تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

لایحه ضدتورمی «رئیسی» جدید نیست

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه لایحه ضدتورمی رئیس‌جمهور جدید نیست، گفت: باید ریشه‌های تورم را بخشکانیم تا هربار میوه تلخ به جامعه ندهد.

کد خبر: ۱۴۹۶۰۵
۱۰:۳۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

لایحه ضدتورمی «رئیسی» جدید نیست

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش مستمر سطح عمومی قیمت‌ها که تورم باشد متاسفانه در کشور ما یک بلای عمومی است که باید ریشه‌هایش را بخشکانیم تا هر دفعه میوه تلخ به جامعه تحویل داده نشود.

مهدی طغیانی، درباره لایحه ضدتورمی رئیس جمهور که با قید دو فوریت به مجلس داده شده، گفت: لایحه جدیدی نیست؛ سال گذشته هم این لایحه را که تغییر حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد است، داشتیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این کاهش حقوق گمرکی در بعضی از کالا‌ها مانند داروها، تجهیزات ضروری پزشکی که داخل تولید نمی‌شوند و نهاده‌های مورد نیاز برای تولیدات دامی و بعضی از نهاده‌های تولیدات کشاورزی است که دولت پیشنهاد داده از ۴ درصد به یک درصد تغییر کند، این می‌تواند واقعا کمکی برای این بخش‌ها باشد، اما به نظر من کافی نیست چرا که سهم این هزینه‌ها در تولید کل و در آن محصول نهایی آنچنان نیست.

وی خاطرنشان کرد: ضمن این‌که مبلغ پیش‌بینی شده‌ای هم برای درآمد‌های گمرکی داشتیم که در اینصورت از بین می‌بریم و باید جایگزین شود. اگر واقعا ارزیابی شود و دولت هم ارزیابی بیاورد که این امر چقدر موثر بوده و چقدر در کاهش هزینه‌های تمام شده تاثیر دارد، قطعا مجلس هم همراهی می‌کند.

طغیانی درخصوص این‌که نگرانی‌های معیشتی در حالی در ماه دوم سال شدت گرفته که قیمت مواد غذایی روز به روز در حال افزایش است، مجلس چه اقداماتی در این زمینه باید انجام دهد، عنوان کرد: تورم چیزی نیست که با جهش پله پله‌ای بالا برود تورم مستمر در حال تغییر است، حال ممکن است در بعضی از کالا‌های مبتلابه این تغییرات هرچند ماه یکبار باشد، اما افزایش مستمر سطح عمومی قیمت‌ها که تورم باشد، متاسفانه در کشور ما یک بلای عمومی است و با ریشه‌هایش باید برخورد کرد.

وی ادامه داد: بحث‌هایی مانند خلق پول و نقدینگی، خلق اعتبار بانکی و موارد این شکلی. ضمن این‌که خود بازار‌ها هم باید به نحوی باشد که کنترل شود و در آن‌ها گران‌فروشی و احتکار و ... رخ ندهد، اگر این اتفاق بیفتد ما نگران افزایش گاه و بیگاه جهش‌وار هزینه‌ها نیستیم، اما اگر این اتفاق نیفتد، خودش را در افزایش قیمت نشان می‌دهد و این ریشه‌ها آن میوه تلخ را به می‌دهد، نمی‌شود فقط میوه تلخ را دید بلکه باید ریشه‌ها را بخشکانیم که هر دفعه آن میوه تلخ به جامعه تحویل داده نشود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی