تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

توافق آتش‌بس در نوار غزه با میانجی‌گری مصر

تنها دقایقی پیش از به مورد اجرا درآمدن توافق آتش‌بس، اسرائیل و گروه فلسطینی جهاد به تبادل آتش اقدام کردند. این طرح جدید مصری، اسرائیل را به توقف بمباران خانه‌ها و هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه ملزم می‌کند.

کد خبر: ۱۴۹۵۲۳
۰۸:۰۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

توافق آتش‌بس در نوار غزه با میانجی‌گری مصر

دیدارنیوز: خبرگزاری‌ها از توافق طرف‌های درگیر با میانجی‌گری مصر برای برقراری آتش‌بس جدید در نوار غزه خبر دادند.

تنها در آستانه عملیاتی شدن این توافق آتش‌بس که زمان آن از ابتدای ساعت ۱۹:۰۰ به وقت گرینویچ شامگاه شنبه اعلام شده، چندین موشک از نوار غزه به سوی شهر نتیوت اسرائیل پرتاب شد و ارتش اسرائیل نیز متقابلا دقایقی پیش از اجرای این توافق به اهدافی در غزه حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «اخبار العالم العربی»، چند ساعت پس از رد احتمال آتش‌بس در آینده نزدیک از سوی اسرائیل، یک منبع در جنبش جهاد در غزه شنبه ۲۳ اردیبهشت گفت که این گروه با طرح مصر برای آتش‌بس موافقت کرده است.

طرح جدید مصر

به نقل از العربیه، این منبع گفت که ما با طرح جدید مصر به طور مثبت برخورد کردیم، زیرا این طرح جدید مصری اسرائیل را به توقف بمباران خانه‌ها و هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه ملزم می‌کند.

این منبع همچنین افزود که اسرائیل تعهدی به توقف ترور رهبران جنبش نداده است، اما مصر گفته است که تل‌آویو سیاست ترور فرماندهان گروه‌های فلسطینی را برای مدت طولانی متوقف خواهد کرد.

شایان ذکر است که ارتش اسرائیل شنبه از حمله سنگین خود علیه مواضع گروه جهاد اسلامی در غزه خبر داد و در پاسخ به آن نیز راکت‌هایی از باریکه غزه به سمت اشدود، عسقلان و غرب نقب شلیک شد.

این در حالی است که به گزارش «رویترز» تساحی هنگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل ضمن اشاره به این‌که گروه جهاد اسلامی، ۶ هزار راکت در زرادخانه خود و جنبش حماس نیز ۴ برابر این مقدار را در اختیار دارد تاکید کرده بود که کشورش بیشتر بر هدف قراردادن گروه‌های فلسطینی مسلح در غزه تمرکز دارد تا دستیابی به آتش‌بس.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی