تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
کشور‌های اروپایی با تحویل هواپیمای جنگنده به اوکراین موافقت نکرده‌اند

سفر زلنسکی به اروپا؛ صدها موشک و پهپاد علیه ارتش پوتین

پس از سفر ولودیمیر زلنسکی به بریتانیا، دفتر ریشی سوناک اعلام کرد که «صدها» موشک و پهپاد برای استفاده علیه ارتش متجاوز روسیه به اوکراین تحویل خواهد داد.

کد خبر: ۱۴۹۶۱۶
۱۲:۲۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

سفر زلنسکی به اروپا؛ صدها موشک و پهپاد علیه ارتش پوتین

دیدارنیوز: بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که در نظر دارد «صدها» موشک و پهپاد تهاجمی به اوکراین تحویل دهد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه برای دیدار با ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا به لندن سفر کرده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین روز یکشنبه در برلین و پاریس با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار کرده بود.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیر بریتانیا درباره تحویل موشک و پهپاد به کی‌یف آمده است: «این کمک نظامی طی ماه‌های آینده همزمان با آماده شدن اوکراین برای تشدید مقاومت در برابر تهاجم نظامی روسیه ارسال خواهد شد.»

سفر اروپایی ولودیمیر زلنسکی در حالی انجام می‌شود که طی هفته‌های گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره زمان آغاز عملیات ضدتهاجمی اوکراین صورت گرفته بود. رئیس‌جمهوری اوکراین هفته گذشته گفته بود که ارتش این کشور به زمان بیشتری در راستای کسب آمادگی برای آغاز عملیات ضدتهاجمی خود نیاز دارد.

با این حال نیرو‌های اوکراینی از دست یافتن به «اولین موفقیت‌ها» در باهموت و حومه این شهر سخن می‌گویند. روسیه به کمک شبه‌نظامیان واگنر بخش زیادی از شهر باهموت را تصرف کرده است.

کاخ الیزه یکشنبه شب پس از دیدار سه ساعته امانوئل مکرون با ولودیمیر زلنسکی اعلام کرده بود که پاریس طی هفته‌های آینده ده‌ها تانک سبک و خودروی زرهی به اوکراین تحویل خواهد داد. فرانسه همچنین متعهد به تحویل سامانه‌های دفاع هوایی به کی‌یف شده است. با این حال جزئیات بیشتری از این کمک‌های نظامی منتشر نشده است.

صدراعظم آلمان نیز روز یکشنبه پس از دیدار با رئیس‌جمهوری اوکراین از اختصاص بسته جدید کمک نظامی به کی‌یف به ارزش دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو سخن گفته بود. بسته کمک نظامی برلین به اوکراین شامل تانک، سامانه‌های دفاع هوایی در برابر جنگنده‌ها و مهمات می‌شود. به گفته اولاف شولتس با بسته جدید کمک نظامی به اوکراین ارزش کمک‌های برلین به این کشور به ۱۷ میلیارد یورو می‌رسد.

به این ترتیب آلمان پس از آمریکا مهمترین حامی اوکراین در برابر تهاجم نظامی روسیه محسوب می‌شود. ولودیمیر زلنسکی پیش از سفر به برلین و پاریس در رم با رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر ایتالیا دیدار کرده بود.

تاکنون هیچ‌کدام از کشور‌های اروپایی با وجود اصرار اوکراین با تحویل هواپیمای جنگنده به این کشور موافقت نکرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی