزار تومان بود، در روز‌های اخیر به مرز ۷۰ هزار تومان رسیده است! چه کسی پاسخگوی مردمی است که فشار اقتصادی را به شدت تحمل می‌کنند؟

کد خبر: ۱۴۹۶۴۲
۱۹:۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

تن ماهی ۷۰ هزار تومان!

دیدارنیوز: قیمت کنسرو ماهی در نیمه نخست فروردین بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان بود؛ اما در هفته‌های جاری بازار این محصول پروتئینی نوسان داشته به طوری که قیمت برخی برند‌ها به ۶۴ تا ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به نقل از دیده‌بان ایران، قیمت کنسرو ماهی برخی برند‌ها به ۶۴ تا ۶۹ هزار تومان رسیده است.

اردیبهشت زمان تغییر قیمت بیشتر کالا‌ها از جمله محصولات کشاورزی و مواد غذایی است. در هفته جاری نرخ جدید برخی کالا‌های اساسی تعیین تکلیف و ابلاغ شد. مرغ، تخم مرغ، قند و شکر، بازار برنج خارجی و چای از جمله اقلامی هستند که بهمن سال گذشته به تشکل‌های بخش خصوصی مرتبط واگذار شد.

خرید تضمینی گندم هفته گذشته هر کیلو ۱۵ هزار تومان از سوی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد که به دنبال اعتراض کشاورزان و گندمکار موضوع بازنگری قیمت اعلام شده در دستور کار قرار گرفت. قرار است در هفته جاری شورای قیمت گذاری کالا‌های اساسی محصولات کشاورزی به ریاست سرپرست وزارتخانه به عنوان رئیس شورا تشکیل جلسه داده و قیمت توافق شده (۱۷ هزار تومان) به امضا تمام اعضای شورا برسد. قیمت واقعی گندم موضوع مهمی است، زیرا این محصول ضمن اینکه قوت غالب مردم است ماده اولیه بسیاری از صنایع غذایی از جمله ماکارونی محسوب می‌شود. کاهش کشت در کشور منجر به واردات این کالای استراتژیک با نرخ بالاتر خواهد شد.

گوشت مرغ با وجود نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان همچنان بالای ۸۰ هزار تومان در بازار قیمت گذاری شده است. آخرین نرخ این محصول پروتئینی شب گذشته ۸۴ هزار و ۹۰۰ تومان بود. گوشت قرمز در یک ماه اخیر تغییر قیمت نداشته و همچنان بین ۳۷۰ تا ۴۶۵ هزار تومان در نوسان است.

نرخ شیر خام نیز در هفته جاری تعیین تکلیف شده و هر کیلو، درب دامداری‌ها با افزایش ۲۵ درصد ۱۵ هزار تومان شد. این نرخ سال گذشته ۱۲ هزار تومان بود. به این ترتیب قیمت محصولات لبنی که در چند هفته اخیر برخی از آن‌ها دچار کمبود در بازار بود افزایش قیمت خواهند داشت.

همچنین با وجود افزایش قیمت قند و شکر از هفته دوم فروردین امسال و نایابی شکر در اردیبهشت قیمت نهایی هنوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ نشده است. اما بنا بر نامه منتشر شده از سوی انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران که از بهمن سال گذشته به عنوان تشکل بخش خصوصی متولی تنظیم بازار این کالای اساسی شده، هر کیلو قیمت شکر دولتی از ۱۸ هزار تومان به ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده (۴۱.۶۷ درصد افزایش) مبلغی که دولت این محصول را به شکل فله‌ای خریداری کرده و پس از بسته بندی به ۳۸ و ۳۳ هزار تومان (به ترتیب قند و شکر) برای مصرف کننده نهایی می‌رسد. البته این قیمت‌ها نوسان داشته و هنوز مشخص نیست پس از تعیین نهایی قیمت، نرخ قند و شکر در بازار چه عددی باشد.

تن ماهی و رب گوجه فرنگی از جمله محصولات کنسروی کشور هستند که مشمول قیمت گذاری تعزیراتی شده اند. قیمت کنسرو ماهی در نیمه نخست فروردین بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان بوده، اما در هفته‌های جاری شاهد نوسان قیمتی در این بازار بوده ایم. در هفته جاری قیمت کنسرو ماهی برخی برند‌ها تغییر کرده و بین ۶۴ تا ۶۹ هزار تومان نرخ گذاری شده اند. به نظر می‌رسد نرخ این ماده غذایی بیش از ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

بازار حبوبات و انواع برنج خارجی و ایرانی در چند هفته اخیر آرامش نسبی داشته و تغییری قیمتی نداشته است.

به گزارش دیدارنیوز، تن ماهی در برخی فروشگاه‌های آنلاین کمیاب شده تا احتمالا با قیمت جدید(!) برای مشتریان عرضه شود. در تصاویر زیر، قیمت انواع تن ماهی را مشاهده می‌کنید.

تن ماهی ۷۰ هزار تومان!

تن ماهی ۷۰ هزار تومان!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی