تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
به استقبال مادونینای اروپایی

میلان - اینتر؛ بزرگ‌ترین دربی جهان را تماشا کنید!

پیش از آغاز مرحله نیمه نهایی، میلان و اینتر امسال ۳ بار در این فصل به مصاف هم رفته‌اند که اینتر با وجود شکست در مسابقه نخست، ۲ مسابقه اخیر را بدون دریافت حتی یک گل خورده پشت سر گذاشته.

کد خبر: ۱۴۹۴۰۷
۱۹:۳۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

میلان - اینتر؛ بزرگ‌ترین دربی جهان!

دیدارنیوز: مهیج‌ترین تقابل آبی و قرمز در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برگزار می‌شود.

امشب و در دومین مسابقه از دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اینتر و میلان در ورزشگاه سن سیرو به مصاف هم خواهند رفت. دقیقاً ۲۰ سال بعد از تقابل ۲ تیم در مرحله نیمه‌نهایی فصل ۰۳-۲۰۰۲ لیگ قهرمانان که در سال سلطه سری آ به اولین و آخرین فینال تمام ایتالیایی تاریخ لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپا منجر شد، بار دیگر دربی مادونینا یک پای فینال برترین رقابت باشگاهی فوتبال جهان را مشخص خواهد کرد.

درست مانند رقابت ۲ دهه پیش که با تساوی در هر ۲ مسابقه و صعود میلان به دلیل گل شوچنکو در روز میزبانی اسمی نراتزوری به پایان رسید، پیش‌بینی می‌شود مسابقه امشب هم با تراکم دفاعی و تلاش نزدیک ۲ تیم به پایان برسد. امشب یکی از ۴ دربی کلاسیک تاریخ فوتبال و مهم‌ترین تقابل شهری یا شهرآورد فوتبال جهان در بالاترین سطحی که در تاریخ خود دیده، برگزار می‌شود، اما دو طرف آبی و قرمز شهر میلان در آماده‌ترین فرم ممکن پا به این مسابقه نمی‌گذارند. بازگشت امتیازات از دست رفته یوونتوس باعث شد میلان و اینتر در جدال بر سر سهمیه اروپایی دچار مشکل شوند؛ هرچند کسب ۴ پیروزی متوالی اینتر را با ۶۳ امتیاز به رده چهارم سری آ رساند و روسونری با ۲ امتیاز کمتر در رده پنجم قرار دارد.

میلان یکی از بدترین فصل‌های یک مدافع عنوان قهرمانی در تاریخ سری آ را پشت سر می‌گذارد، اما پیروزی در چهارمین ماونینای فصل می‌تواند سرخ‌وسیاه‌ها را در آخرین پرده‌های این نمایش طولانی به رستگاری بزرگ نزدیک کند.

سری آ در اوج

آیا بار دیگر روز‌های درخشش باشگاه‌های ایتالیایی و سیطره سری آ بر فوتبال اروپا فرا رسیده؟ رم به همراه خوسه مورینیو، یک سال بعد از قهرمانی لیگ کنفرانس اروپا به نیمه نهایی لیگ اروپا راه یافته و فیورنتینا در نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس امسال حاضر است. در سال درخشش عجیب ناپولی، یکی از ۲ تیم شهر میلان بعد از ۱۳ سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه خواهد یافت؛ این نخستین حضور یک تیم از سری آ در فینال معتبرترین تورنمنت باشگاهی اروپا بعد از شکست ۳ بر یک یوونتوس مقابل رئال مادرید در دیدار نهایی فصل ۱۷-۲۰۱۶ است. عملکرد یک ساله باشگاه‌ها نمی‌تواند گواهی بازگشت کالچو به بالاترین سطح باشد، اما فوتبال ایتالیا کم‌کم اقتدار سابق را باز می‌یابد. ۳ تیم ایتالیایی در جمع ۸ تیم برتر حضور داشتند و ناپولی، قهرمان مقتدر این فصل لیگ این کشور در جدال مستقیم با میلان، نماینده دیگر سری آ با جام وداع کرد.

این هفتمین نیمه‌نهایی اروپایی میلان و البته نخستین حضور این تیم بعد از فصل ۰۷-۲۰۰۶ است که به برتری مقابل منچستر یونایتد و تاج‌گذاری مقابل لیورپول در روز ۲ گل اینزاگی در آتن و رسیدن کاکا (به عنوان آخرین بازیکن از میلان) به توپ طلای فوتبال جهان انجامید. میلان در هر ۲ نیمه نهایی اخیر خود (مقابل بارسا و منچستر یونایتد) نتیجه مسابقه رفت را واگذار کرده، اما در بازی برگشت جواز حضور در فینال را کسب کرده. اینتر پیش از این تنها ۲ بار موفق به حضور در جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا شده بود که مسابقه نخست با شکست مقابل میلان به پایان رسید، اما در سال ۲۰۱۰ با هدایت خوسه مورینیو و با برتری شیرین خانگی مقابل بارسا، راه برای فتح سه گانه باز شد. این پنجمین تقابل اروپایی ۲ تیم است در حالی که در ۴ مسابقه پیشین، میلان به ۲ پیروزی دست یافته و ۲ جدال نیز با تساوی به اتمام رسیده.

چهارمین دربی فصل

پیش از آغاز مرحله نیمه نهایی، میلان و اینتر امسال ۳ بار در این فصل به مصاف هم رفته‌اند که اینتر با وجود شکست در مسابقه نخست، ۲ مسابقه اخیر را بدون دریافت حتی یک گل خورده پشت سر گذاشته. اواسط شهریور گذشته، اولین رقابت فصل در روز ۲ گل لیائو با برتری ۳ بر ۲ شاگردان پیولی خاتمه یافت. شلیک بروزوویچ از روی خط محوطه جریمه روی پاس در عمق کوریا اینتر را پیش انداخت، اما گل‌های پشت سر هم ژیرو و لیائو در ابتدای نیمه دوم کار را به نفع میلان دگرگون کرد. اواخر ژانویه در ورزشگاه ملک فهد عربستان، اینتر تیم برتر زمین بود و به راحتی سوپرجام فوتبال ایتالیا را بالای سر برد. میلان ۶۵ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و بازیکنان این تیم دوبرابر یاران حریف به یک‌دیگر پاس دادند، اما در نهایت اینتر در روز گلزنی دیمارکو، ژکو و لائوتارو مارتینس با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید. مارتینس در سومین مسابقه فصل هم تفاوت‌ها را رقم زد و با ضربه سر محکم او که پشت سر تاتاروشانو به تور دروازه میلان چسبید، نراتزوری برتری را جشن گرفت.

حالا ۲ تیم در شرایطی برای چهارمین و پنجمین تقابل فصل آماده می‌شوند که اینتر بعد از تساوی ۳ بر ۳ خانگی مقابل بنفیکا در مرحله برگشت دور یک چهارم نهایی، هر ۵ مسابقه اخیر خود در لیگ و جام حذفی را با برد پشت سر گذاشته و در مقابل ۱۵ گل زده، در این مدت تنها یک بار دروازه خود را بازشده دیده. میلان، اما از ۶ مسابقه اخیر در تمام رقابت‌ها تنها به ۲ پیروزی دست یافته و ۴ مسابقه سرخ و سیاه‌ها با نتیجه مساوی به پایان رسیده. در هفته‌های اخیر از دست رفتن ۶ امتیاز حساس مقابل رم، بولونیا و کرمونزه، کار شاگردان پیولی را در کورس بر سر سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دشوار کرده.

دیوار دفاعی مستحکم

یکی از ۲ تیم میلان و اینتر که حتی قادر به صدرنشینی در دور گروهی رقابت‌های این فصل نبودند به فینال لیگ قهرمانان خواهند رسید. مسلماً عملکرد دفاعی عالی ۲ تیم و سنگر صخره‌مانند و نفوذناپذیرشان، عامل اصلی رسیدن به این مرحله از رقابت‌ها بوده. میلان در ۶ مسابقه اروپایی اخیر تنها یک گل دریافت کرده که آن هم گل بی‌ثمر اوسیمن در دقیقه ۹۳ دور برگشت مرحله گذشته بود. دروازه روسونری در این مدت با ۸۶ شوت تهدید شده. از این تعداد ۲۷ مورد در چارچوب بوده و تعداد گل‌های مورد انتظار از شوت‌های رقبا به ۶.۸ گل می‌رسد. با این حال میانگین امید گل حاصل از هر شوت برای رقبای میلان از ۰.۰۸ گل به ازای هر شوت فراتر نمی‌رود و دیوار صلب دفاعی با دادن شانس کمتر به مهاجمان حریف، راه را برای بازیابی روز‌های افتخار باز کرده. از سوی دیگر نراتزوری تحت نظر سیمونه اینزاگی در ۶ مسابقه از ۱۰ مسابقه این فصل خود در لیگ قهرمانان اروپا موافق به کلین شیت شده.

با توجه به هم‌گروهی با بارسا و بایرن، این آمار فوق‌العاده به نظر می‌رسد. همچنین تاکنون هرگز سابقه نداشته اینتر در یک دوره از لیگ قهرمانان اروپا ۷ کلین شیت ثبت کند، اما همین امشب درخشش آندره اونانای کامرونی می‌تواند آن‌ها را به این رکورد برساند. دیگر این که نراتزوری از ۶ مسابقه خارج از خانه این فصل در لیگ قهرمانان تنها یک شکست تجربه کرده و بقیه مسابقات با کسب ۳ پیروزی، ۲ تساوی و ۴ کلین شیت به پایان رسیده.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی