تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
پرسپولیس، سپاهان، استقلال و .. چه می‌کنند

اوج هیجان به لیگ رسید؛ در انتظار اتفاقات شوکه‌کننده!

لیگ برتر پرحاشیه و البته جذاب فوتبال ایران به روزهای پایانی خودش نزدیک شده و ممکن است امروز (جمعه) تکلیف قهرمان و تیم‌های سقوط کننده مشخص شود.

کد خبر: ۱۴۹۴۴۲
۰۹:۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

اوج هیجان؛ قهرمان امروز مشخص می‌شود؟

دیدارنیوز: هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال در حالی امروز برگزار می‌شود که ممکن است تکلیف بالا و پایین جدول رده‌بندی تا حدود بسیار زیادی روشن شود.

هفته بیست‌ونهم و ماقبل پایانی بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) با برگزاری ۸ دیدار همزمان پیگیری می‌شود؛ هفته‌ای که می‌تواند تکلیف تیم یا تیم‌های سقوط کننده و شاید تیم قهرمان را روشن کند.

تمام مسابقات این هفته ساعت ۱۸ امروز (جمعه) آغاز می‌شود.

صنعت نفت آبادان - ذوب آهن

این دیدار فرقی به حال ذوب آهن نمی‌کند مگر اینکه شاگردان تارتار به فکر کسب رتبه تک رقمی باشند، اما برای صنعت نفت بازی مرگ و زندگی است. صنعت نفت با ویسی روند خوبی در پیش گرفته و هفته گذشته استقلال را در ورزشگاه آزادی متوقف کرد. اگر نفت مسجدسلیمان را گزینه اول سقوط بدانیم رقابت برای سقوط نکردن بین صنعت نفت و مس کرمان است. این دیدار خانگی می‌تواند امید‌های آبادانی‌ها برای بقا در لیگ برتر را زنده نگه دارد.

مس رفسنجان - استقلال

تساوی بدموقع برابر نماینده آبادان، استقلال را از گردونه مدعیان قهرمانی خارج کرد مگر اینکه اتفاقات عجیب و غریبی در دو هفته پایانی رخ دهد. ساپینتو و شاگردانش برای اعاده حیثیت در لیگ برتر به زمین می‌روند، اما کار راحتی ندارند. مس رفسنجان یکی از تیم‌های قابل احترام لیگ برتر است و بازی‌های خوبی را با هدایت ربیعی به نمایش گذاشته است. آن‌ها برای کسب رتبه چهارم با تراکتور رقابت دارند. دیدار امروز قطعاً جذابیت‌های زیادی خواهد داشت چرا که استقلال همانند میزبان خود نیاز به سه امتیاز دارد.

آلومینیوم اراک - نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان تنها روی کاغذ شانس بقا در لیگ برتر را دارد و ممکن است امروز همین شانس را هم از دست بدهد. تغییرات پیاپی در کادرفنی هم چاره کار آن‌ها نبود تا نماینده جنوب کشور آماده کوچ به دسته اول شود. نفتی‌ها کار آسانی ندارند آن هم برابر آلومینیومی که در اراک به راحتی باج نمی‌دهد و تیمی سرسخت است.

هوادار - فولاد

جدال تیم‌های میانه جدول جز اینکه برای آن‌ها بابت رتبه‌شان در جدول مهم باشد، اهمیت دیگری ندارد. هوادار که در جام حذفی نیز به جمع چهار تیم پایانی رسیده همانند فولادِ علیرضا منصوریان به دنبال پایانی خوش در لیگ برتر است. فولادی که در این فصل انتظارات را فراهم نکرد و باید دید در نهایت در چه رتبه‌ای به کار خود پایان خواهد داد.

ملوان - مس کرمان

ملوان پس از متوقف کردن سپاهان در اصفهان، هفته گذشته در خانه خود چهار گل از مس رفسنجان خورد و امروز قطعاً به دنبال پاک کردن آن اتفاق است. هواداران ملوان چنین شکست‌های سنگینی را در خانه تاب نمی‌آوردند و از این رو شاگردان زارع محکوم به پیروزی مقابل تیمی هستند که شاید شکست پایان کارش در لیگ برتر باشد. مس کرمان کاملاً خطر سقوط را حس می‌کند و اگر امروز نتیجه مناسبی نگیرد و صنعت نفت پیروز شود، آن وقت یک هفته زودتر سقوطش قطعی می‌شود.

سپاهان - پیکان

یک چشم سپاهان به دیدار خودش با پیکان است و چشم دیگرش به ورزشگاه آزادی. سپاهان که همه چیز را در اختیار داشت با توقف برابر ملوان سرنوشت را به دست پرسپولیس سپرد و در دو هفته پایانی علاوه بر برتری باید منتظر لغزش پرسپولیس هم باشد. پیکان هفته گذشته برابر پرسپولیس با یک گل شکست خورد و حالا باید دید برابر دیگر مدعی قهرمانی یعنی سپاهان چه خواهد کرد.

تراکتور - نساجی مازندران

خمس هدف تراکتور را کسب رده چهارم عنوان کرده است و تراکتور که با این مربی احیا شده می‌تواند به این هدف برسد. حریف امروز آن‌ها نساجی است که برخلاف تصور فصل خوبی پشت سر نگذاشته است. این دیدار تقابل دو مربی اسپانیایی است؛ پاکو خمس در تراکتور و هرناندس در نساجی. جدال اسپانیایی‌ها می‌تواند برای تماشاگران اتفاقات خوبی را رقم بزند.

پرسپولیس - گل گهرسیرجان

حساس‌ترین مسابقه هفته بیست‌ونهم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. پرسپولیس که به تازگی گل گهر را در جام حذفی با نتیجه شکست داده امروز بار دیگر مقابل شاگردان الهویی قرار می‌گیرد. پرسپولیس هر چند در صدر جدول ایستاده، اما استرس آن‌ها به واسطه صدرنشین بودن بیشتر است و فشار زیادی روی بازیکنان این تیم قرار دارد. گل‌گهر به قصد جبران بازی حذفی و البته قرار گرفتن در رده‌ای مناسب گام به میدان می‌گذارد و پرسپولیس هم در پی این است که سرنوشت را به سپاهان نسپارد و در یک بازی تکراری دوباره گل‌گهر را شکست دهد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی