تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

احتمال شکست «اردوغان» چقدر است؟ +نظرسنجی‌ها

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت آغاز شد و مردم این کشور و همچنین ناظران بین المللی در انتظار نتیجه این انتخابات مهم هستند؛ اردوغان دوباره می‌ماند یا قلیچداراوغلو قدرت را بدست می‌گیرد؟ نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟

کد خبر: ۱۴۹۵۵۱
۱۵:۲۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

احتمال شکست «اردوغان» چقدر است؟ +نظرسنجی‌ها

دیدارنیوز: انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در شرایطی در حال برگزاری است که نتایج نظرسنجی‌های موسسات افکارسنجی این کشور از رقابت نزدیک میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری فعلی و کمال قلیچداراوغلو، رهبر جزب جمهوری خلق ترکیه حکایت دارد.

نتایج نظرسنجی‌های انجام شده از سوی ۱۸ موسسه افکارسنجی در ماه جاری میلادی، آوریل و مارس ۲۰۲۳، نشان می‌دهد که در هیچ‌یک از آن‌ها میزان محبوبیت اردوغان از ۵۱.۴ درصد فراتر نرفته، ولی در مقابل، قلیچداراوغلو در برخی نظرسنجی‌ها تا ۵۷ درصد از نظر مثبت رای دهندگان را جلب کرده است.

به طور کلی، نظرسنجی‌های انجام شده در ۳ ماه اخیر، نرخ رای‌آوری قلیچداراوغلو که دارای مواضع چپ میانه و سکولار است، بین ۴۲.۶ تا ۵۷.۱ درصد برآورد کرده‌اند. میزان حمایت عمومی از اردوغان، نامزد حزب عدالت و توسعه هم بین ۳۹.۷ تا ۵۱.۴ درصد برآورد شده تا احتمال پیروزی هر یک از آن‌ها در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۳ که امروز (۱۴ مه/۲۴ اردیبهشت) بسیار پایین باشد.

در میان ۲۸ نظرسنجی انجام شده طی سه ماه اخیر، اردوغان تنها در ۳ مورد از آن‌ها از رقیب جدی خود پیش بوده و در ۲۵ نظرسنجی، میزان محبوبیت قلیچداراوغلو بیش از رئیس جمهوری اسلامگرای فعلی بوده است.

احتمال شکست «اردوغان» چقدر است؟ +نظرسنجیاحتمال شکست «اردوغان» چقدر است؟ +نظرسنجیاحتمال شکست «اردوغان» چقدر است؟ +نظرسنجیاحتمال شکست «اردوغان» چقدر است؟ +نظرسنجی

همچنین، متوسط رای برآورد شده برای اردوغان در نظرسنجی‌های ۱۸ موسسه افکارسنجی ترکیه ۴۵.۸ درصد است، ولی این برآورد برای آقای قلیچداراوغلو ۴۸.۹ درصد است.

احتمال شکست «اردوغان» چقدر است؟ +نظرسنجی

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ ژوئن ۲۰۱۸، رجب طیب اردوغان با کسب ۵۲.۴ درصد آرا در دور اول به عنوان رئیس جمهوری ترکیه انتخاب شده بود. جدی‌ترین رقیب او در انتخابات پیشین، محرم اینجه بود که موفق به کسب ۳۰.۸ درصد آرا شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی