تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
اظهارات متناقض در مورد حضور یا حذف همزمان استقلال و پرسپولیس از آسیا

آبی‌های امیدوار، آبی‌های عصبانی!

حضور دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا همچنان دغدغه‌ هواداران دو تیم است در حالی که همچنان صحبت از حذف استقلال و پرسپولیس می‌شود و برخی آن را تکذیب می‌کنند.

کد خبر: ۱۴۹۶۴۰
۱۱:۳۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

آبی‌های امیدوار، آبی‌های عصبانی!

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: بعد از آنکه باشگاه استقلال نتوانست بدهی خود را به استراماچونی در وقت موعود بپردازد، صحبت از حذف آبی‌ها از آسیا به میان آمد و بعد هم اخبار متفاوتی درباره پرسپولیس به گوش رسید که این تیم نیز راهی به آسیا نخواهد یافت. موضوع کنار ماندن پرسپولیس از آسیا هم در روزهای اخیر با تایید و تکذیب متناوب همراه بوده در حالی که نبود این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا واقعا خسارت بزرگی به فوتبال قاره خواهد زد. 

اظهرات مقامات رسمی هم عموما باعث سرگیجه هوادارن می‌شود. یک روز وزیر ورزش حذف سرخ‌آبی را رد می کند و روز دیگر معاون او این خبر را تایید می کند! مهدی تاج نیز در روزهای اخیر حرف دقیق و درستی در مورد حذف پرسپولیس نزده و طوری وانمود کرده که اگر استقلال را حذف کردند به این معنی نیست که هر طور شده پرسپولیس را نگه خواهند داشت . قانون به صورت یکسان اجرا خواهد شد.

به همین دلیل تلاش کردیم با کسانی که با کنفدراسیون فوتبال آسیا در ارتباط هستند صحبت کنیم و بر همین مبنا با مرتضی محصص که سال‌ها مدرس رسمی فوتبال در AFC بوده از تبعات احتمالی حذف این دو تیم از آسیا صحبت کردیم. او گفت: «در تخصص من نیست که در مورد مسائل مالی و ضررهای احتمالی این چنین حذف شدنی صحبت کنم. ولی تا جایی که می دانم نرفتن استقلال و پرسپولیس به آسیا، اتفاق تلخی است، هم برای ما و هم AFC.»

او ادامه داد: «نباید فراموش کنید که به خاطر پر طرفدار بودن این دو تیم به خصوص درغرب آسیا و پخش زنده مسابقات، خود AFC هم قطعا دوست ندارد که این دو تیم از آسیا حذف شوند. هنوز هم مسئولان ورزش و فوتبال ما به طور قطعی اعلام نکرده‌اند که این دو تیم به لیگ آسیا نمی روند. امیدوارم راهی برای برگشت باشد. من که به شخصه هنوز امیدوار هستم.»

محصص با اشاره به باشگاه‌های خارجی گفت: «آن چیزی که ما امروز در باشگاه‌های ایران کم داریم در درجه اول مارکتینگ و بازاریابی است.اگر به مالزی سر بزنید، می بینید که آنجا چطور بازاریابی حرف اول را می زند. ولی شما می‌بینید که در باشگاه‌های ما حتی این شغل، تعریف نشده است. در ایران نمی‌بینم که حتی تیم‌های بزرگ هم اسپانسر قوی و دائمی داشته باشند، در حالی که ما به خصوص در شرق آسیا با تیم‌هایی مثل کره و ژاپن روبرو هستیم که با برندهای بزرگ کار می کنند. با وجود مشکلات مالی که در تیم‌ها وجود دارد باید به فکر حل این مسائل باشیم. تا جایی که من می‌دانم انتقاد کردن هم به جایی نمی‌رسد. مطمئنم اگر کسانی که دانش و آگاهی بالا دارند بتوانند راه‌حل‌های مفید ارائه کنند این دو تیم حذف نمی شوند.»

آبی‌های امیدوار، آبی‌های عصبانی!

آبی‌ها اعتراض دارند!

در روزهای اخیر همواره این بحث مطرح بوده که استقلال از اسیا حذف شده اما پرسپولیس با وجود مسائل مشترک حل نشده، می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد. گرچه هنوز هیچ اظهار نظر صریحی از کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مورد شنیده نشده اما برخی مقامات و نزدیکان باشگاه استقلال معتقدند پرسپولیس مورد حمایت حاکمیت است، برعکس استقلال...

جالب است که یکی از نزدیکان باشگاه استقلال که دیدار مایل به فاش شدن نام او نیست در یکی از صفحات اجتماعی مرتبط با هواداران چنین اظهاراتی را بیان کرده که نشان می‌دهد ریشه اعتراضات استقلالی‌ها نسبت به موضوع حضور در آسیا در چیست یا حداقل ذهنیت آنها را چه نکاتی پر کرده است:

«سال گذشته در نامه‌ای که از طرف AFC به استقلال ارسال شد، به ایرادهای پانزده گانه ای اشاره شد که با باشگاه پرسپولیس مشترک بود، از جمله داشتن ورزشگاه یکسان، مالکیت دولتی، بدهی مالیاتی و دیگر موارد...

به یاد داریم که همواره در سال‌های اخیر این ایرادات وجود داشت و مدارک تأیید می‌شد اما پارسال چون پرسپولیس در پرداخت پول کالدرون تعلل کرد، فدراسیون فوتبال به جای اینکه تنها مجوز پرسپولیس را رد کند، مجوز استقلال را هم رد کرد تا هر دو تیم حدف شوند.

نکته قابل توجه این است که در روزهای اخیر و به گواه اطلاعات منتشره در فضای مجازی، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال برای فرستادن پرسپولیس به آسیا با افراد مختلفی دیدار کرده و بسیار علاقمند است که این تیم را در غیاب قهرمان فصل قبل راهی آسیا کند. تاج به همان صلابتی که از حذف استقلال از آسیا صحبت می کرد، در تلاش برای حفظ تیم پرسپولیس در این مسابقات است.  اما مسئولان باید بدانند که اگر این ماجرا لو برود دیگر AFC به جریمه های دلاری بسنده نخواهد کرد و بدون شک شاهد تعلیق فوتبال کشورمان خواهیم بود.

با این حال هواداران استقلال به شدت از اعضای کمیته صدور مجوز گلایه مند هستند که چرا سال گذشته استقلال را به خاطر پرسپولیس از آسیا حذف کرد. اما امسال این اتفاق برای رقیب رخ نداد؟ برای اعضای این کمیته چه منفعتی وجود دارد که این چنین بین دو تیم پایتخت نشین تفاوت قائل شده اند؟

نکته جالب ماجرا این است که آقای اولیایی و دیگر اعضای این کمیته سال گذشته از دروغ ها و سند سازی هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته گلایه‌مند بودند و اشاره می کردند که دیگر اجازه این سندسازی‌ها را نخواهند داد اما دقیقاً یک سال پس از آن مصاحبه آتشین ‌که حالا مشخص شده فقط برای حذف استقلال از آسیا بود، اکنون شاهد همان سندسازی‌ها و دروغ‌ها برای فرستادن پرسپولیس به آسیا هستیم. اعضای فدراسیون فوتبال و کمیته صدور مجوز که مشخص نیست از چه کسی دستور می گیرند بدانند که باید از این سندسازی‌ها بردارند چون نمی‌توانند AFC را گول بزنند‌. بهتر است دست از تناقض‌گویی بردارند و بدون توجه به توصیه‌ها و دستورات مقامات بالادستی، برای یک بار هم که شده کار خود را به صورت قانونی انجام دهند تا فوتبال ایران دچار مشکلات و جریمه های سنگین نشود...»

این که تا چه حد این اظهارات دقیق و درست است اطلاعی نداریم اما به نظر می‌آید شفاف نبودن عاقبت دو تیم در ماجرای آسیا دردسرهای دیگری را هم ایجاد خواهد کرد و دود آن به چشم وزارت ورزش و فدراسیون نیز خواهد رفت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی