تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
قرعه عالی ایران در جام ملت‌های آسیا

مسیر هموار یوز‌ها تا نیمه نهایی  

در فاصله چند ماه تا برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر، تیم‌های ۲۴ گانه این مسابقات ساعتی قبل حریفان خود را در ۶ گروه ۴ تیمی شناختند.

کد خبر: ۱۴۹۴۳۴
۱۶:۵۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

مسیر هموار یوز‌ها تا نیمه نهایی  

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: ساعتی پیش در سالن اپرای «کاتارا» در دوحه و با حضور چهره‌های سرشناس فوتبال جهان و آسیا، مراسم قرعه‌کشی بازی‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ انجام شد و نام ایران با قرار گرفتن در گروه C مسابقات به عنوان یکی از مدعیان جدی به میان آمد.

در قرعه‌کشی امروز تیم‌های قطر، ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان به عنوان شش تیم سید اول این تورنمنت در گوی‌های مخصوص قرار گرفتند تا به ترتیب در گروه‌های شش گانه به عنوان اولین قرعه‌های این مراسم در گلدان‌ها قرار گیرند. در این مراسم چند چهره فوتبال ایران حضور داشتند که مهم‌ترین آن‌ها امیر قلعه‌نویی و مهدی تاج بودند. علاوه بر این دو، روسای فدراسیون کشور‌های شرکت کننده در این مسابقات و مربیان ۲۴ تیم نیز حضور داشتند و مهمانان ویژه دیگری نیز دعوت داشتند.

مجری برنامه قرعه‌کشی برنامه جام ملت‌های آسیا، جان دایکس، روزنامه‌نگار ورزشی و مجری انگلیسی فاکس اسپورت آسیا به عنوان اولین نفر روی سن آمد و شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا دعوت کرد تا او به طور رسمی مراسم را افتتاح کند.

شیخ سلمان بن خلیفه، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ابتدای سخنانش به حضور جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا خوشامد گفت.

قلعه‌نویی و برانکو ایوانکوویچ در دو ردیف پشت سر هم و نزدیک نشسته بودند در حالی که پارک جی سونگ، سرور جپاروف و حسن الهیدوس نیز روی سن رفتند و مراسم را رسما آغاز کردند.

مسیر هموار یوز‌ها تا نیمه نهایی  

الهیدوس کاپیتان قطر، اما بهترین قرعه ممکن را برای تیم ملی ایران به نمایش گذاشت و ایران در گروه C قرار گرفت در حالی که سه تیم دیگر گروه یعنی امارات متحده عربی، هنگ کنگ و فلسطین در این گروه معرفی شده بودند.

امارات پیش از این در سه دوره از مسابقات جام ملت‌ها (۱۹۸۸، ۱۹۹۲ و ۲۰۱۵) با ایران همگروه بوده است. آن‌ها با یک مربی آرژانتینی خود را برای دور نهایی جام ملت‌ها آماده می‌کنند؛ در حالی‌ که در دو مسابقه خود مقابل ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی شکست خورده‌اند.

تیم‌های فلسطین و هنگ‌کنگ نیز دیگر قرعه‌های ایران برای شروع قدرتمند خود در جام ملت‌های آسیا در قطر هستند که پیش از این در هیچ تورنمنت مهمی با ایران همگروه نبوده‌اند.

به نظر می‌رسد سخت‌ترین گروه مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ گروه D باشد؛ جایی که ژاپن، عراق، ویتنام و اندونزی مقابل هم قرار می‌گیرند. عربستان نیز حریف سرسختی به نام عمان دارد و قطر نیز باید با چین، تاجیکستان و همچنین لبنان مسابقه بدهد که گروه چندان ساده‌ای نیست.

مسیر هموار یوز‌ها تا نیمه نهایی  

گروه استرالیا و قرعه همیشگی این تیم یعنی سوریه نیز چندان ساده نیست و آن‌ها ازبکستان با سرکو کاتانچ را هم پیش روی خود دارند و هند نیز ضعیف‌ترین تیم گروه به نظر می‌رسد.

به این ترتیب ایران می‌تواند تا نیمه نهایی را در مسیری هموار طی کند و نسل فعلی تیم ملی نیز آنقدر بازیکن خوب دارد که بتواند قهرمانی را بعد از ۴۷ سال به چنگ آورد.  

مسیر هموار یوز‌ها تا نیمه نهایی  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی