تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
نیروی دریایی کلمبیا یک غول بزرگ را توقیف کرد

حمل مواد مخدر با زیردریایی ۳۰ متری!

نیروی دریایی کلمبیا از کشف «بزرگترین زیردریایی حمل مواد مخدر» با حدود ۳۰ متر طول و سه متر عرض در اقیانوس آرام خبر داد.

کد خبر: ۱۴۹۵۰۰
۱۷:۲۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

کشف زیردریایی ۳۰ متری مخصوص حمل مواد مخدر!

دیدارنیوز: نیروی دریایی کلمبیا روز جمعه اعلام کرد «بزرگترین زیردریایی حمل مواد مخدر» که تاکنون ثبت شده را با حدود ۳۰ متر طول و سه متر عرض و در حالی که ۳ تن کوکائین حمل می‌کرده، در اقیانوس آرام کشف کرده است.

این شناور که بزرگترین زیردریایی مواد مخدر کلمبیایی کشف شده از سال ۱۹۹۳ میلادی محسوب می‌شود، روز سه‌شنبه در مسیر خود به سمت آمریکای مرکزی که یکی از رایج‌ترین مسیر‌های قاچاق مواد مخدر به ایالات متحده است توقیف شد.

آمریکا بزرگترین مصرف کننده کوکائین کلمبیا در جهان است.

بر اساس بیانیه نیروی دریایی، خدمه بازداشت شده این زیردریایی ۴۵، ۵۴ و ۶۳ ساله و همگی کلمبیایی بودند. آن‌ها ادعا کردند که از سوی یکی از تشکیلات قوی قاچاق مواد مخدر، مجبور شده‌اند تا این زیردریایی را به آمریکای مرکزی ببرند.

نیروی دریایی کلمبیا در سه دهه گذشته ۲۲۸ شناور از این نوع را مملو از مواد مخدر توقیف کرده است. این شناور‌ها که هرگز بطور کامل در زیر آب قرار نمی‌گیرند، توسط قاچاقچیان برای پنهان ماندن از دید گارد ساحلی و سایر ماموران استفاده می‌شوند.

برخی از این شناور‌ها رهسپار ایالات متحده هستند و برخی دیگر نیز به سمت اروپا حرکت می‌کنند.

کشور کلمبیا بزرگترین تولیدکننده کوکائین در جهان محسوب می‌شود و قوانین این کشور استفاده از این نوع زیردریایی‌ها، همچنین ساخت، بازاریابی، در اختیار داشتن یا حمل و نقل با آن را ممنوع کرده و برای متخلفان تا ۱۴ سال مجازات زندان در نظر گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی