تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
بلومبرگ مدعی شد

نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران کاهش یافته است

یک رسانه آمریکایی مدعی شد که داده‌های آژانس نشان می‌دهد که نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۴۹۴۶۰
۰۹:۱۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران کاهش یافته است

دیدارنیوز: پایگاه خبری بلومبرگ مدعی شد که نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در سال گذشته پس از حذف دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی توسط ایران کاهش یافته و نگرانی‌های بین‌المللی را در مورد توانایی انجام بازرسی‌ها برانگیخته است.

این پایگاه خبری مدعی شد که داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد تعداد بازرسی‌ها در سال ۲۰۲۲ پس از برچیده شدن تجهیزات نظارتی مشخص‌شده در توافق با قدرت‌های جهانی، ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بلومبرگ نوشت که رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در سندی محدود که این هفته در میان دیپلمات‌ها منتشر شد، نوشته است که بازرسان به‌طور جدی تحت‌تاثیر تصمیم ایران قرار گرفتند.

در ادعایی دیگر بیان شده که گروسی در گزارش سالانه ۱۱۶ صفحه‌ای اجرای پادمان‌ها نوشته است: «ایران هنوز مسائل باقی مانده پادمان را روشن و حل نکرده است. کار مهم و قابل توجهی در این زمینه در پیش داریم.»

این ادعا‌ها در حالی مطرح است که طبق گفته مقامات ایرانی دو سوم نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی