تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اقدام خبرساز دولت ابراهیم رئیسی

«جوانی جمعیت» به قبض آب رسید!

بررسی‌ها حاکی از آن است که این مبلغ در قبض آب مشترکین پرمصرف درج شده و در واقع مقرر شده تا هزینه طرح مورد نظر دولت با عنوان «جوانی جمعیت» را هم مردم بپردازند!

کد خبر: ۱۴۹۶۱۴
۱۲:۰۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

«جوانی جمعیت» به قبض آب رسید!

دیدارنیوز: به تازگی درج مبلغی با عنوان جوانی جمعیت در قبوض آب خبرساز شده است.

اخیرا در فضای مجازی مطلبی در حال انتشار است که در آن عنوان شده در قبض آب برخی مشترکان مبلغی با عنوان جوانی جمعیت اخذ می‌شود که برخی این مبلغ را چهار هزار تومان عنوان کردند.

خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) در این خصوص توضیح داد: «پیگیری‌ها از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نشان می‌دهد، مبلغ و ردیف آن فقط در قبض مشترکان پر مصرف اعمال و درج شده و برای سایر مشترکان چنین موضوعی صحت ندارد.

بر اساس پیگیری‌ها در ماده ۷۲ قانون جوانی جمعیت آمده که دولت مکلف است جهت اجرای احکام این قانون بودجه لازم را در قوانین بودجه سنواتی و در ردیف‌های مشخص از محل درآمد‌های ذیل برحسب نیاز تأمین و اختصاص دهد.

در بند «ر» تبصره یک ماده ۷۲ قانون جوانی جمعیت افزوده: ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از افزایش هزار ریال (۱۰۰ تومانی) به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب شهری مشترکان پرمصرف آب از طریق شرکت‌های آبفای شهری و به حساب خزانه واریز شود.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد تا برای سال ۱۴۰۱ اجرایی شود که مبلغ ۱۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب آب از مشترکانی که بالای الگو‌های تعیین شده مصرف دارند، بر اساس این قانون اخذ خواهد شد و هم‌اکنون در قبض آب مشترکان پرمصرف درج شده است.»

قانون جوانی جمعیت چیست؟

قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مهرماه سال گذشته در حالی تصویب شد که کارشناسان نسبت به عواقب آن هشدار‌های بسیاری را مطرح کرده‌اند.

این طرح که طبق اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک و بدون بررسی در صحن علنی مجلس تصویب شد، برخی امتیازات مالی و شغلی به افراد صاحب فرزند اعطا می‌کند. تسهیلاتی، چون واگذاری زمین به خانواده‌ها پس از به دنیا آمدن سومین فرزند، دادن خودرو به قیمت کارخانه به مادرانی که صاحب فرزند دوم می‌شوند یا تأمین بیمه‌ی صددرصدی مادران غیرشاغل صاحب سه فرزند به بالا، از جمله این مشوق‌ها هستند. همچنین قرار است حق عائله کارمندان دولت هفت برابر و نیم شود.

به نقل از روزیاتو، در کنار این مشوق‌های مالی، اما محدودیت‌های زیادی در خصوص دسترسی به روش‌های پیشگیری از بارداری، سقط جنین و آزمایشات غربالگری دوران بارداری ایجاد شده است که کارشناسان حوزه سلامت نسبت به عواقب آن هشدار‌های جدی مطرح کرده‌اند.

«جوانی جمعیت» به قبض آب رسید!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی