تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
حجت‌الاسلام احمد مازنی مطرح کرد:

باید دید علی لاریجانی کدام طرفی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم درباره تحرکات انتخاباتی علی لاریجانی گفت: «بعد شکل‌گیری آرایش انتخاباتی، باید دید ورود لاریجانی به نفع کدام جناح می‌شود».

کد خبر: ۱۴۹۴۳۵
۱۶:۵۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

باید دید علی لاریجانی کدام طرفی است

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: حجت‌الاسلام احمد مازنی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر پروسه خالص سازی به تعبیر آقای لاریجانی متوقف و زمینه برای حضور همه طیف‌ها و سلایق اصولگرایی فراهم و همچنین بستر برای مشارکت نیرو‌های سیاسی اصلاح طلب در انتخابات مجلس آینده مهیا شود، اتفاق مناسب و مثبتی خواهد بود.

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه امسال برگزار می‌شود و گروه‌های سیاسی مشغول آماده سازی خود برای آن رقابت مهم هستند. چندی پیش خبر ورود علی لاریجانی به عرصه انتخابات مجلس بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت، اما این خبر سریع توسط او و نزدیکان سیاسی اش تکذیب شد. فارغ از این اتفاق، سئوال آن است که نامزدی علی لاریجانی چه تأثیری بر آرایش انتخاباتی خواهد گذاشت، آیا این ورود به نفع اصلاح طلبان خواهد بود یا خیر؟

مازنی در گفتگویی درباره تأثیر نامزدی علی لاریجانی بر معادلات رقابتی انتخابات مجلس گفت: هرچه زمینه برای مشارکت گروه‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی فراهم شود تا آن‌ها بتوانند در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند و به ارائه برنامه بپردازند، برای کشور و نظام مفید خواهد بود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم سال ۱۳۹۸ و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ افزود: آقای لاریجانی و طیفی از اصولگرایانی به تعبیر او در پروسه خالص سازی از جناح اصولگرایی خارج و حتی صلاحیت شان در انتخابات رد شد. در انتخابات مجلس یازدهم تقریبا تمام نمایندگان و کاندیدا‌های نزدیک به آقای لاریجانی ردصلاحیت شدند و این اتفاق نیز برای او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ افتاد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را متعلق به مردم خواند و اظهار کرد: وجود نظام جمهوری اسلامی بدون مشارکت مردم معنی ندارد. امکان استقرار و استحکام بیشتر نظام با مشارکت حداکثری آحاد مختلف جامعه در صحنه‌ها و میادین مختلف تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند دوباره سرمایه اجتماعی نظام را بازسازی و تقویت بخشد، ادامه داد: اگر پروسه خالص سازی به تعبیر آقای لاریجانی متوقف و زمینه برای حضور همه طیف‌ها و سلایق اصولگرایی فراهم و همچنین بستر برای مشارکت نیرو‌های سیاسی اصلاح طلب در انتخابات مجلس آینده مهیا شود، اتفاق مناسب و مثبتی خواهد بود.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر رعایت ۴ اصل در برگزاری انتخابات، یادآور شد: امیدواریم به معنای واقعی کلمه راهبرد‌هایی برای تحقق اصول امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مدنظر رهبر معظم انقلاب در انتخابات اسفندماه فراهم شود.

وی افزود: البته در حال حاضر اصلا به این نباید فکر کرد که حضور آقای لاریجانی در انتخابات مجلس برای اصلاح طلبان منفعت دارد یا خیر، چون الان اصل مسئله انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی مطرح است. بر همین اساس معتقدم زمینه مشارکت برای تمام جریانات اعم از اصلاح طلب، اعتدالی، اصولگرایان و پایداری‌ها در انتخابات رقابتی طبق مُر قانون اساسی فراهم شود به نفع ایران و جمهوری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم گفت: اگر مردم به این جمع بندی برسند که انتخابات رقابتی است حضور کاندیدا‌ها از همه جریان‌های سیاسی به نفع کشور و نظام خواهد بود. حالا اینکه مشارکت حداکثری مردم چه تأثیری بر موقعیت سیاسی جریانات مختلف در آرایش انتخاباتی می‌گذارد، موضوع دیگری است. نخست باید منتظر ماند و دید آرایش انتخاباتی شکل می‌گیرد یا خیر، بعد قضاوت کرد حضور آقای لاریجانی بیشتر به نفع کدام جریان سیاسی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی