تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
رضوی، معاون اسحاق جهانگیری مطرح کرد

نبش‌قبر بعد از ۶ سال هدف‌دار است؛ قالیباف درباره «عیسی شریفی» رفع ابهام کند

طرح شکایت قالیباف رئیس مجلس از جهانگیری معاون اول حسن روحانی در دولت قبلی، آن‌هم بعد از ۶ سال، موضوعی است که با واکنش تعدادی از فعالان سیاسی و اجتماعی مواجه شده و برخی آن را به انتخابات مجلس ربط می‌دهند. در این میان، ابوالفضل رضوی، معاون جهانگیری می‌گوید: اینکه بعد از ۶ سال نبش قبری انجام شود، طبیعتا نمی‌تواند بدون هدف باشد. قالیباف سال‌ها در نیروی انتظامی و شهرداری تهران حکمرانی می‌کرد و باید جوابگوی همه اتفاقات باشد. مثلا ماجرای عیسی شریفی که گفتند مسموم شد. این پرونده در دادگاه نظامی مطرح شد و هیچ گاه هم در بیرون عنوان نشد. خوب است که قالیباف بزرگوار محبت کند و شفاف‌سازی کند و ابهامات را برطرف کند.

کد خبر: ۱۴۹۴۵۷
۰۸:۳۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

نبش‌قبر بعد از ۶ سال هدف‌دار است؛ قالیباف درباره «عیسی شریفی» رفع ابهام کند

دیدارنیوز: سید ابوالفضل رضوی، معاون جهانگیری گفت: اینکه قالیباف بعد از ۶ سال طرح شکایتی از جهانگیری انجام داده، طبیعتا نمی‌تواند بدون هدف باشد، جهانگیری از پاسخگویی استقبال می‌کند، اما قالیباف هم محبت کند و پاسخگوی ابهامات باشد.

رضوی معاون اسحاق جهانگیری در دولت روحانی، با اشاره به شکایت اخیری که قالیباف از جهانگیری، به رویداد۲۴ می‌گوید: موضوع شکایت مربوط به سخنانی است که جهانگیری در مناظرات خطاب به قالیباف گفته است. طبق گفته‌های وکیل، جهانگیری اعلام کرده از اصل شکایت استقبال می‌کنم و این یعنی هرکسی درمقابل حرفی که می‌زند، باید مسئول باشد، از جمله خود قالیباف در قبال همه آن سخنانی که مطرح کرد. این باب خوبی است که همه افراد در قبال قانون پاسخگو باشند و قوه قضاییه نیز بدون تعارف به موضوعات رسیدگی کند، همه افراد برابر قانون یکسان هستند.

او ادامه داد: معتقدم این کار پسندیده‌ای است و امیدوارم به عنوان یک روال قابل تامل و پذیرش برای همه افراد جامعه مطرح شود. تا جایی که می‌دانم این شکایت به تازگی مطرح شده است نه اینکه ۶ سال قبل مطرح شده باشد و به تازگی به جریان افتاده باشد. شاید این افراد به تازگی یادشان افتاده درباره برخی از صحبت‌ها واکنش نشان دهند. خب طبیعتا قالیباف در همان زمان حرف‌های زیادی را در خصوص بسیاری از افراد از جمله خود جهانگیری و روحانی مطرح کرد که خوب است آن‌ها هم مشخص شود.

رضوی با بیان اینکه بعد از ۶ سال طرح شکایت می‌کنند طبیعتا بدون هدف نیست، گفت: مگر می‌شود فردی آن‌هم رئیس مجلس یک کار عبث و بیهوده‌ای را بعداز ۶ سال بدون هدف دنبال و پیگیری کند؟ رئیس مجلس آنقدر کار اولویت‌دار دارد، چگونه این همه کار را رها کرده و پیگیر شکایت شده است؟ اگر صرفا عبث باشد دیگر وای به حال شکایت‌کننده.

او در پاسخ به این سوال که طرح این شکایت درست در سال انتخابات مجلس، می‌تواند حاکی از نگرانی آن‌ها از انتخابات و ورود جهانگیری به عرصه باشد یا خیر، گفت: مانند برخی از افراد و دستگاه‌ها، دستگاه نیت‌خوان و نیت‌سنج ندارم که بگویم، اما مطمئنم بدون هدف نیست، زیرا با توجه به سخنانم مبنی براینکه فردی که مسئولیت مهمی دارد باید از کار عبث پرهیز کند، صراحتا می‌گویم این افراد اهداف خاصی را دنبال می‌کنند.

رضوی ادامه داد: برخی ممکن است متکی به جایی باشند و فکر کنند به خاطر موقعیتی که دارند، همان چیزی که می‌خواهند را به دست می‌آورند. اینجا، اما مطمئنا در دستگاه قضا، قاضیان عادلی وجود دارند که توجه‌ای به موقعیت شاکی و متشاکی نمی‌کنند و حتما حکم حق را صادر می‌کنند. فکر می‌کنم این شکایت کار خوبی نبود، اینکه بعد از ۶ سال نبش قبری انجام شود، در شرایطی که رهبری گفتند به مردم امید دهید و تفرقه‌ها را کم کنید. کار خوبی نبود و حتما شروع کننده شکایت بیشتر متضرر می‌شود.

رضوی با بیان اینکه قالیباف نیز باید آمادگی پاسخگویی به سوالات را داشته باشد، گفت: بالاخره او سال‌ها در نیروی انتظامی و شهرداری تهران حکمرانی می‌کرد، باید جوابگوی همه اتفاقات باشد. مثلا ماجرای عیسی شریفی که گفتند مسموم شد. این پرونده در دادگاه نظامی مطرح شد و هیچ گاه هم در بیرون عنوان نشد. خوب است که قالیباف بزرگوار محبت کند و شفاف‌سازی کند و ابهامات را برطرف کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی